GP Włoch: opony użyte w wyścigu

Z czołówki tylko Hamilton zdecydował się na strategię dwóch postojów
09.09.1319:55
Paweł Zając
2549wyświetlenia
@P.KierowcaStartZmiana 1Zmiana 2@Suma wizyt w boksach
1.VettelPuTn (23)1
2.AlonsoPuTn (27)1
3.WebberPuTn (23)1
4.MassaPuTn (24)1
5.HülkenbergPuTn (24)1
6.RosbergPuTn (26)1
7.RicciardoPuTn (22)1
8.GrosjeanPnTn (20)1
9.HamiltonTnPn (13)Pu (38)2
10.ButtonPuTn (21)1
11.RäikkönenTnPn (1)Pu (30)2
12.PerezPuTn (22)1
13.GutierrezTnPn (27)1
14.MaldonadoPnTn (24)1
15.BottasPnTn (25)1
16.SutilPuTn (24)1
17.PicPnTn (17)Tn (38)2
18.van der GardePnTn (18)Tn (39)2
19.BianchiPnTn (22)1
20.ChiltonPnTn (23)1
Niesklasyfikowani
Vergne0
di Resta0
W pierwszej kolumnie podana jest mieszanka, na której kierowca rozpoczął wyścig, w ostatniej całkowita liczba pit stopów.
P = Pośrednia mieszanka
T = Twarda mieszanka
N = Nowy komplet
U = Używany komplet


Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery powiedział: Pół godziny przed wyścigiem spadł drobny deszcz, więc niektórzy kierowcy wyjechali na pola startowe na przejściowych oponach Cinturato „zielonych”. Opady jednak ustąpiły i większość zawodników wystartowała na pośredniej mieszance. Strategia jednego postoju była oczywista, degradacji praktycznie nie było i wiele samochodów uzyskało najlepsze czasy okrążeń w końcówce. Taktyka jak zawsze mogła zależeć od wielu czynników, ale w suchych warunkach decyzja Vettela o starcie na pośredniej mieszance i jednym zjeździe po twarde opony okazała się zwycięska. Monza to poważny test dla opon: ich wierzchnia warstwa na wyjściu z szykany La Roggia rozgrzewa się do 130 stopni Celsjusza, ale ogumienie dobrze sobie poradziło z wyzwaniami podczas tego weekendu. Chciałbym podziękować wszystkim kibicom obecnym na torze - jak zwykle atmosfera była elektryzująca i jesteśmy bardzo dumni z tego, że jest to nasz domowy wyścig.