Drugi dzień testów na torze Paul Ricard
W środę najlepszy czas uzyskał kierowca testowy Renault, Heikki Kovalainen
22.03.0619:36
1932wyświetlenia
W środę na torze Paul Ricard do McLarena dołączyły zespoły Renault, BMW Sauber i Toyota, rozpoczynając przygotowania do ostatniego pozaeuropejskiego wyścigu na początku sezonu (Australia, 2 kwietnia) i pierwszej Grand Prix na starym kontynencie (Imola, 23 kwietnia). Tym razem w użyciu była już jednak wersja 3E-SC francuskiego obiektu testowego o długości 3,8 km (we wtorek Pedro de la Rosa korzystał z wariantu 2E-SC o długości 4,11 km).
Najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia uzyskał kierowca testowy Renault, Heikki Kovalainen, przejeżdżają bagatela 161 okrążeń, co przekłada się na ponad 600 km. Francuska stajnia przywiozła na testy nowy egzemplarz bolidu R26, za którego kierownicą Fin skoncentrował się na programie rozwojowym opon Michelin w ramach przygotowań do europejskich wyścigów i na pracy nad ustawieniami auta.
Odpowiednio na drugiej i czwartej pozycji uplasowali się kierowcy testowi McLarena, Pedro de la Rosa (+0.4s) i Gary Paffett (+1.4s). De la Rosa ponownie zasiadł za kierownicą nowego egzemplarza MP4-21, który jest wyposażony w kilka nowych komponentów przeznaczonych do użycia w Grand Prix Australii. Przy okazji Hiszpan sprawdzał opony na tor Imola, zaliczając serię krótko i średniodystansowych przejazdów. Paffett poprowadził tymczasem MP4-20 i skupił się wyłącznie na testach opon.
Trzeci czas uzyskał kierowca testowy zespołu BMW Sauber, Robert Kubica, tracąc do Kovalainena pół sekundy. Oficjalny komunikat prasowy podsumowujący pierwszy dzień testów stajni z Hinwil na torze Paul Ricard: Rano Robert wykonywał starty by poprawić odpowiednie ustawienia, potem pracował nad aerodynamiką. Następnie zaliczył kilka dłuższych wyjazdów, zbierając szczegółowe dane na temat pracy układu chłodzenia. Po południu zespół wykonał program testowy z oponami dla Michelina, którego wyniki doprowadziły do interesujących wniosków. Dzień testów był bardzo udany. Jutro Nick Heidfeld przejmie samochód i będzie przygotowywał go do Grand Prix San Marino, realizując także program pracy nad aerodynamiką.
Ostatnimi uczestnikami środowych testów byli reprezentanci Toyoty, kierowca testowy Ricardo Zonta (+1.8s) i zdobywca ostatniego punkty w Grand Prix Malezji, Ralf Schumacher (+2.5s). Japońska stajnia skupiła się na programie testowym opon Bridgestone ze szczególnym naciskiem na dostosowanie ustawień bolidu w celu uzyskania wyższej temperatury opon i poprawy osiągów TF106. Aktywność młodszego z braci Schumacherów ograniczyły problemy z elektroniką, przez które Niemiec przejechał zaledwie 40 okrążeń. W czwartek Ralfa zastąpi drugi główny kierowca Toyoty, Jarno Trulli.
Pogoda
Temperatura powietrza: 12-16°C
Temperatura toru: 13-23°C
Zachmurzenie, rano wilgotno, potem sucho
Źródło: pitpass.com, Oficjalna strona Roberta Kubicy / Proximus
Najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia uzyskał kierowca testowy Renault, Heikki Kovalainen, przejeżdżają bagatela 161 okrążeń, co przekłada się na ponad 600 km. Francuska stajnia przywiozła na testy nowy egzemplarz bolidu R26, za którego kierownicą Fin skoncentrował się na programie rozwojowym opon Michelin w ramach przygotowań do europejskich wyścigów i na pracy nad ustawieniami auta.
Odpowiednio na drugiej i czwartej pozycji uplasowali się kierowcy testowi McLarena, Pedro de la Rosa (+0.4s) i Gary Paffett (+1.4s). De la Rosa ponownie zasiadł za kierownicą nowego egzemplarza MP4-21, który jest wyposażony w kilka nowych komponentów przeznaczonych do użycia w Grand Prix Australii. Przy okazji Hiszpan sprawdzał opony na tor Imola, zaliczając serię krótko i średniodystansowych przejazdów. Paffett poprowadził tymczasem MP4-20 i skupił się wyłącznie na testach opon.
Trzeci czas uzyskał kierowca testowy zespołu BMW Sauber, Robert Kubica, tracąc do Kovalainena pół sekundy. Oficjalny komunikat prasowy podsumowujący pierwszy dzień testów stajni z Hinwil na torze Paul Ricard: Rano Robert wykonywał starty by poprawić odpowiednie ustawienia, potem pracował nad aerodynamiką. Następnie zaliczył kilka dłuższych wyjazdów, zbierając szczegółowe dane na temat pracy układu chłodzenia. Po południu zespół wykonał program testowy z oponami dla Michelina, którego wyniki doprowadziły do interesujących wniosków. Dzień testów był bardzo udany. Jutro Nick Heidfeld przejmie samochód i będzie przygotowywał go do Grand Prix San Marino, realizując także program pracy nad aerodynamiką.
Ostatnimi uczestnikami środowych testów byli reprezentanci Toyoty, kierowca testowy Ricardo Zonta (+1.8s) i zdobywca ostatniego punkty w Grand Prix Malezji, Ralf Schumacher (+2.5s). Japońska stajnia skupiła się na programie testowym opon Bridgestone ze szczególnym naciskiem na dostosowanie ustawień bolidu w celu uzyskania wyższej temperatury opon i poprawy osiągów TF106. Aktywność młodszego z braci Schumacherów ograniczyły problemy z elektroniką, przez które Niemiec przejechał zaledwie 40 okrążeń. W czwartek Ralfa zastąpi drugi główny kierowca Toyoty, Jarno Trulli.
Pogoda
Temperatura powietrza: 12-16°C
Temperatura toru: 13-23°C
Zachmurzenie, rano wilgotno, potem sucho
Kierowca | Konstruktor | Bolid | Op. | Czas okr. | Okr. | |
---|---|---|---|---|---|---|
Czasy uzyskane w środę na torze Paul Ricard (wersja 3E-SC - 3,8 km) | ||||||
Heikki Kovalainen | Renault | R26 V8 | mic | 1:04.466 | 161 | |
1 | Pedro de la Rosa | McLaren Mercedes | MP4-21 V8 | mic | 1:04.866 | 169 |
1 | Robert Kubica | BMW Sauber | F1.06 V8 | mic | 1:04.970 | 144 |
1 | Gary Paffett | McLaren Mercedes | MP4-20B V10 | mic | 1:05.874 | 71 |
1 | Ricardo Zonta | Toyota | TF106 V8 | bri | 1:06.311 | 79 |
1 | Ralf Schumacher | Toyota | TF106 V8 | bri | 1:07.060 | 40 |
KOMENTARZE