FIA wydłużyła strefę aktywacji DRS na głównej prostej toru w Barcelonie

Kierowcy będą mogli aktywować system nie 157m a 57m po wyjeździe z ostatniego zakrętu.
13.05.1711:27
Nataniel Piórkowski
1053wyświetlenia


FIA podjęła decyzję o wydłużeniu strefy aktywacji DRS na głównej prostej Circuit de Barcelona Catalunya, dążąc do zapewnienia kierowcom większych szans wyprzedzania.

Pierwsze wyścigi tegorocznej kampanii pokazały, że po wprowadzeniu nowej generacji bolidów walka na torze stała się trudniejsza, ale bardziej satysfakcjonująca z punktu widzenia kierowców i fanów.

Mając jednak na uwadze fakt, iż podczas GP Rosji zaobserwowano bardzo małą liczbę manewrów wyprzedzania, FIA zdecydowała w piątek wieczorem o wydłużeniu strefy DRS na prostej startowej toru w Barcelonie o sto metrów. Punkt aktywacji zlokalizowany jest 57 metrów za wyjazdem z ostatniego zakrętu.

Chociaż posunięcie organu zarządzającego ma zwiększyć szanse wyprzedzania na dohamowaniu do pierwszego wirażu, nie wszyscy kierowcy popierają takie działania.

W czwartek Sebastian Vettel przyznał: Nie jestem zwolennikiem wydłużania stref DRS. Kilka lat temu, gdy wprowadziliśmy ten system, wyprzedzanie było zbyt łatwe. Oczywiście było super, gdy znajdowałeś się za rywalem i miałeś szansę awansu, ale nie taka jest idea wyprzedzania. Wyzwanie nie polega tylko na dojechaniu do konkurenta i ominięciu jego bolidu czy korzystaniu z narzędzi, które umożliwią walkę koło w koło. Musisz na to zapracować, musisz próbować różnych linii i różnych podejść.

KOMENTARZE

12
macieiii
13.05.2017 03:30
mam nadzieję, że to wydłużenie strefy będzie jednorazowe. Jak dotąd FIA słusznie ograniczyła możliwości drs i wyścigi były bardziej wyścigami. Jak wrócą do starych nieudolnych metod, gdzie Vettel po starcie z pit lane ląduje na podium w AbuZabi to wydłużanie będzie in minus. Jest drs? Jest. Pomaga? Pomaga. Jak będą się sugerować jakimś dziwacznym GP Rosji to na zdrowie to nikomu nie wyjdzie. p.s. nie obserwowalibyśmy takiego zażartego maneru Ocona który prawie wjechał w Alonso z dłuższą strefą. Precz z respiratorem wyprzedzania - drs.
bartoszcze
13.05.2017 01:06
@Staszek2010 I w jaki sposób poprawiłoby to wyprzedzanie w wyścigu?
SebaRacer
13.05.2017 11:39
@Staszek2010 Wycofali, bo niektórzy kierowcy używali go za wcześnie po wyjściu z zakrętu co mogłoby doprowadzić do wypadku (coś takiego).
TopOne
13.05.2017 11:37
@Staszek2010 Wycofali to bo przykładowo Red Bull mógł otwierać DRS w takich miejscach, w których innym brakowałoby na to docisku. Między innymi przez to w 2011 roku tylko raz byki przegrały czasówkę.
Staszek2010
13.05.2017 11:17
@Gangster A czemu nie? Było takie coś w pierwszych latach DRS i to wycofali. Czemu?
dan193t
13.05.2017 10:59
Już nie mogę tego narzekania czytać. Co roku tylko trucie buły jakie by te przepisy nie były.
Gangster
13.05.2017 10:25
@UP A czemy miałby taki powrót na czasówce i treningach służyć?? Ja bardzo tego nie rozumiem??
Staszek2010
13.05.2017 10:22
Mam pomysł! Wprowadźmy to, co było w 2011 i 2012 - w treningu i czasówce na suchej nawierzchni można będzie korzystać z DRS wszędzie na torze (poza takimi oczywistymi miejscami jak Eau Rouge na Spa czy tunel w Monako). Nie wiem, czemu się tego pozbyli.
husaria
13.05.2017 10:17
a może by tak w oģóle znieść ograniczenia drs ? hm.....
piwo
13.05.2017 10:08
chyba sie nie upijesz... rzeklbym ze nawet za kierownice bedziesz mogl siasc :)
michal132
13.05.2017 10:03
wypije tyle kieliszków wódki ile będzie manewrów wyprzedzania :D
Anderis
13.05.2017 09:56
Ooo, to może w przeciwieństwie do Rosji trafi się w tym wyścigu chociaż jeden manewr wyprzedzania.