GP Austrii: Hamilton przed Vettelem w drugim treningu
Prezentujemy opis i wyniki popołudniowych zajęć na Red Bull Ringu.
07.07.1715:30
6134wyświetlenia
Lewis Hamilton utrzymał tempo z porannej sesji treningowej i wykręcił najlepszy czas okrążenia także podczas popołudniowych piątkowych zajęć przed Grand Prix Austrii.
Już po trzech minutach Kevin Magnussen ukończył pomiarowe okrążenie osiągając rezultat 1:07,891. Z kolei Nico Hulkenberg informował inżynierów Renault o wibracjach w swoim R.S.17. Niedługo po tym na pierwsze miejsce przesunął się Bottas, a następnie Hamilton, legitymujący się osiągnięciem 1:05,731s na supermiękkim ogumieniu. Po kolejnym szybkim kółku na pierwsze miejsce powrócił jednak jednak zespołowy partner Brytyjczyka z Mercedesa, po ustanowieniu czasu na poziomie 1:05,700s.
Początek sesji okazał się bardzo pracowity. Od samego jej początku w powszechnym użyciu znajdowały się supermiękkie opony. Jedynie Raikkonen i Kwiat pokonywali pierwsze kółka na miękkim, a Ricciardo na ultramiękkim ogumieniu. Podczas gdy Ericsson i Grosjean zwiedzali pobocza toru w Spielbergu, mechanicy Red Bulla uwijali się w garażu przy bolidzie Maxa Verstappena, próbując uporać się z problemami z układem hamulcowym.
Około 14:20 Stoffel Vandoorne przesunął się na szóstą lokatę, dwie pozycje przed drugiego z reprezentantów McLarena - Fernando Alonso. Kilka minut później nowym liderem tabeli został Vettel, który na ultramiękkiej mieszance popisał się rezultatem 1:05,630s. Podobnie jak przed południem, także podczas FP2 kierowcy mieli duże problemy z utrzymaniem się na torze: Bottas o włos uniknął kontaktu z barierami po wpadnięciu w żwirową pułapkę przy szóstym zakręcie, a Perez obrócił swój samochód w T3. Chwilę po tym na pierwszym miejscu ponownie pojawiło się nazwisko Hamiltona z czasem 1:05,483s, wypracowanym na najbardziej miękkiej z dostępnych mieszanek Pirelli.
Po udanym starcie sesji Alonso powrócił do boksów, gdzie mechanicy McLarena zajęli się wymianą podłogi w jego MCL32. Grosjean, który znajdował się w czołowej dziesiąte, z dość małą stratą do Kevina Magnussena, przekazał przez radio komunikat o "olbrzymim uderzeniu pod podwoziem", jakie poczuł podczas mocnego najazdu na wysoki krawężnik. Zdradliwe tarki Red Bull Ringu okazały się także powodem problemów Verstappena, który po powrocie do pracy uszkodził na nich karoserię bolidu. W dziewiątym zakręcie kontrolę nad swoim bolidem stracił także Carlos Sainz.
Tuż przed godziną piętnastą większość kierowców koncentrowała się już na długich przejazdach i porównywaniu osiągów dostępnych mieszanek ogumienia. Podczas gdy Alonso rozpoczął pokonywanie kolejnych okrążeń po dłuższej wizycie w garażu, mechanicy Toro Rosso oczyszczali bolid Sainza z trawy "skoszonej" przy próbie powrotu na tor. Max Verstappen, który najwyraźniej nie miał w swoim samochodzie zbyt dużego zapasu paliwa, narzekał na wolniejszych kierowców, a Vettel niemal obrócił swój bolid na wyjeździe z trzeciego zakrętu.
Dwadzieścia minut przed wywieszeniem flagi w szachownicę do realizacji programu powrócił Hamilton, w którego bolidzie dokonano sprawnej wymiany świecy zapłonowej. Tymczasem Toro Rosso potwierdziło, że Carlos Sainz nie pojawi się już na torze, ze względu na usterkę - prawdopodobnie wyciek. Chociaż nad torem cały czas przewijały się czarne chmury, a prognozy przewidywały opady deszczu, sesja odbywała się w sprzyjających warunkach pogodowych.
U progu ostatnich dziesięciu minut jazd Verstappen w końcu rozpoczął pierwszy dłuższy stint, a Kwiat zameldował się na stanowisku serwisowym Toro Rosso, gdzie doszło do drobnego pożaru hamulców w jego bolidzie. Alonso, znajdujący się na długim przejeździe na supermiękkich oponach, stracił kontrolę nad tyłem swojego bolidu pokonując szósty zakręt i ślizgając się po torze wypadł na żwirowe pobocze. Incydent nie okazał się poważny i dwukrotny mistrz świata mógł kontynuować realizowanie celów wyznaczonych przez McLarena na końcówkę sesji. Minutę przed końcem, na torze pojawiła się jeszcze żółta flaga związana z wyjazdem poza tor w ostatnim zakręcie Romaina Grosjeana.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 38°C
Temperatura powietrza: 30°C
Prędkość wiatru: 1,0 m/s
Wilgotność powietrza: 26%
Sucho
REZULTATY TRENINGU 2
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Lewis Hamilton (44) | Mercedes W08 EQ Power+ | 1:05,483 | 30 | |||
2 | Sebastian Vettel (5) | Ferrari SF70H | 1:05,630 | 0,147 | 0,147 | 50 | |
3 | Valtteri Bottas (77) | Mercedes W08 EQ Power+ | 1:05,699 | 0,216 | 0,069 | 41 | |
4 | Max Verstappen (33) | Red Bull RB13 | 1:05,832 | 0,349 | 0,133 | 33 | |
5 | Daniel Ricciardo (3) | Red Bull RB13 | 1:05,873 | 0,390 | 0,041 | 27 | |
6 | Kimi Raikkonen (7) | Ferrari SF70H | 1:06,144 | 0,661 | 0,271 | 54 | |
7 | Kevin Magnussen (20) | Haas VF-17 | 1:06,591 | 1,108 | 0,447 | 43 | |
8 | Fernando Alonso (14) | McLaren MCL32 | 1:06,732 | 1,249 | 0,141 | 27 | |
9 | Nico Hulkenberg (27) | Renault R.S.17 | 1:06,735 | 1,252 | 0,003 | 42 | |
10 | Romain Grosjean (8) | Haas VF-17 | 1:06,763 | 1,280 | 0,028 | 52 | |
11 | Esteban Ocon (31) | Force India VJM10 | 1:06,849 | 1,366 | 0,086 | 50 | |
12 | Stoffel Vandoorne (2) | McLaren MCL32 | 1:06,859 | 1,376 | 0,010 | 37 | |
13 | Daniił Kwiat (26) | Toro Rosso STR12 | 1:06,906 | 1,423 | 0,047 | 34 | |
14 | Felipe Massa (19) | Williams FW40 | 1:07,065 | 1,582 | 0,159 | 40 | |
15 | Carlos Sainz (55) | Toro Rosso STR12 | 1:07,100 | 1,617 | 0,035 | 24 | |
16 | Lance Stroll (18) | Williams FW40 | 1:07,468 | 1,985 | 0,368 | 46 | |
17 | Sergio Perez (11) | Force India VJM10 | 1:07,509 | 2,026 | 0,041 | 41 | |
18 | Jolyon Palmer (30) | Renault R.S.17 | 1:07,623 | 2,140 | 0,114 | 7 | |
19 | Pascal Wehrlein (94) | Sauber C36 | 1:08,782 | 3,299 | 1,159 | 49 | |
20 | Marcus Ericsson (9) | Sauber C36 | 1:08,870 | 3,387 | 0,088 | 51 |
107% najlepszego czasu: 1:10,066
KOMENTARZE