Grosjean najszybszy pierwszego dnia drugiej tury testów

Kierowca Lotusa wyprzedził Jensona Buttona (McLaren) i Sergio Pereza (Sauber).
01.03.1217:39
Maciej Kotuła
5699wyświetlenia

Romain Grosjean okazał się najszybszym kierowcą na koniec pierwszego dnia drugiej tury testów na hiszpańskim torze Catalunya. Francuz swój najlepszy czas uzyskał po południu na "żółtych" oponach, wykonanych z miękkiej mieszanki Pirelli. Do południa Francuz skupiał się przede wszystkim na krótkich przejazdach, jednak swój najlepszy czas uzyskał w nieco cieplejszych warunkach na 5-okrążeniowym przejeździe. Kierowca Lotusa nie przejechał jednak dziś zbyt wiele okrążeń w porównaniu do kierowców pozostałych ekip, bowiem zaliczył ich 73.

Na kolejnym miejscu uplasował się Jenson Button ze stratą 0,258s do Grosjeana. Brytyjczyk był najszybszym kierowcą do południa, a swój czas uzyskał również na "żółtych" oponach. Po południu kierowca McLarena nie przejechał zbyt wiele okrążeń, ograniczając się do pięciu kilkuokrążeniowych przejazdów.

Trzeci w tabeli Sergio Perez stracił do Buttona nieco ponad 0,3 sekundy. Meksykanin był sprawcą wywieszenia jednej z dwóch dziś czerwonych flag, kiedy to zatrzymał się w zakręcie nr 6 po wyczerpaniu ładunku paliwa. Kierowca Saubera przejechał 118 okrążeń i wykonywał typowy dziś dla większości ekip program, tj. krótkie przejazdy rano (skąd pochodzi jego najlepszy czas) i dłuższe po południu.

Na czwartym miejscu z czasem 1:23,830 znalazł się Mark Webber. Australijczyk pojawił się kilkukrotnie na szczycie tabeli czasowej, jednak godniejszymi uwagi były dzisiaj jego popołudniowe długie przejazdy, podczas których popisywał się równą jazdą w dobrym tempie, trwającą nawet kilkanaście okrążeń.


Piąte miejsce i miano najbardziej pracowitego dziś zawodnika przypadło Nico Rosbergowi. Niemiecki kierowca przejechał dziś 128 okrążeń, wykonując standardowy program. Najlepszy czas Niemca - 1:23.992 to ostatni wynik poniżej minuty i 24 sekund.

Jean-Eric Vergne z czasem 1:24.216 zajął szóste miejsce. Tegoroczny debiutant, mający kilka piątkowych jazd z tamtego sezonu na swoim koncie, pokonał dziś 113 okrążeń. Jego zespół, poza standardowym programem, skupił się po południu na trenowaniu postojów, poświęcając temu zagadnieniu ponad 30 minut czasu na torze.

Zaledwie 0.089 sekundy znalazł się za kierowcą Toro Rosso Paul di Resta. Szkot pokonał dziś 98 bezproblemowych okrążeń, podczas których m.in. testował zużycie poszczególnych mieszanek, dostarczanych przez Pirelli.

Jeszcze bliżej, bo 0.013 sekundy, uplasował się za kierowcą Sahara Force India Felipe Massa. Brazylijczyk przejechał dziś 105 okrążeń, po południu trenując pitstopy oraz wykonując symulację wyścigu.

Owa symulacja została pod koniec dzisiejszego dnia przerwana przez dziewiątego dziś kierowcę. Witalij Pietrow z obiecującym czasem 1:24.876 pokonał dziś 125 okrążeń i był sprawcą wywieszenia czerwonej flagi na kilkanaście minut przed końcem dzisiejszych jazd. Rosjanin zatrzymał się w tym samym zakręcie i z tego samego powodu, co Sergio Perez, ale ważniejszym problemem, z którym zmagał się dziś zespół było właściwe ustawienie stabilizatora poprzecznego. Kierowca z Wyborga wykonał dziś 16 przejazdów, wskazując zespołowi problemy ze balansem bolidu. Zespół próbował sprawę rozwiązać zmieniając m.in wysokość przedniego i tylnego zawieszenia.

Tabelę czasową zamknął dziś zespół Williams, jako że nie zobaczyliśmy dziś na torze zespołu HRT. Wenezuelczyk stracił 0,7 sekundy do Pietrowa, przejeżdżając dziś 58 okrążeń, z czego tylko 20 po południu i zaliczając 10 okrążeń w najdłuższym przejeździe.

Galerię zdjęć z dzisiejszych jazd można zobaczyć pod tym linkiem. Zapis relacji z toru można przeczytać tutaj.

P.Kierowca (Nr)Nar.SamochódOkr.CzasStrataOdstęp
1Romain Grosjean (-)Lotus Renault E20731:23,252
2Jenson Button (-)McLaren Mercedes MP4-27641:23,5100,258 0,258
3Sergio Perez (-)Sauber Ferrari C311181:23,8200,568 0,310
4Mark Webber (-)Red Bull Renault RB81021:23,8300,578 0,010
5Nico Rosberg (-)Mercedes F1 W031281:23,9920,740 0,162
6Jean-Eric Vergne (-)Toro Rosso Ferrari STR71131:24,2160,964 0,224
7Paul di Resta (-)Force India Mercedes VJM05981:24,3051,053 0,089
8Felipe Massa (-)Ferrari F20121051:24,3181,066 0,013
9Witalij Pietrow (-)Caterham Renault CT011231:24,8761,624 0,558
10Pastor Maldonado (-)Williams Renault FW34581:25,5872,335 0,711

KOMENTARZE

35
PABLOeskobar
02.03.2012 10:38
[color=]I jeszcze długo pozostaną za McLarenem.Kimas przejdzie do lepszego teamu, to zobaczymy ilu pozostanie obrońców Lotusa[/color] Tu nie chodzi o obrońców Lotusa czy wielkich fanów. Ani fanem ani obrońcom nie jestem tym bardziej Kimi nie jestem dla mnie wybitnym kierowcom. Chodzi o to że nagle wielu pisze jaki to lotus słaby jak daleko są w "lesie" jaki to będzie dla nich marny rok. Może chodzi o to że wielu z tych co tak piszą jest wielkimi fanami Ferrari i ciężko się patrzy że to oni są chyba w lesie. Że dla Ferrari i wszystkich ich sympatyków ten rok może być katastrofą , swoją frustracje wyładowują na lotusie po części za to że Roberta już nic z nimi nie łączy a po części ze względu na spekulacje by Kubica miał być kierowcą Ferrari. Trzeba jednak powiedzieć że na tą chwilę Lotus jest zdecydowanie szybszy od Ferrari .
Q_be_2
01.03.2012 11:55
@Nuuskamuikkunen troszeczke upraszczasz twierdzac, ze Lotus ma fanów tylko dzieki Robertowi i Kimiemu, ale niech Ci bedzie. Ja do McLarena też nic nie mam pod warunkiem że bedzie za Lotusem :) . Zauwaz tylko, że może przypadkiem stajesz się adwokatem tego "eksperta", który nie dość, że pisze kompletne bzdury (nie chodzi tu o jego opinie na temat Lotusa, ma prawo do subiektywnych ocen). To jeszcze jak zwróci mu się uwagę to zachowuje się jak kundel zagoniony do rogu.
katinka
01.03.2012 09:44
@Nuuskamuikkunen [quote]Zobaczymy co jutro pokaże nasz ciemnoskóry idol :)[/quote] Nooo, tez nie moge sie doczekac ;) A po dzisiejszym dniu McLarena, to mam podobne odczucia jak Ty, chociaz wiem, ze to tylko testy. Nie mam pojecia, co dzisiaj sprawdzali i tak malo tych kolek, jakby mieli jakis problem. Bo chyba ani nie bylo takich typowo dluzszych stintow, aby sprawdzic tempo wyscigowe, ani tez takich kolek kwalifikacyjnych, bo to 1.23,5 Jensa jesli na miekkiej do najszybszych nie nalezalo, jesli Grosjean bez wysilku mogl pojechac jeszcze szybciej. Ale jutro Lewis i moze zobaczymy jak to z McLarenem jest :)
Aeromis
01.03.2012 09:36
@SirKamil Nie ma najmniejszego sensu brać pod uwagę wszystkie krótkich przejazdów, skoro czasy są tam 1:25+, 1:27+...o czym już pisałem. Nie napisałem, że konkurencja prawie ich nie miała - nie imputuj, jednak większość nie miała mocnych rezultatów za wiele. [quote="SirKamil"]Co więcej czasy wyjazdów Grosejana wcale nie wskazują, że polował na czasy. Jeśli na coś polował to na ustawienia i bez suszy w zbiorniku.[/quote] Jednak to on miał najwięcej mocnych czasów, prawda? Przecież niemal w każdym ze swoich krótkich przejazdów choć na jednym okrążeniu miał czas poniżej 1:25. Nigdzie nie napisałem że Romain polował na najlepszy czas (więc nie dopowiadaj), bo i nikt tego nie robił czego dowodem jest najlepszy wynik - 1:23,252. Skoro nikt nie polował na najlepszy czas (pomijając ich mało istotna wagę), to nie dziwi wynik Romaina który miał ku temu największa ilość takowych szybkich okrążeń. Faktem jednak jest, że nie zwracam większej uwagi na wyniki RBR, McLarena i Ferrari, co najwyżej jeśli można porównać z nimi jakiś team przy długich przejazdach i nie jest to mój dzisiejszy wymysł a od samego początku tak podchodzę do testów http://www.f1wm.pl/php/news_id-25464.html
niza
01.03.2012 09:35
@IceOne W relacji napisano najpierw, że na oponach supermiękkich, potem że w Centrum Prasowym trwa spór o to, czy były to czerwone czy czarne, a ostatecznie okazało się, że były to żółte miękkie. Przy czym nie wiadomo ile było żółtego w żółtym, ponieważ nie wszystkie komplety były pomalowane.
IceOne
01.03.2012 09:24
Czy ktos wie na jakich oponach swoj najlepszy czas wykercil Button? W relacji bylo cos o supersoftach ,tymczasem z innych portali padaja sprzeczne informacje. Jedni o softach inni o hardach .
Jarek
01.03.2012 09:16
@adnowseb I jeszcze długo pozostaną za McLarenem.Kimas przejdzie do lepszego teamu, to zobaczymy ilu pozostanie obrońców Lotusa W 2004 też wielu myślało, że Renault długo pozostanie za Ferrari i co?? A co do drugiego zdania: na pewno wielu, prawdziwy kibic jest z teamem niezależnie od wyników, kierowców, nazwy zespołu, sponsorów itd. Nie cierpiałem Kimasa, kiedy walczył z Fernando w 2005 roku o tytuł MS, ale teraz będę mu kibicował z całego serca, tak jak Sennie i Petrovowi rok wcześniej. Kiedyś stary Angol mi powiedział: "Można zmienić adres zamieszkania, samochód, pracę, dziewczynę, ale nigdy team! Jak zaczniesz komuś kibicować, kibicujesz mu do śmierci" mówił o drużynie piłkarskiej, ale myślę, że F1 to się też tyczy. Więc na zawsze zostanę z moim teamem z Enstone, czy to będzie Renault, Lotus, czy jeszcze coś innego. Wiem, że to tylko testy, ale Romain made my day!!!
SirKamil
01.03.2012 09:08
Ty nie wiesz po co mi to, ale ja nie wiem o co chodzi. Najpierw twierdzisz, że Grosejan zrobił czas dnia bo miał więcej krótkich wyjazdów niż konkurencja- w domyśle- konkurencja prawie ich nie robiła a Grosejan tyyylllle ich narobił. Sprawdzamy- nie miał ich więcej niż konkurencja a najczęściej plus minus 2, wokoło 10 w każdym razie. Co więcej czasy wyjazdów Grosejana wcale nie wskazują, że polował na czasy. Jeśli na coś polował to na ustawienia i bez suszy w zbiorniku.
Aeromis
01.03.2012 08:59
@SirKamil Nie wiem po co Ci to, w każdym razie miłego wieczoru.
SirKamil
01.03.2012 08:55
Czyli uważasz, że Grosejan jest na P1 bo miał tak dużo krótkich wyjazdów- tyle co konkurencja- ale czasy rzędu 1:23.xxx wcale nie należą do mocnych a Romain miał wiele mocnych prób bo miał czasy rzędu 1:25. questions?
adnowseb
01.03.2012 08:49
[quote]Jeśli piszesz o dystansie to nic szczególnego, nie czas dzisiaj na symulacje wyścigu.[/quote] Tym bardziej słaby wynik Lotusa
Aeromis
01.03.2012 08:41
@SirKamil Oczywiście że nadal tak uważam. Zauważ że: - najlepsze czasy rzędu 1:23.xxx wcale nie należą do mocnych - tylko Romain miał tak wiele prób mocnych okrążeń, czyli tych poniżej 1:25 (w domyśle mniej paliwa w baku).
SirKamil
01.03.2012 08:32
Policzmy Vettel zaliczył 13 krótkich przejazdów + 1 bez czasu. Hamilton 10 (ew. 9 + 1 bez czasu) Massa 2 (jedyny, tak mało...) Rosberg 6 krótkich, sporo dziwnych z przejazdami przez boksy. Grosjean 12 Di Resta 10 (9 + 1 bez czasu) Perez 10 Vergne 10 Maldonado 6 Pietrow 11 Naturalnie wszyscy swoje najlepsze czasy uzyskali na takich krótkich wyjazdach z wyjątkiem Massy realizującego dzisiaj unikalny program.Na szybko, na oko. Naprawdę uważasz, że wynik Grosejana (w domyśle jego pozycja na P1) to wynik tego, że jeździł nadzwyczajnie dużo na małe dystanse?
adnowseb
01.03.2012 08:22
@Nuuskamuikkunen [quote]P.S. Osobiście do Lotusa nic nie mam...dopóki są za McLarenem :)[/quote] I jeszcze długo pozostaną za McLarenem.Kimas przejdzie do lepszego teamu, to zobaczymy ilu pozostanie obrońców Lotusa. Ps.Też jestem fanem Kimasa. RBR,McLaren,Ferrari,Mercedes,-które 2 zespoły miałyby być słabsze od Lotusa? O SFI nie piszę żeby było mniej kandydatów. (top3 im się marzy:))
Aeromis
01.03.2012 08:15
@SirKamil Przecież najlepsze czasy (najszybsze okrążenia) kierowcy uzyskują na krótkich przejazdach, Lotus miał dziś same krótkie, zwykle 4 okrążenia pomiarowe i zjazd. Duża ilość takich krótkich przejazdów spowodowała i najlepszy czas który ustanowił Romain, bo i mial sporo szans na to. Zespół, który jest w większym stopniu przygotowany do startów nie robi samych krótkich przejazdów przecież.
SirKamil
01.03.2012 08:05
Grama logiki nie ma w tym stwierdzeniu jeśli masz na myśli czasy okrążeń. [quote]W każdym razie wynik Grosjeana to rezultat tego iż Lotus w ogóle nie miał ani jednego dłuższego, a nawet średniego przejazdu, bo ciężko nazwać max 5 pomiarowych okrążeń średnim dystansem.[/quote] Jeśli piszesz o dystansie to nic szczególnego, nie czas dzisiaj na symulacje wyścigu.
Aeromis
01.03.2012 07:54
@SirKamil [quote="SirKamil"]Co z tego, że nie miał?[/quote] To, że utrata 4 poprzednich sesji oznacza że są w lesie a krótkie przejazdy to potwierdzają. [quote="SirKamil"]Konkurencja swoje najlepsze czasy również nie osiągała tuż przed wykonaniem 30 okrążeń na twardych oponach z samego rana, bez koców grzewczych i z workiem cementu na tylnym skrzydle.[/quote] Nie wiem po co przesadzasz, nie wiem czemu sugerujesz się najlepszymi czasami. [quote="SirKamil"]generalnie co ja bede gadał... zapoznaj się z danymi, będzie pożytek.[/quote] http://f1tests.co.cc/2012.php?rev=on Jakbyś przeczytał uważnie co napisałem to nie powinieneś dojść do wniosku że nie znam danych, co jedynie mógłbyś dojść do innych wniosków, do czego szczerze zapraszam. Chętnie przeczytam Twoje wnioski, zamiast jakieś zupełnie niepotrzebne gramy logiki.
Nuuskamuikkunen
01.03.2012 07:50
@ adnowseb wytaczasz działa przeciwko rzeszy fanów Lotusa, którzy prawdopodobnie przywiązali się do tej ekipy za czasów startów Roberta. A poza tym odkąd Kimi do nich dołączył grono supporterów tej ekipy wzrosło, ponieważ ma on zastępy kibiców na całym świecie, tak jak i w Polsce z resztą (co mnie akurat nie dziwi, bo sam go lubię). Dlatego strzeż się :) P.S. Osobiście do Lotusa nic nie mam...dopóki są za McLarenem :)
adnowseb
01.03.2012 07:45
@PABLOeskobar Dobrze ,nie mam zamiaru o to toczyć spór,ale przypomnę Ci się po trzech GP:) Pozdro:)
PABLOeskobar
01.03.2012 07:24
@adnowseb "Pożywiom uwidim" większego eksperta zgrywasz niż sami kierowcy. Hulkenberg ocenił E20 jako rakietę , inni kierowcy także ocenili nowe auto Lotusa jako szybkie i dobrze zbalansowane. Nie mówię że będą walczyć o zwycięstwa ale po tym co piszą fachowcy i po czasach uważam że mają realne szanse być trzecią siłą w tym sezonie. Co do wypowiedzi @ Aeromis pozostawiam bez komentarza.
adnowseb
01.03.2012 06:59
@Q_be_2 Ok:) nie ''z'' a'' wielką'' tak wielką jak twój żal ,że Lotus jest kiepski Jesteś w wielkim błędzie, nie uważam się za eksperta.Po Lotusie będę dalej ''jeździł'' olewam to co piszesz,pisz dalej masz prawo.Poprawną formą jest z ''dużej''. Więcej nauki ,o F1 także.
SirKamil
01.03.2012 06:42
[quote="Aeromis"]W każdym razie wynik Grosjeana to rezultat tego iż Lotus w ogóle nie miał ani jednego dłuższego, a nawet średniego przejazdu, bo ciężko nazwać max 5 pomiarowych okrążeń średnim dystansem.[/quote] ani grana w tym logiki. Co z tego, że nie miał? Konkurencja swoje najlepsze czasy również nie osiągała tuż przed wykonaniem 30 okrążeń na twardych oponach z samego rana, bez koców grzewczych i z workiem cementu na tylnym skrzydle. generalnie co ja bede gadał... zapoznaj się z danymi, będzie pożytek.
Q_be_2
01.03.2012 06:33
@adnowseb jak już uwazasz sie za takiego "eksperta" od wszystkiego i masz zamiar jeździć po Lotusie i po osobach, które uważają inaczej niż Ty, to wiedz, że nazwiska piszemy nie "z...", nie DUŻEJ tylko Wielką Literą. P.S. nie gniewaj sie za zwrócenie uwagi OK!
Nuuskamuikkunen
01.03.2012 06:19
@ Aeromis w zasadzie podpisuje się pod większością co napisałeś, bo mam podobne odczucia po dzisiejszym dniu @ katinka Twoje obawy o McLarena skłoniły mnie do głębszego przestudiowania czasów Jensona i w sumie można powiedzieć, że jego sesja dzisiejsza była podobna do Lotusa, praktycznie bez dłuższych przejazdów, co prawda czasy przyzwoite, ale nie można wyciągnąć żadnych wniosków odnoście tempa wyścigowego jakie prezentuje bolid. Widać takie mieli założenia na dzisiejszy dzień. Zobaczymy co jutro pokaże nasz ciemnoskóry idol :)
PatrykW
01.03.2012 05:52
@SkC Jakie trzy ? Jeszcze tylko dwa tygodnie do treningów :D
katinka
01.03.2012 05:35
Jak zwykle nie wiadomo kto gdzie jest, bo nie wierze, aby Lotus tym bolidem walczyl w pierwszej trojce, a Williams byl 3 od konca. Mam nadzieje, ze to nie jakies problemy, bo dziwnie malo okrazen przejechal tez McLaren i to jedno wcale nie najszybsze kolko Jensona. Ale cieszy niezawodnosc Caterhama, przynajmniej nacykali dzis km, zawsze to cos, nawet jak bolid nie prowadzil sie za dobrze i osiagi nie takie jak marzyli.
Aeromis
01.03.2012 05:31
Lotus dziś pokazał, że jest w lesie, jednak opuścili poprzednią sesję to więc to nic niezwykłego. W każdym razie wynik Grosjeana to rezultat tego iż Lotus w ogóle nie miał ani jednego dłuższego, a nawet średniego przejazdu, bo ciężko nazwać max 5 pomiarowych okrążeń średnim dystansem. Strasznie niemrawo także Williams, ni szybko, ni długo, więc zapewne ostro dłubią. Po raz pierwszy na plus FI i Sauber ciekawa była ta ich relatywnie mała utrata tempa na kolejnych okrążeniach, choć nadal uważam, że Toro Rosso prędzej będzie czarnym koniem. Oby Caterham z czymś wyskoczył na pierwszym GP, bo co sesja, to utwierdza w podejrzeniu że krok w przód może być krokiem w tył.
marios76
01.03.2012 05:24
Testy testami, a mnie ciekawi jak to się przełoży na cennik w GPMie ;) Mam nadzieję, że RBR będzie jednak droższy od Lotusa??
mbg
01.03.2012 05:24
@Kamikadze2000 ja w zakładzie bukmacherskim sporo na to wyłożyłem. Tak że musi! ;) dokładniej że zdobędzie PP w Australii
krzysiek_aleks
01.03.2012 05:14
@Kamikadze2000 No nie wiadomo, bo na razie nie ma bolidu HRT i Marussi :P
Kamikadze2000
01.03.2012 05:05
@maciejas10 - mówię Ci! Grosjean będzie walczył o majstra! :)
adnowseb
01.03.2012 04:56
@maciejas10 Przeczytaj fragment newsa na temat Caterhama-nie było dobrze! Co za styl. Jak interpunkcja Ci obca ,to chociaż nazwiska pisz z DUŻEJ litery i popranie Większość nie będzie Cię brała na poważnie, jak się tak będziesz wygłupiał. Ps.nie gniewaj się za zwrócenie uwagi ok!
maciejas10
01.03.2012 04:46
bardzo mnie to cieszy ze lotus nie stracił dobrej formy po tym jak nie jezdzil w przed ostatnich testach i wieze ze jutro bedzie lepiej i pietrov fajnie ze nie traci tak duzo Caterham moze przez to ze maja kers dobry wystep Caterhama masa slabo i force india , dobrze perez a o butonie i weberze nie bede mowil bo i tak to beda najlepsze bolidy w stawce w tym roku
SkC
01.03.2012 04:45
Oby zespoły były również tak blisko za 3 tygodnie w Australii.
adnowseb
01.03.2012 04:43
Lotus stracił testy,a dziś nie było widać aby chcieli coś nadrabiać.-Słabo Zaskoczył mnie pozytywnie Sauber:) Nico się dziś napracował,świetne tempo Merca i RBR.