McLaren zaprezentował bolid MP4-25 (+zdjęcia)

Zespół z Woking utrzymał dotychczasowe malowanie swoich samochodów
29.01.1013:07
Marek Roczniak
16856wyświetlenia

Dzisiaj w siedzibie głównej firmy Vodafone w Newbury odbyła się oficjalna prezentacja nowego samochodu Formuły 1 zespołu McLaren na sezon 2010. Odsłonięcia MP4-25 dokonali dwaj ostatni mistrzowie świata - Jenson Button i Lewis Hamilton.

Zespół z Woking utrzymał dotychczasowe malowanie swoich samochodów, zatem nadal dominuje srebrny kolor, choć Mercedes-Benz zmniejszył swoje zaangażowanie w McLarena, ograniczając się głównie do roli dostawcy silników i swoje wysiłki skupi teraz na własnym, fabrycznym zespole.

Pokrywa silnika MP4-25 jest wyposażona w 'płetwę rekina' stykającą się z tylnym skrzydłem, z którego to rozwiązania McLaren nie korzystał w sezonie 2009. Samochód został też wydłużony w celu pomieszczenia znacznie większego zbiornika paliwa, a nos został uniesiony w górę i spłaszczony, co można było zauważyć także w nowych bolidach Ferrari i Williamsa.


Szef zespołu Martin Whitmarsh swoją przemowę tuż przed odsłonięciem samochodu rozpoczął od następujących słów: To wynalazca telefonu Alexander Graham Bell powiedział, że odpowiednie przygotowanie jest kluczem do sukcesu i my przygotowaliśmy się do tego sezonu bardziej wszechstronnie, niż kiedykolwiek wcześniej.

Jako szef McLarena czuję się zaszczycony, mogąc reprezentować ten wspaniały zespół, ale jestem tylko jedną małą częścią grupy fantastycznych i pracujących z poświęceniem ludzi. Jednakże nawet świetny zespół może odnieść sukces tylko z najlepszymi kierowcami. Żaden z naszych kierowców nie potrzebuje specjalnego wprowadzenia, ponieważ obaj są zdobywcami ostatnich dwóch tytułów mistrzostw świata. Jesteśmy podekscytowani, że Lewis i Jenson będą reprezentowali zespół na torze. Obaj są zwycięzcami i chcą ponownie wygrać w tym roku.

Każdego roku wyścigi Formuły 1 przynoszą unikalny zestaw zmian w regulacjach i sezon 2010 nie jest wyjątkiem. Zaprojektowaliśmy samochód, który w pełni wykorzystuje koncepcję podwójnego dyfuzora. Oczekujemy jeszcze bardziej ekscytujących mistrzostw z wieloma nowymi i znanymi twarzami, oraz z co najmniej jedną starszą. Pozostajemy dumnymi partnerami firmy Mercedes-Benz, ale teraz musimy postarać się z całych sił, aby pokonać fabryczny zespół. Nasz cel jest jasny - chcemy wygrać.

Szef działu inżynierii Paddy Lowe dodał: Przede wszystkim, jako ekipa techniczna, stanęliśmy przed wielkim wyzwaniem, kiedy okazało się, że musimy stworzyć samochód nie dla jednego, a dwóch mistrzów świata. Odczuwaliśmy z tego powodu pewną dodatkową presję, aby zapewnić im odpowiedni sprzęt do należytego wykonywania swojej pracy - podeszliśmy do tego poważnie. To wyrafinowany samochód, ale i bardzo elegancki. Jest to wynik bezprecedensowej współpracy pomiędzy ekipami projektowymi odpowiedzialnymi za aerodynamikę i mechanikę samochodu.

Jako pierwszy MP4-25 sprawdzi w poniedziałek w Walencji kierowca testowy McLarena - Gary Paffett, kiedy to rozpoczną się pierwsze przedsezonowe testy F1. W kolejne dni nowe auto poprowadzą Hamilton i Button.

^galeria,244
Źródło: Autosport.com

KOMENTARZE

83
gnt3c
31.01.2010 09:23
na tej płetwie się przejadą... @SpeedKing - niestety mają tylko jeden czy dwa zestawy opon z kolcami...
biCampeon
30.01.2010 01:55
LOOKas - McLaren także zwiększył rozstaw osi.
SpeedKing
30.01.2010 12:42
Testy nowych bolidów F1 mogłyby odbyć się w Polsce. Tymi pługami z przodu w tydzień odśnieżyliby nasze drogi :)
adams
30.01.2010 10:57
dziękuje
kemek
30.01.2010 10:32
adams: MGMT - Kids
Sir Wolf
30.01.2010 09:43
Mogliby w końcu zmienić te barwy. Czarny i srebrny bardziej poważnie wyglądał.
akkim
30.01.2010 09:21
Liczyłem, że po pewnym z Mercem ich rozstaniu więcej "pomarańczy" ujrzę w malowaniu, a kształt cóż zapewne to przymus przepisu nie robiliby czegoś tylko tak dla picu. Lecz wspólny mianownik jest tych prezentacji i nie przypadkowy czy bez zdania racji oba te bolidy tak pokazywali byśmy im pod tyłek nie pozaglądali.
adams
30.01.2010 08:06
Transmisja była naprawdę niezłej jakości i nie zrywało. Czy wiecie jaki zespół muzyczny był wykorzystany do tych małych zajawek kiedy przechodzili goście?
Adakar
30.01.2010 06:23
ani jednego zdjecia Mclarena od tylu ... podobno Mclaren szykuje DWIE wersje dyfuzorów. Nawet nie podwójną a ... "potrójną" wersje, która może zostać zbanowana i podwójny. Mercedes pokazał Brawna z zeszlego roku wiec sie nie ma czym rajcować zupelnie a Ferarri tez coś co zupełnie nie bedzie przypominalo Ferrari nawet z pierwszych testów. A co do kopiowania RBR ... oczywistym jest że budując szybki bolid starasz się wzorować na juz sprawdzonych schematach i je usprawniać. Ciekawi mnie co pokaże Red Bull i Virgin ...
LUKE
30.01.2010 12:15
Widac RBR był wyznacznikiem aerodynamiki co widac teraz po tych zespołach. Ciekawi mnie to połączenie płtetwy rekina do tylniego skrzydła. Co do aerodynamiki RBR był już pod tym względem świetny sezon temu , także teraz powinni wykorzystac to i byc znowu do przodu z aero.
jordan23
29.01.2010 10:18
Oby chłopcy nie przekombinowali z tym ospojlerowaniem , troszeczkę taki topór , choć nie jestem fanem mclarena to ten zespół zawsze miał solidnych projektantów i mechaników-no poza sezonem kiedy to Kimiemu odpadały spojlery i nawalała pompa. Pozdrawiam prawdziwych fanów F1
A.S.
29.01.2010 10:17
Hm, powiem tak szczerze i obiektywnie, widziałem już ładniejsze McLareny. Ale wygląd determinują obowiązujące przepisy i w tej kwestii nie można winić konstruktorów. Z resztą jakie to ma znaczenie. Najważniejsze jest, by mój ukochany zespół wymiótł tym autkiem całą konkurencję w 2010. Malowanie, jak zwykle, a szkoda. Gdzieś tam głęboko w sercu miałem nadzieję, że teraz po częściowym rozwodzie z Mercedesem wrócą do pomarańczowego malowania sprzed lat. Owszem znaczek McLarena jest, tylko maluśki w porównaniu choćby z rozpasłą trójramienną (obleśną) gwiazdą:(
jordan23
29.01.2010 09:30
Mc fajne malowanie jak zwykle , płetwa rekina może być ale F10 bardziej z gracją.
SpeedKing
29.01.2010 09:10
Z tej rury za głowami będą chyba strzelać do kierowców, którzy ich wyprzedzą. Inaczej nie wygrają! :) Albo przed wyprzedzaniem. To taka nowa strategia.
Diesel92
29.01.2010 08:02
Wiem, wiem, te linki podałem dla ignol'a44, żeby był na 100% pewny, że to Renault R29 :)
Patryk777
29.01.2010 07:55
chodziło mi o malowanie tylko ;d
Diesel92
29.01.2010 07:50
Patryk, to jest R29, zapewne pokazali te zdjęcia, zeby zademonstrować nowe malowanie. A skąd ma? Przyglądnij się linkom: www.renault-f1.fr Jakby ktoś jeszcze miał wątpliwości, że to jest nowy bolid Reno: [color=red]www.f1-fansite.com/wallpaper/2009/launch/Renault-R29-1-1680.jpg[/color] [color=red]www.img63.imageshack.us/img63/9229/r30f.jpg[/color]
ignol44
29.01.2010 07:39
Patryk777, a skat ty masz te foty.I jaka masz pewnosc że takie bedzie reno
Simi
29.01.2010 06:49
IceOne - ale YAHoO może zwrócić ci uwagę na bezsensowne i głupie komentarze. W dodatku słowo makarony może jest trochę obraźliwe dla Włochów. Więc z takimi komentarzami uważaj na f1wm. Chyba, że jesteś adminem oneta, to długo musisz uczyć się kultury na forum.
Hans_Kloss
29.01.2010 06:46
Renault jest nieco zepsute przez te czerwone wstawki od Totala ;p
biCampeon
29.01.2010 06:32
Nie wiem gdzie te nowinki w MP4-25. Owszem różni się od F10 znacznie, ale w obu bolidach nie ma nic, czego byśmy nie widzieli jeszcze. To że różnią się od siebie, nie oznacza automatycznie, że jeden będzie lepszy od drugiego.
Patryk777
29.01.2010 06:21
renault http://www.renault-f1.fr/IMG/jpg/r30.jpg http://img63.imageshack.us/img63/9229/r30f.jpg
DogVader
29.01.2010 06:21
Ciekawie wygląda połączenie spoilera z pokrywą silnika :D
Huunreh
29.01.2010 05:54
@Lukas - logo McLarena z tego co pamiętam to już było na nosie w 2000.
SkC
29.01.2010 05:30
Ta płetwa jest skopiowana od Force India ale jak wiadomo McLaren jest "razem" z FI znaczy daje silniki tu raczej mercedes i skrzynie biegów a w 2009 także dali im Kers.
Kaka200
29.01.2010 05:00
http://translate.google.fr/translate?hl=fr&sl=fr&tl=pl&u=http://www.confidential-renault.fr/
bukuć
29.01.2010 04:57
O. Większa dziura pod nosem i sam nos nawet trochę szerwszy.Jest ok.Żeby jeździł dobrze. F10 mniej mi się podoba. Nie lubię Ferrari z białymi wstawkami. Chociaż czerwień Vodafone trochę psuje tą szarość.Chciałbym zobaczyć kiedyś nowego żółtego McLarena. Może MP-26 ?
Misiak
29.01.2010 04:55
Mimo, że nie lubię McLarena to znowu muszę przyznać, że konstrukcja zdecydowanie najlepsza i pewnie taka pozostanie.
ignol44
29.01.2010 04:51
Bart2005, cos ty mac nie byl by taki głupi .Wkncu tyle lat startów to wiesz,oni wiedza co robia
Bart2005
29.01.2010 04:30
Polemizowałbym czy jest ładniejszy od F10. MP4-25 jest moim zdaniem bardziej kanciasty od F10. Zauważcie poza tym różnicę w rozstawie osi. Na ciasnych zakrętach może być problem z prowadzeniem. Nie podoba mi się poza tym płetwa. Mogli zrobić malowanie jak na pierwszym zdjęciu z linka w poście kingmaster86.
Hans_Kloss
29.01.2010 04:28
Może byc, ale kolory Mclarena mi się nie podobają ;p
temal
29.01.2010 04:28
zamyka japy :)
PopaY-F1
29.01.2010 04:15
Całkiem całkiem. Zdecydowanie ładniejszy niż nowe Ferrari.
Vagabond
29.01.2010 04:15
Nie napisałeś jak jest tylko jak ci się wydaje, to jednak jest pewna różnica.
Karol26
29.01.2010 04:12
Fajny z wyglądu :) Zaskoczyli mnie chociaż Ferrari bardziej mi się podoba :) Zobaczymy w praktyce jak się spisze :D
IceOne
29.01.2010 04:12
masz jakis problem yahoo? napislaem tak jak jest , nie podoba sie to nie czytaj.
YAHoO
29.01.2010 04:09
@IceOne: I co, poczułeś się fajny że powiedziałeś że "makarony poszli na latwizne i wypuscili red bulla z maranello"? Nie wiem, masz jakiś kompleks Ferrari czy co? Odezwał się ktoś słowem że bolid McLarena będzie gorszy? Rany boskie, co za onet..
L00Kass
29.01.2010 04:05
biCampeon - faktycznie, F60 mjał mniejszy to zwiększyli a McLaren jakby pozostawił ten sam. Porównajcie sobie jeszcze rzuty z góry - smukłą sylwetkę Ferrari i 'pokombinowanego' McLarena. Podobają mi się jedynie w tych bolidach odmienne rozwiązania i różnice.
ignol44
29.01.2010 04:03
Lukas, Masz racja logo mac powino być nawet większe.a logo mercedesa powino zniknąć
IceOne
29.01.2010 03:51
Lukas - PIEKNY i naprawde (jak to okreslil autosport) radykalnie zbudowany bolid.Widac chlopcy z McL mieli wlasny pomysl , sporo nowinek jakich nie bylo wczesniej widac - a makarony poszli na latwizne i wypuscili red bulla z maranello .
Vagabond
29.01.2010 03:51
OMG co za koszmarek. Za czasów Kimiego mieli jedne z najładniejszych samochodów w stawce, ale to jest jakiś poroniony płód po prostu.
Wrzatek
29.01.2010 03:48
O ku*** co to jest?! Co to ku*** jest?!
Lukas
29.01.2010 03:47
Nareszcie logo McLarena ląduje na dziobie... PIĘKNY i nie dyskutować mi z tym :P
StachuLBN
29.01.2010 03:36
fotka nr.2 - najnowszej generacji kombajn do młucenia piachu :D
SpeedKing
29.01.2010 03:33
Z tej rury za głowami będą chyba strzelać do kierowców, którzy ich wyprzedzą. Inaczej nie wygrają! :) Albo przed wyprzedzaniem. To taka nowa strategia.
archibaldi
29.01.2010 03:28
foto pół/pół : zawieszenie w Mclarenie jak zawsze wypasione, tylny spojler wąski i wyższy, sekcje boczne węższe, większy rozstaw osi.. Nie wiem czy to dowolnośc w interpretacji przepisów czy wszystko oki ale nie są to bolidy robione na jedno kopyto:)
IceOne
29.01.2010 03:06
Male porownanie z SF -- http://www.f1fanatic.co.uk/2010/01/29/mclaren-and-ferraris-2010-cars-side-by-side-pictures/
Endrju Szopen
29.01.2010 02:54
To chyba wizulany efekt [długość bolidu] płetwy i bardziej wypukłego tyłu samochodu w porównaniu z Ferrari. ...i wprowadzili więcej zmian niż ci z Maranello.
bartekws
29.01.2010 02:53
Nie wiem jak może się Wam podobać ten bolid... - ta płetwa jest straszna ;/ poza tym w ogóle jakoś mi nie podchodzi - a zawsze mieli takie ładne bolidy jak widać gusta są na prawdę różne :D Ale z ostateczną oceną poczekam jeszcze na większą ilość zdjęć - może będzie na nich lepiej wyglądać :D
paolo
29.01.2010 02:36
Wszystko piękne i pięknie tylko dlaczego nie jeżdżą? Brakuje wyścigów, oj brakuje :) McLaren ewidentnie dłuższy się wydaje. Ferrari jakoś lepiej "przyjęło" zmianę przepisów.
Simi
29.01.2010 02:22
Chętnie zobaczę nowy bolid na torze, ale nie ukrywam, że ciekawie byłoby, gdyby Mercedes pokonał McLarena, ale wole kierowców MaKa, więc oby to oni okazali się lepsi.
cobra
29.01.2010 02:21
szajse, szefów Mercedesa obchodzi chyba tylko to żeby ten kombajn wykręcał dobre czasy ;)
szajse
29.01.2010 02:13
Od frontu wygląda niczym bat-kombajn do kukurydzy. Przedni spoiler to przerost formy nad treścią.
biCampeon
29.01.2010 02:12
LOOKass - MP4-25 ma większy rozstaw osi od F10. Huunreh - nie ma nakazu zwiększenia rozstawu osi. To zależy od konstruktorów, jak upchają większy zbiornik paliwa. Tutaj więcej: http://www.f1wm.pl/forum/viewtopic.php?p=463499#p463499 oraz http://www.f1wm.pl/forum/viewtopic.php?p=463909#p463909 Co do Santandera - hiszpański bank skupił się głównie na Ferrari, ale dalej współpracuje z McLarenem, aczkolwiek z mniejszym stopniu niż dotychczas. Dlatego logo Santa zniknęło z tylnego skrzydła, a zostało jedynie na kombinezonach.
Lolkoski
29.01.2010 02:07
szkoda że nie zmienili malowania
totalfun
29.01.2010 02:05
Santander na 100% pozostał z McLarenem. Na dzisiejszej prezentacji Whitmarsh dziękował im za wsparcie (już 4-letnie). Ogłosili, kiedyś, że idą do Ferarki, ale zostają również z Makiem ze względu na dobre wyniki w Wielkiej Brytanii.
Norbi123
29.01.2010 01:50
A myślałem że nowe Ferrari jest brzydkie, Ferrarka pod względem wyglądu to arcydzieło przy tym "czymś", ale wiadomo w F1 wygląd się nie liczy:)
Sobciu
29.01.2010 01:48
@martyna no może się jeszcze wstrzymajmy z ocenami bo narazie widzieliśmy tylko 3 nowe bolidy + jedno malowanie ;) z 13 ekip
martyna
29.01.2010 01:41
Oni zawsze miali ładne samochody i dobrane kolorystycznie . jeden z ładniejszych w tym sezonie !
asgahn
29.01.2010 01:40
Santander sponsiruje teraz Ferrari ; ) Było o tym już sporo gadki wcześniej m. in. w momencie przechodzenia Alonso do Ferrari. Co do McLarena to wygląda lepiej niż poprzedni model. Można było się spodziewać że zostawią stare barwy czytając wypowiedzi członków zespołu. Wogóle patrząc na zdjęcia Ferrari i McLarena coraz bardziej podobają mi sę te bolidy z ograniczoną aerodynamiką. Tegoroczne modele przez to że są dłuższe i szersze (?) wyglądają na bardziej masywne. No ale bolid ma przede wszystkim jeździć. Niemniej zapowiadają się ładniejsze samochody niz w 2009.
Huunreh
29.01.2010 01:39
@L00Kass - raczej zwiększyli rozstaw osi. To jest w regulaminie tak mi się wydaje.
ignol44
29.01.2010 01:39
Włanie czemu niema sandanter.mozecie wyjasnic wkoncu umowa była przedłużona
ENDR
29.01.2010 01:34
santander jest teraz chyba sponsorem Mercedesa. Ja pier... Ehh, przejrzyj sobie galerię i powiedz, czy zauważyłeś jakiś szczegół: http://www.f1wm.pl/php/wiad_gen.php?id=14955
arahja
29.01.2010 01:33
ciekawy, ciekawy... jak do tej pory jeszcze nikt nie pokazał swojego dyfuzora:P malowanie pokrywy silnika powoduje ze trudno zobaczyć jak dokładnie wygląda ten element ale widać że się pozmieniało. sam tył wygląda jakby był bardzo lekki bo całość ciężaru konstrukcji jest przeniesiona bliżej środka bolidu. najbardziej mnie ciekawi ta "belka"/skrzydło/statecznik czy jak nazwać to pod nosem na wysokości kamer. myślałem że tam nie można nic dodawać.
Arnoldzik
29.01.2010 01:29
witek2403 santander jest teraz chyba sponsorem Mercedesa.
witek2403
29.01.2010 01:27
kingmaster86 - oba mogły by być, ale wolałbym tago białego
L00Kass
29.01.2010 01:27
Ależ kredens zrobili z tego bolidu przez tą płetwę. Trochę strzał w stopę z tym noskiem, lekki kontakt i skrzydło odpada- Ferrari ma nieco dłuższy. Porównując na szybko z zeszłorocznym modelem mam wrażenie, że nie zwiększyli rozstawu osi jak Ferrari. Mam nadzieję, że na torze będzie się lepiej prezentować bo trzymam kciuki za Buttona.
witek2403
29.01.2010 01:22
A gdzie zgubili Santandera?
tommyline
29.01.2010 01:15
Przednie skrzydło przypomina Gilette - najlepsze dla mężczyzny - dwa ostrza zamiast jednego :)
salmon
29.01.2010 01:14
Ogólnie nie przepadam za płetwami rekina,ale w tym przypadku moim zdanie wygląda ona całkiem fajnie. Ogólnie bolid od wlotów powietrza do samego końca wygląda bardzo ciekawie.
Kamikadze2000
29.01.2010 12:39
@Huureh - według mnie Button właśnie do takich należy. Po prostu takie odnosi się wrażenie po wielu fatalnych dla Niego sezonach, z powodu chłamu, a nie bolidu. No ale wszystko okaże się podczas sezonu. Pozdrawiam :)) @barteks - bolid ma jeździc, a nie wyglądac. Ale racja. Ta wydłużona "płetwa rekina" nie prezentuje się najlepiej. Co do zakazu, nie jest to żadna lotka itp., więc nie licz na jej z nielegalizowanie. Pozdrawiam :))
Huunreh
29.01.2010 12:33
@Kamikadze2000 - tak mi się wydaje, że Hamilton zdominuje Buttona. Nie jestem fanem Hamiltona, ale w tej walce to on wygra według mnie. Bo Button raczej nie należy do kierowców z najwyższej półki.
barteks
29.01.2010 12:31
Ale paskuda, powinni zakazać tych płetw rekina, wygląda to koszmarnie.
Kamikadze2000
29.01.2010 12:27
Malowanie jest świetne i dobrze, że takie pozostało (osobiście wolę to, aniżeli propozycje kongmastera86. Mam jednak nadzieje, że pierwsze skrzypce będzie grał inny zespół. :)) @Huureh - oj nie bądź taki pewny. Może równie dobrze się okazac, że z Hamiltona zostanie po prostu "upadła gwiazda", jak kiedyś z JV. @radish - zgadza się. Ale przecież każdy dobrze wiedział, że to Hamilton dostaje "prawdziwego McLarena". w końcu lider zespołu i ich "podpora". Heikkiego mieli w tyłku i tylko czekali do końca sezonu, by się go pobyc po tym, jak zaczął (słusznie!) narzekac...
sasza82
29.01.2010 12:26
Przód wydaje mi się trochę podobny do BMW F1.09...oby był tylko od niego szybszy :) Generalnie ładny bolid, podoba mi się bardziej niż F10.
Huunreh
29.01.2010 12:25
Ładny, ale nos szeroki i szczupły jak u RBR 2009. Ładniejszy niż rok temu :P Oj Hamilton złoji skóre Buttonowi.
sebasKERS
29.01.2010 12:25
po pierwsze - nikt nie chwali jakosci polaczenia live z prezentacji :) po drugie - nie lubie ich ale bolid maja piekny :) cudownie wyglada uklad wydechowy :) pozdr.
radish
29.01.2010 12:24
ze slow pana Lowe wynika ze wczesniej robili jeden dobry samochod pod Lewisa a Heikki dostawal jakies ochlapy. Z wynikow 2 ostatnich sezonow mozna smialo tak wnioskowac, zreszta Lewis zawsze dostawal pierwszy ulepszenia, ciekawy jestem jak teraz rozwiaza ten problem.
PABLOeskobar
29.01.2010 12:23
Nie wiedziałem ze to kiedykolwiek powiem ponieważ zawsze uważałem auta mclarena za jedne z najładniejszych. Ten bolid mi sie nie podoba ferrari jest dużo ładniejsze przede wszystkim jesli chodzi o przednia sekcje bolidu wygrywa bez 2 zdań z mclarenem.Stawiam że ferrari jednak bedzie szybsze.Co do mclarena widać że brakuje im inżyniera pokroju Newaya.
IceOne
29.01.2010 12:21
Piekny jest ten bolid.Mam nadzieje ze Hamilton przywiezie w tym roku WDC a wspolnie z Jensonem WCC. Go Macca
biCampeon
29.01.2010 12:17
Wygląda zdecydowanie ładniej od swego poprzednika. Jak ogólnie dłuższe tylne sekcje bolidów nadają im agresywności, jako że wydają się być niższe dzięki temu.
archibaldi
29.01.2010 12:15
bardziej innowacyjny niż Ferrari i nie skopiowali nosa RedBulla. Płetwa ciekawie się prezentuje ale nie wiem czy nie będą jej kwestionować
kingmaster86
29.01.2010 12:14
miałem nadzieje ze McLaren bedzie malowany podobnie jak na tej grafice http://img190.imageshack.us/img190/9025/mclarenwhitebysonic2k.png lub cos bardziej tradycyjnego http://i260.photobucket.com/albums/ii14/defjam99b/orangemac.jpg a tu lipa malowanie jak w zeszłym roku