Nie będzie zmniejszenia limitu silników w sezonie 2010

Zespoły FOTA chciały, aby w przyszłym roku obowiązał limit pięciu silników na sezon
23.07.0919:12
Marek Roczniak
2857wyświetlenia

W przyszłym roku nadal będzie obowiązał limit ośmiu silników na sezon a nie pięciu, jak proponowały zespoły należące do FOTA. To wynik deklaracji Coswortha, że nie zdąży on dostroić swoich silników do 18 tysięcy obr./min. przy jednoczesnym tak dużym zwiększeniu ich wytrzymałości na sezon 2010.

Według nieoficjalnych doniesień, pięciu producentów samochodów zaangażowanych w Formułę 1 (Ferrari, Renault, Toyota, BMW i Mercedes) chciało zwiększenia wytrzymałości silników, aby dało się przejechać cały sezon tylko na pięciu jednostkach napędowych. Dzięki temu dostarczanie silników niezależnym zespołom po 5 milionów euro za sezon byłoby dla nich bardziej opłacalne.

Jednakże powracający do F1 brytyjski Cosworth, który w sezonie 2010 będzie jedynym niezależnym dostawcą silników w stawce, wyraził swoje obawy co do takiego posunięcia i stwierdził, że nie zdoła osiągnąć takiego poziomu niezawodności w ewolucji swojego silnika z 2006 roku, z którego trzy lata temu korzystał Williams. Tym samym FOTA nie zdołała przeforsować obniżenia limitu silników, przynajmniej jeśli chodzi o przyszły rok.

Jesteśmy w stanie ubić interes przy ośmiu silnikach na sezon za cenę pięciu milionów, a więc i obecni producenci F1 powinni być w stanie to zrobić - cytuje słowa dyrektora generalnego brytyjskiej firmy Tima Routsisa niemiecki magazyn Auto Motor und Sport. Routsis dodał, że jest spokojny o to, iż przygotowywany przez nich silnik na sezon 2010, którego pierwszy egzemplarz ma być gotowy w listopadzie, będzie konkurencyjny pomimo ograniczenia obrotów do 18 tysięcy na minutę.

Nasze symulacje wykazały, że dostrojona wersja silnika Cosworth będzie konkurencyjna - powiedział. Gdyby jeden z takich silników był w którymś ze zwycięskich bolidów w tym roku, to rezultaty nie byłyby inne.

Źródło: F1-Live.com

KOMENTARZE

13
Kamikadze2000
24.07.2009 10:38
Całe szczęście, że do tego nie doszło. Owszem, sporo można na tym zaoszczędzić, ale patrząc na to, co się teraz dzieje, aż trudno uwierzyć w to, by to wypaliło. Ba, mogłoby być jeszcze gorzej! Co do Coswortha, mam nadzieje, że ich słowa się sprawdzą i debiutanci będą mieli tak samo konkurencyjne jednostki. Oby tak było!!!
rafaello85
24.07.2009 10:00
Zwariowali? Pięć silników na cały sezon? :|
kemot
24.07.2009 06:55
McLuke - dlatego napisałem, że chyba. BMW w dupie ma, czy ich silniki będą wytrzymywać cały weekend wyścigowy - oni chcieli po prostu zarobić dostarczając innym swoje silniki.
Winner
24.07.2009 06:43
FOTA chciała mniejszego limitu silników a przecież BMW jest w FOTA a BMW potrzebuje silników dla Kubicy
Adam1970
24.07.2009 06:12
Kubica już wykończył większość silników a BMW chce 5 :) dokładnie Dżejson. Obawiam się jednak czy Cosworth da radę :/ nawet ośmioma silnikami, zresztą Head wypowiadał się już na temat dość nieprzychylnie.
McLuke
23.07.2009 10:23
@kemot: może :] Niedawno wszedł przepis, ze może dostarczać silniki nawet 4 zespołom, stąd RBR ubiega się o motory Merca :) a co do samego Coswortha, to uważam, ze te 3 nowe zespoły będą miały "przerąbane" z tymi silnikami i będą mocno odstawać od reszty stawki ;)
Dżejson
23.07.2009 07:16
kemot - jemu chodziło (tzn. ja tak wywnioskowałem :P) o przetarg FIA na dostawcę "standardowych" silników, do którego nie zgłosił się żaden członek FOTA. Dlatego wygrał Cosworth, bo w sumie nie było żadnego wyboru... Aha, Merol (i każdy inny dostawca silników, prócz Coswortha) nie może dostarczać silników więcej niż dwóm zespołom, chyba, że dostaną zgodę FIA i swoich poprzednich klientów. Taka była sytuacja przed tym sezonem, że potrzebna była zgoda Force India, żeby Brawn mógł mieć silniki Merca.
kusza
23.07.2009 07:13
Chyba moze lecz wymaga to zgody wszystkich teamow.
kemot
23.07.2009 06:59
YAHoO - Mercedes chyba nie może dostarczać silników więcej niż trzem zespołom.
Dżejson
23.07.2009 06:58
YAHoO - a przepraszam, kto robił przetarg ? tak, tak, magiczna FIA. Myślisz że wzięli by kogoś z FOTA na dostawcę "standardowych" silników ? No proszę Cię... :)
YAHoO
23.07.2009 06:33
Ale ten Cosworth robi zamieszanie, pchali się do F1 a nie mają czasu, nie mają pieniędzy... :/ W ogóle zastanawia mnie czemu akurat wybrali ''to coś'', zamiast, moim zdaniem, producenta najbardziej niezawodnych silników - Mercedesa ?
Dave
23.07.2009 06:20
Ciekawe ile z obecnych teamów zdoła skończyć sezon nie wychodząc poza limit...
Dżejson
23.07.2009 05:34
BMW chce przedłużenia żywotności silników, no nie mogę, trzymajcie mnie :D