GP Kanady: najszybsze okrążenia wyścigu

Najlepszym czasem na pojedynczym kółku popisał się Lewis Hamilton.

NAJSZYBSZE OKRĄŻENIA W WYŚCIGU

P.Kierowca (Nr)BolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.Lewis Hamilton (44) Mercedes W08 EQ Power+1:14,55164
2.Sebastian Vettel (5) Ferrari SF70H1:14,7190,1680,16870
3.Kimi Raikkonen (7) Ferrari SF70H1:15,3880,8370,66959
4.Fernando Alonso (14) McLaren MCL321:15,8531,3020,46563
5.Valtteri Bottas (77) Mercedes W08 EQ Power+1:15,8941,3430,04165
6.Lance Stroll (18) Williams FW401:15,9791,4280,08564
7.Nico Hulkenberg (27) Renault R.S.171:16,1361,5850,15764
8.Daniel Ricciardo (3) Red Bull RB131:16,1651,6140,02967
9.Esteban Ocon (31) Force India VJM101:16,2471,6960,08268
10.Kevin Magnussen (20) Haas VF-171:16,3411,7900,09465
11.Sergio Perez (11) Force India VJM101:16,3671,8160,02662
12.Jolyon Palmer (30) Renault R.S.171:16,7042,1530,33764
13.Daniił Kwiat (26) Toro Rosso STR121:16,7132,1620,00933
14.Stoffel Vandoorne (2) McLaren MCL321:16,7742,2230,06169
15.Romain Grosjean (8) Haas VF-171:16,9492,3980,17558
16.Marcus Ericsson (9) Sauber C361:16,9952,4440,04650
17.Pascal Wehrlein (94) Sauber C361:17,0912,5400,09666
18.Max Verstappen (33) Red Bull RB131:17,1872,6360,0969
107% najlepszego czasu: 1:19,769

KOMENTARZE

7
RY2N
12.06.2017 09:04
@marios76 oba Ferrari startowały z brudnej strony toru, a Verstappen i Bottas z czystej, dlatego zdołali dopaść Vettela i wziąć go w kanapkę. Vettel miał do wyboru uczestniczyć w karambolu 3 bolidów lub zawalaczyć o jakieś punkty. Wybrał to drugie rowiązanie, moim zdaniem słusznie. Różnica czystości toru ma szczególne znaczenie gdy jest bardzo krótki odcinek prostej przed pierwszym zakrętem (gdy prosta jest długa to większe znaczenie ma moc silnika). Vettel po prostu przegrał to GP w sobotę, choś trudno go winić bo na tym torze jego bolid był jednak wolniejszy od Mercedesa o 0,2-0,3 sek/okr (wydawało się, że VET był nawet bliżej HAM w kwalifikacjach ale to mylne wrażenie bo moim zdaniem HAM nie szedł na limicie w sobotę)
michal_7
12.06.2017 07:25
Pardonne, przyznaję się, że wyścig mogłem oglądać niestety tylko kątem oka i zapamiętałem, że 30 sek. Nie zmienia to faktu, że był to bolesny spadek.
bartoszcze
12.06.2017 05:58
[quote="michal_7"]Ciężko chyba nazwać marnowaniem potencjału prawie 30 sekundowy pit stop[/quote] Skąd Ci się to wzięło? Cały przejazd przez aleję trwał niecałe 32 sekundy, a stop był połączony z wymianą skrzydła i dlatego trwał ok. 10 sekund.
michal_7
12.06.2017 05:28
[quote="marios76"]... a kierowcy Ferrari jak zmarnować potencjał. Bardziej winie Niemca...[/quote] Ciężko chyba nazwać marnowaniem potencjału prawie 30 sekundowy pit stop, chyba że uważasz ten zjazd za fanaberię lub część taktyki Vettel'a? Fakt, start się rozminął z idealnym, ale wydaje mi się, że spadek na osiemnaste bodajże miejsce, zamiast na czwarte robi pewną różnicę.
marios76
12.06.2017 04:24
@RY2N Nie ciśnie na 100% bo traci sekundę na prostych ;) Żenada było widzieć 310 na liczniku McLarena na najdłuższej prostej. Jak zwykle walczył! Alonso jako jeden z nielicznych nie został w tym wyścigu wyprzedzony... Oni obok niego przejeżdżali ;) Bottas, Ricciardo pokazali co znaczy równe tempo, a kierowcy Ferrari jak zmarnować potencjał. Bardziej winie Niemca...
mcracer1993
11.06.2017 09:07
@RY2N A co ma zrobić!? To jest 2-krotny mistrz świata - przykro mi bardzo. To jest wina Japończyków, a nie Alonso.
RY2N
11.06.2017 09:04
Alonso 4 czas? Nic dziwnego że silnik się rozleciał 5 okrążeń później. Ewidentnie za mocno ciśnie ;-)