GRANDE PREMIO DO BRASIL 1977
Autódromo José Carlos Pace23 stycznia

Długość toru: 7,96 kmLiczba okrążeń: 40Pełny dystans: 318,400 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne2:29,880 - Jean-Pierre Jarier (Shadow DN5), 1975Najszybsze okrążenie wyścigu2:34,160 - Jean-Pierre Jarier (Shadow DN5), 1975Największa średnia prędkość wyścigu180,615 km/h - Emerson Fittipaldi (McLaren M23), 1974
REZULTATY WYŚCIGU
1.
Carlos Reutemann 1240 okr. 1h45m07,720
2.
James Hunt 140 okr. +0:10,710
3.
Niki Lauda 1140 okr. +1:47,510
| P. | Z. | Kierowca (Nr) | Bolid | Op. | Ok. | Czas/strata/powód nieukończ. | B |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | +1 | Carlos Reutemann 12 | Ferrari 312T2 | 40 | 1h45m07,720 | 0 | |
| 2 | -1 | James Hunt 1 | McLaren M23 | 40 | +0:10,710 | 0 | |
| 3 | +10 | Niki Lauda 11 | Ferrari 312T2 | 40 | +1:47,510 | 0 | |
| 4 | +12 | Emerson Fittipaldi 28 | Copersucar FD04 | 39 | +1 okr. | 0 | |
| 5 | +5 | Gunnar Nilsson 6 | Lotus 78 | 39 | +1 okr. | 0 | |
| 6 | +12 | Renzo Zorzi 17 | Shadow DN5 | 39 | +1 okr. | 0 | |
| 7 | +12 | Ingo Hoffmann 29 | Copersucar FD04 | 38 | +2 okr. | 0 | |
| Niesklasyfikowani | |||||||
| Carlos Pace 8 | Brabham BT45 | 33 | wypadek | 0 | |||
| Tom Pryce 16 | Shadow DN8 | 33 | silnik | 0 | |||
| Hans Binder 18 | Surtees TS19 | 32 | zawieszenie | 0 | |||
| John Watson 7 | Brabham BT45 | 30 | wypadek | 0 | |||
| Jacques Laffite 26 | Ligier JS7 | 26 | wypadek | 0 | |||
| Patrick Depailler 4 | Tyrrell P34 | 23 | wypadek | 0 | |||
| Mario Andretti 5 | Lotus 78 | 19 | zapłon | 0 | |||
| Alex Ribeiro 9 | March 761B | 16 | silnik | 0 | |||
| Jochen Mass 2 | McLaren M23 | 12 | wypadek | 0 | |||
| Ronnie Peterson 3 | Tyrrell P34 | 12 | wypadek | 0 | |||
| Clay Regazzoni 22 | Ensign N177 | 12 | wypadek | 0 | |||
| Vittorio Brambilla 19 | Surtees TS19 | 11 | wypadek | 0 | |||
| Jody Scheckter 20 | Wolf WR1 | 11 | silnik | 0 | |||
| Ian Scheckter 10 | March 761B | 1 | układ przeniesienia napędu | 0 | |||
| Larry Perkins 14 | BRM P207 | 1 | przegrzanie | 0 | |||
Najszybsze okrażenie: James Hunt (McLaren M23) - 2:34,550 na 33 okr.