GP Monako: trening 2 - Alonso najszybszy

Wyniki i opis ostatniej z dwóch czwartkowych sesji treningowych na torze w Monte Carlo
26.05.1115:45
Konrad Házi
10690wyświetlenia

Fernando Alonso był najszybszym kierowcą podczas drugiej sesji treningowej przed GP Monako. Hiszpan dyktował tempo przez większość sesji, a pierwsze miejsce w tabeli zapewnił mu rezultat 1:15,123. Tuż za kierowcą Ferrari znaleźli się Lewis Hamilton (+0,1s) oraz Nico Rosberg (+0,2s). Różnice w czołówce są od początku naprawdę niewielkie i zapowiada się emocjonująca walka między kierowcami Red Bulla, McLarena, Ferrari i Mercedesa w dalszej części weekendu.

Pierwszym kierowcą, który przejechał mierzone okrążenie w tej sesji był Timo Glock. Kierowca Virgin przejechał uzyskał czas 1:23,036. W tej sesji większość zawodników nie zwlekała jednak z rozpoczęciem pracy i już po dziesięciu minutach aż 19 miało już odnotowane czasy. Pecha miał natomiast Jaime Alguersuari, który już na początku treningu nie zmieścił się w zakręcie Sainte Devote i uszkodził przednie skrzydło swojego bolidu. Hiszpan mógł jednak kontynuować jazdę.

Po wypadku w pierwszym treningu, na torze pojawił się też Michael Schumacher, którego mechanikom udało się naprawić uszkodzony bolid. Powodów do radości nie miał natomiast drugi z pechowców pierwszej sesji - Vitantonio Liuzzi, który po upływie kilkunastu minut od rozpoczęcia drugiego treningu przemierzał aleję serwisową licząc na to, że w ogóle będzie mógł wyjechać na tor w tej sesji.

Na godzinę do końca treningu na prowadzeniu był Fernando Alonso (1:16,408), który już na tym etapie poprawił najlepszy rezultat pierwszej sesji. Za Hiszpanem plasował się Nico Rosberg, a trzeci był Jenson Button, który stwierdził, że zachowanie bolidu znacznie różni się względem pierwszej sesji.

W międzyczasie problemy dopadły też Marka Webbera, w którego bolidzie po raz kolejny awarii uległ system KERS i dostał on od swojego inżyniera polecenie szukania balansu bez tego systemu, natomiast na torze zatrzymał się Paul di Resta, w którego przypadku posłuszeństwa odmówiła skrzynia biegów.

Już na tym etapie sesji pierwsi kierowcy zdecydowali się na skorzystanie z supermiękkiej mieszanki - byli nimi Rubens Barrichello i Kamui Kobayashi. W obu przypadkach nie było jednak dużej różnicy w notowanych czasach. Prawdziwy potencjał supermiękkich opon pokazali natomiast kierowcy Ferrari, Red Bull Racing i Mercedes GP, którzy korzystając z nich potrafili poprawić swe rezultaty o ponad 1,5s.

W ten oto sposób na pół godziny przed końcem na prowadzeniu pozostawał Fernando Alonso z czasem 1:15,123, drugi był, prezentujący naprawdę równe i konkurencyjne tempo Nico Rosberg, a na trzecią pozycję wskoczył Jenson Button. Bardzo widowiskową, a zarazem szybką jazdę prezentował też Felipe Massa, który na swych pierwszych okrążeniach na supermiękkich oponach kilkukrotnie w piękny sposób ratował swój bolid przed kontaktem z barierą.

Część kierowców, między innymi Pietrow i Perez, zdecydowało się natomiast wykorzystać te opony w inny sposób i sprawdzić ich zachowanie na dłuższych przejazdach, przy większej ilości paliwa. W dalszej części treningu podobne przejazdy, zarówno na miękkich jak i supermiękkich oponach, wykonywali kierowcy wszystkich ekip.

Jak zwykle w treningach, tłoczno na torze zrobiło się znów w samej końcówce sesji, gdy na torze pojawili się wszyscy oprócz kierowców HRT. Tym razem nie toczyła się jednak walka o najlepsze rezultaty, a kierowcy kontynuowali przejazdy porównawcze obu mieszanek ogumienia.

Czołówka po dzisiejszych treningach okazała się być bardzo wyrównana, a tempo Ferrari, McLarena, Mercedesa i Red Bulla zdaje się być zbliżone. Podobnie wygląda sytuacja w środku stawki, gdzie różnice są podobne, a o wejście do Q3 w kwalifikacjach walczyć mogą kierowcy właściwie większości pozostałych zespołów. Weekend w Monako z pewnością będzie trudny dla kierowców nowych ekip, jednak na chwilę obecną jedynie nad kierowcami HRT wisi niebezpieczeństwo niezakwalifikowania się do wyścigu.

Gdy czas sesji zbliżał się już ku końcowi, zdawało się, że do końca będzie już spokojnie, jednak w tym czasie Witalij Pietrow stracił panowanie nad swym bolidem i uderzył w bandę po zewnętrznej stronie Nouvelle Chicane, w podobny sposób jak Liuzzi. W bolidzie Rosjanina ucierpiało przednie skrzydło oraz zawieszenie po prawej stronie, lecz mimo wszystko zdołał on dotrzeć do boksów. Poza przygodą Pietrowa w drugiej sesji treningowej nie doszło do żadnych poważniejszych incydentów, a nad torem jedynie kilka razy pojawiała się żółta flaga, zwykle gdy ktoś przestrzelił zakręt Sainte Devote. Ani razu na torze nie pojawił się za to wspomniany na początku Vitantonio Liuzzi, którego bolid okazał się na tyle poważnie uszkodzony, że zespół nie zdołał go naprawić na czas.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 43°C
Temperatura powietrza: 24°C
Prędkość wiatru: 1,5m/s
Wilgotność powietrza: 62%
Sucho

REZULTATY TRENINGU 2

P.Kierowca (Nr)BolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1Fernando Alonso (5)Ferrari 150° Italia1:15,12342
2Lewis Hamilton (3)McLaren MP4-261:15,2280,1050,10533
3Nico Rosberg (8)Mercedes GP W021:15,3210,1980,09344
4Jenson Button (4)McLaren MP4-261:15,4480,3250,12738
5Sebastian Vettel (1)Red Bull RB71:15,6670,5440,21946
6Felipe Massa (6)Ferrari 150° Italia1:15,7810,6580,11445
7Michael Schumacher (7)Mercedes GP W021:16,3561,2330,57533
8Mark Webber (2)Red Bull RB71:16,6421,5190,28642
9Adrian Sutil (14)Force India VJM041:17,1011,9780,45946
10Nick Heidfeld (9)Renault R311:17,1262,0030,02538
11Witalij Pietrow (10)Renault R311:17,3372,2140,21135
12Sergio Perez (17)Sauber C301:17,5412,4180,20447
13Rubens Barrichello (11)Williams FW331:17,5702,4470,02939
14Sebastien Buemi (18)Toro Rosso STR61:17,5812,4580,01132
15Pastor Maldonado (12)Williams FW331:17,6332,5100,05249
16Kamui Kobayashi (16)Sauber C301:17,7062,5830,07337
17Jaime Alguersuari (19)Toro Rosso STR61:17,7892,6660,08343
18Heikki Kovalainen (20)Lotus T1281:18,2663,1430,47750
19Jarno Trulli (21)Lotus T1281:18,4903,3670,22439
20Paul di Resta (15)Force India VJM041:19,0533,9300,56315
21Jerome d'Ambrosio (25)Virgin MVR-021:19,1854,0620,13240
22Timo Glock (24)Virgin MVR-021:19,3384,2150,15335
23Narain Karthikeyan (22)HRT F1111:22,0666,9432,72833
24Vitantonio Liuzzi (23)HRT F111---0
107% najlepszego czasu: 1:20,381

KOMENTARZE

30
Kamikadze2000
27.05.2011 06:34
Wszyscy powinni się zgodzic, nawet przeciwnicy rodaka - w Lotusie EWIDENTNIE brakuje ROBERTA!!! ;/
Makintosz_HD
27.05.2011 05:25
Panowie tempo Renówki jest przerażające!!! Co to ma być? Buńczuczne zapowiedzi walki o P1 i zwycięstwo? Z czym/z kim do LUDU?! Ja myślę że kierownictwo doskonale z tego sobie zdaję sprawę i tylko nakręca atmosferę żeby przytrzymać sponsorów co w tym roku z lepszym teoretycznie autem może być trudniejsze niż w ubiegłym gdzie co chwile pojawiały się informacje że Renault ma nowego sponsora... Naprawdę ciężko zrozumieć ten stan rzeczy tym bardziej czytając wypowiedzi kierowców ( Nick jak zwykle pewny siebie ale coś tam mu nie pasowało i dlatego 2 sek straty a tego nie zniweluję sie w 1,5 godz trningu, Petrov... no cóż chłopak jest chyba zbyt ambitny) ehh
Karas56
26.05.2011 06:47
jakie braki macie?? http://www.youtube.com/watch?v=YcS-pOtQCzA FORZA SCHUMI jeszcze tylko ten sezon i beda same podium albo podia
MairJ23
26.05.2011 05:23
@fidelowski zaczli by kobinowac aby go dostosowac do terazniejszych specyfikacji i by bylo gorzej niz jest teraz :)
olexy
26.05.2011 05:11
Idąc tokiem myślenia Pana nade mną, proponuję od razu MP4/6.
fidelowski
26.05.2011 05:00
czy nie lepiej by było gdyby HRT kupili sobie bolid Mclarena z 2001 roku którym jeździł Coulthard jak już pisałem 10 lat temu miał tym bolidem czas 1:17 na tym torze ;)
MairJ23
26.05.2011 04:17
@FelipeF1. oczywiscie ze nie..... to tylko pokazuje ze jestes fanem Felipe - i bardzo dobrze - on teraz jak nigdy wczesniej potrzebuje fanow i ich wsparcia. Ale tym samym ni emozesz komus mowic ze za duzo mowi o jakims innym zawodniku - nawet jak jest nim Kubica. Przeciez nie mozna negowac faktu ze jest on (badz byl) jednym z najlepszych w stawce. Zauwaz jeszcze nastepna rzecz : Teraz w zwiazku z tym ze Kubicy nei9 ma w stawce - to jego maniakalnych fanow tez brakuje - wiec jak ktos juz sie na jego temat wypowiada to nie bedzie to najprawdopodobniej "kubicomaniak". Pozdrawiam
FelipeF1.
26.05.2011 03:57
@MairJ23 Co mam Nick zmienic ?
Sgt Pepper
26.05.2011 03:37
A ja się obawiam jednego: Vettel wyjedzie na jedno, dwa kółka w q3 i "dopakuje" wszystkim 0,7 sek... Ojjj nie chciał bym tego widzieć.
Prophet
26.05.2011 03:33
[quote="MaxKapsel"]Alonso, obawiam się, będzie pełnił podobna rolę jak tydzień temu - rolę zająca... pytanie tylko komu bardziej zaszkodzi tym razem, RBR czy McL?[/quote] Oj nie sądzę. Po czasach z P1 i P2 wynika, że Fernando jest jednym z najszybszych na super-miękkiej mieszance podczas tempa kwalifikacyjnego, najszybszy i najdłużej utrzymujący formę (a nawet poprawiając swoje rezultaty) podczas długich przejazdów na super-miękkiej mieszance. Przyjrzałem się dzisiaj live-timingowi i naprawdę wygląda na to, że Alonso ma duże szanse na przynajmniej stanięcie na podium (ale tylko z powodu zablokowania go przez innego kierowcę, bo tempo ma na P1).
jpslotus72
26.05.2011 03:30
@FelipeF1. Nie przeginajmy znowu w drugą stronę - "Robert Kubica" nie może się dla odmiany stać tematem tabu, albo powodem do wyśmiewania tego, kto "odważy się" to nazwisko tutaj wymienić... Chodzi tylko o sprawy merytoryczne - czy to, co się o Robercie pisze ma jakieś realne podstawy, czy jest wyrazem "fan-atycznej kubicomanii". Co do LRGP, to moim zdaniem - pisałem o tym we wcześniejszym komentarzu - problem leży nie tylko w obecnych kierowcach tego zespołu. Uważam, że - wbrew zapewnieniom Boulliera - nie mają w tej chwili bolidu, zdolnego do walki o zwycięstwo w Monako w normalnych warunkach wyścigowych (tzn. bez zamieszania związanego z kolizjami, SC, jakimś pechem czołówki). R31 po starcie do sezonu przywozi niby jakieś usprawnienia, ale nie widać specjalnie ich efektu - tymczasem RBR trzyma swój poziom, McLaren i ostatnio Ferrari z Mercedesem robią większe lub mniejsze postępy... W tej sytuacji aktualna pozycja LRGP wypada mniej więcej w tym samym miejscu, co w zeszłym sezonie - a na starcie sezonu wydawało się, że będzie o piętro wyżej. Częściowo jest to sprawą kierowców - nie tylko ich umiejętności wyścigowych, ale i zdolności do współkreowania progresu bolidu.
MairJ23
26.05.2011 03:26
Kubica, Kubica, Kubica, Kubica, Kubica... Co w tym zlego ze on ma tylu fanow ??? A ty masz nick Felipe - to tez jest nudne ! Troche zrozumienia i tolerancji !!!
Sgt Pepper
26.05.2011 03:11
@FelipeF1 Miło by było gdybyś choć czytał ze zrozumieniem to, pod czym się podpisujesz, bo to co piszesz nie za dobrze świadczy o samym tobie (dodatkowo- niegramatyczny bełkot). P.S. O Kubicy wspomniałem po raz pierwszy (!!!) A jego brak jest ewidentnie widoczny. A wiesz że nie tylko moim zdaniem?
FelipeF1.
26.05.2011 03:09
@Sgt Pepper Kubica Kubica Kubica wez juz przestan gadac jaki to Kubica to jest juz nudne
Sgt Pepper
26.05.2011 03:01
@Karol26 Odpowiedź jest bardzo prosta: Wydaje się że zniknęło wraz z Robertem K.
Bambek
26.05.2011 03:00
@Karol26 Zostawili w Hiszpanii :) Ja sadze że Renault nie będzie mocne w Monako!
MairJ23
26.05.2011 02:52
zalozylem sie z wlochem wczoraj - wlasciciel Pizzerii kolo mnie - ze w monaco beda wyprzedzenia... on - chyba nieswiadomy tego jak sie zmienila F1 w tym roku - powiedzial ze chce tylko jedno wyprzedzenie na torze zobaczyc i wtedy zaplaci mi stowke :) - Mysle ze wlasnei zarobilem 100 dolcow :)
Karol26
26.05.2011 02:52
Hmm gdzie to tempo Lotus Renault?
F288GTO
26.05.2011 02:30
@rentonB Wiem, że to tylko trening, napisałem to porównanie bardziej jako ciekawostkę. Jak będzie w niedziele, nie wiem. Wiem, że Pietrow w Barcelonie walczył o p3 na starcie a wyścig kończył poza 10. Zobaczymy czy Fernando i Nico będą nadal poza zasięgiem Renault, jeśli tak to oznacza, że "malowany Lotus" wypada z walki o okolice podium...
FelipeF1.
26.05.2011 02:23
według mnie Ferdek jest pretendentem do PP i zwycięstwa chyba ze znowu zrobi BAM w T3 widać ze czuje sie dobrze na tym torze pokazał to w tamtym roku startując z końca a dojeżdżając na P6
MaxKapsel
26.05.2011 02:14
Chłopcy z czołówki zaczynają lekko przesadzać. Jak można tak pędzić! HRT nie będzie miało innego wyjścia, będą musieli złożyć protest, chociaż już podobno nie chcą...;) Alonso, obawiam się, będzie pełnił podobna rolę jak tydzień temu - rolę zająca... pytanie tylko komu bardziej zaszkodzi tym razem, RBR czy McL? Renault najwyraźniej umacnia się na "swojej pozycji", dając kolejne dowody nieistnienia... :( No i końcówka - kiedy już się nic nie dzieje i zaczyna zagrażać nuda, zawsze można liczyć na manewr Crazy Ivan'a. A na koniec jeszcze raz o HRT - Narain najwyraźniej przygotowuje się do jeszcze lepszego występu w roli, którą już zademonstrował w Hiszpanii - ruchomej szykany. Kiedy już osiągnie w tym perfekcję, kiedy jego szef sterroryzuje cały światek F1 kolejną groźbą protestu, kiedy przerażona FIA po raz kolejny poprosi Kollesa aby wstrzymał swój jakże słuszny gniew - wtedy Kolles będzie mógł zupełnie trafnie oświadczyć - "to my, HRT, i nasze bolidy decydujemy o końcowym układzie stawki w F1". I o to chodzi!;)
rentonB
26.05.2011 02:13
@F288GTO Pogratulowac sugerowaniem sie dzisiejszymi sesjami. W Barcelonie tez twierdzone bylo ze Renault sie oddala. A P3 w kwalifikacjach bylo w zasiegu reki. Wiec wstrzymaj sie z twoimi prognozami do Soboty, az tak zle nie bedzie ;)
SkC
26.05.2011 02:13
Matko Boska to tylko treningi, Renault spokojnie wejdzie do Q3. W tym roku Renault zawsze słabo wypada w treningach ale później przynajmniej Petrov zawsze jest w Q3 na dobrych miejscach. Webber traci 1,5s i według was nie będzie walczył o PP ?
C64
26.05.2011 02:08
Bolid Liuzziego zbyt mocno uszkodzony, czy HRT po prostu nie ma części? Jego auto nie wyglądało jakoś koszmarnie po T1...
F288GTO
26.05.2011 02:05
Rok temu Pietrow też zajmował 11 miejsce, tyle że tracił do czołówki 0.85 a nie 2.2 to pokazuję jakie szanse na zwycięstwo ma Renault bo skoro rok temu Pietrow nie wygrał ani nawet nie stanął na podium to jakim cudem ma teraz wygrać? Pokazuje to też, że w tym roku Robert prawdopodobnie mógłby tylko pomarzyć o podium.
fidelowski
26.05.2011 02:03
HRT wstyd ;/ 10 lat temu David Coulthard miał lepszy czas bo 1:17.....
Adakar
26.05.2011 02:02
Sutil się wyraźnie DOOBRZE czuje natomiast di Resta ... wtf ? z Lotusami ?
Matic
26.05.2011 01:52
oj, oj Renault będzie chyba miało problemy z 'powalczeniem o zwycięstwo' a nawet z powalczeniem o pierwszą 8, chyba że ktoś z czołówki wpadnie na pobliskie bandy, ale to tylko treningi, czekamy, ale coś mi się zdaje że Eric przesadził :)
JustBull
26.05.2011 01:51
Jestem ciekaw czy po tych 2 treningach Bulionik podtrzyma swoje zdanie jakoby jego kierowcy walczyli o PP i o pierwsze zwyciestwo w tym sezonie:) Poki co niestety, progresu tego zespolu nie widac.
Aquos
26.05.2011 01:47
HRT będzie miało chyba spory problem z limitem 107%. Czasy czołówki z Q1 będą zapewne nieco słabsze niż te powyżej, a HRT jeszcze się ciut "podciągnie", ale te różnice będą się pewnie w obu przypadkach wahały w okolicach 0,5 sekundy, a to za mało, by zakwalifikowali się do wyścigu.