LiGNA: F1: Okrążenie toru z Łukaszem "Grekyy" - Sakhir

W Bahrajnie po raz pierwszy przyjdzie kierowcom LiGNY wystartować bez kontroli trakcji
23.09.0820:14
Rubiq
2284wyświetlenia

Witam sympatyków simracingu z położonego na pustyni, niezwykle wymagającego toru Bahrain International Circuit, na którym po raz pierwszy przyjdzie kierowcom LiGNY wystartować bez kontroli trakcji. Zapraszam na jedno okrążenie ze mną.

Na prostej start-meta rozpędzamy bolid do prędkości ponad 300 km/h, zaś na jej końcu hamujemy do pierwszego, wolnego zakrętu w prawo. Następnie z lekko wciśniętym gazem przejeżdżamy zakręt numer 2, po czym już na pełnym gazie łagodny zakręt numer 3, wychodząc tym samym na krótką prostą.

Rozpędzamy się do szóstego biegu, po czym dohamowujemy do kolejnego ciasnego zakrętu w prawo, pokonywanego na drugim biegu. Następnie czeka nas sekwencja szybkich zakrętów w lewo, w prawo oraz znów w lewo, którą staramy się przejechać możliwie płynnie. Wychodzimy na kolejną krótką prostą.

Rozpędzamy się do szóstego biegu, następnie hamujemy i redukujemy do drugiego przed prawym zakrętem numer osiem. Dohamowanie odbywa się w miejscu gdzie tor biegnie "z górki", toteż obok nierównej nawierzchni doskwiera nam silna podsterowność. Kolejny, łagodny łuk w prawo pokonujemy na szóstym biegu, po czym hamujemy do bodaj najtrudniejszego zakrętu numer 8, stanowiącego wyzwanie dla hamulców i opon. Stosunkowo łatwo zablokować przednie koła, dlatego ważne jest wyczucie punktu hamowania. Zakręt przejeżdżamy na drugim biegu, wychodząc płynnie na długą prostą.

Na prostym odcinku nabieramy prędkości i delikatnie dohamowjemy do lewego zakrętu numer dziewięć, pokonywanego na trzecim biegu. Możliwie płynnie przechodzimy do szybkiego, krętego odcinka biegnącego pod górkę. Po szybkim prawym zakręcie numer dziesięć, redukujemy do czwartego biegu i wchodzimy w bardzo ważny zakręt numer jedenaście, wychodzący na kolejną długą prostą. Znów rozpędzamy się do prędkości około 300 km/h. Ostatni zakręt, pokonywany na trzecim biegu, przechodzi w prostą start meta, toteż istotne jest odpowiednie wyjście z niego, zwłaszcza w trakcie zajadłej walki o pozycję z innym kierowcą.



Grekyy

KOMENTARZE

3
Sergi
23.09.2008 06:53
jak pojedziesz szerzej tam gdzie mozna to zyskasz 2 sekundy, ale brawo za przejazd:P
michal2111
23.09.2008 06:16
Nie wiem czemu, ale nie cierpię tego toru. Jest bez duszy. Po co wy na nim czas marnujecie? Ale to mój gust, nikomu nic nie narzucam. Fajny filmik.
Kajek
23.09.2008 06:11
Ładne kólko, fajny wstęp, wiadomo z jakiego teamu ten Pan xD