GP Austrii: Hamilton przed Vettelem w drugim treningu

Prezentujemy opis i wyniki popołudniowych zajęć na Red Bull Ringu.
07.07.1715:30
Nataniel Piórkowski
6134wyświetlenia


Lewis Hamilton utrzymał tempo z porannej sesji treningowej i wykręcił najlepszy czas okrążenia także podczas popołudniowych piątkowych zajęć przed Grand Prix Austrii.

Już po trzech minutach Kevin Magnussen ukończył pomiarowe okrążenie osiągając rezultat 1:07,891. Z kolei Nico Hulkenberg informował inżynierów Renault o wibracjach w swoim R.S.17. Niedługo po tym na pierwsze miejsce przesunął się Bottas, a następnie Hamilton, legitymujący się osiągnięciem 1:05,731s na supermiękkim ogumieniu. Po kolejnym szybkim kółku na pierwsze miejsce powrócił jednak jednak zespołowy partner Brytyjczyka z Mercedesa, po ustanowieniu czasu na poziomie 1:05,700s.

Początek sesji okazał się bardzo pracowity. Od samego jej początku w powszechnym użyciu znajdowały się supermiękkie opony. Jedynie Raikkonen i Kwiat pokonywali pierwsze kółka na miękkim, a Ricciardo na ultramiękkim ogumieniu. Podczas gdy Ericsson i Grosjean zwiedzali pobocza toru w Spielbergu, mechanicy Red Bulla uwijali się w garażu przy bolidzie Maxa Verstappena, próbując uporać się z problemami z układem hamulcowym.

Około 14:20 Stoffel Vandoorne przesunął się na szóstą lokatę, dwie pozycje przed drugiego z reprezentantów McLarena - Fernando Alonso. Kilka minut później nowym liderem tabeli został Vettel, który na ultramiękkiej mieszance popisał się rezultatem 1:05,630s. Podobnie jak przed południem, także podczas FP2 kierowcy mieli duże problemy z utrzymaniem się na torze: Bottas o włos uniknął kontaktu z barierami po wpadnięciu w żwirową pułapkę przy szóstym zakręcie, a Perez obrócił swój samochód w T3. Chwilę po tym na pierwszym miejscu ponownie pojawiło się nazwisko Hamiltona z czasem 1:05,483s, wypracowanym na najbardziej miękkiej z dostępnych mieszanek Pirelli.

Po udanym starcie sesji Alonso powrócił do boksów, gdzie mechanicy McLarena zajęli się wymianą podłogi w jego MCL32. Grosjean, który znajdował się w czołowej dziesiąte, z dość małą stratą do Kevina Magnussena, przekazał przez radio komunikat o "olbrzymim uderzeniu pod podwoziem", jakie poczuł podczas mocnego najazdu na wysoki krawężnik. Zdradliwe tarki Red Bull Ringu okazały się także powodem problemów Verstappena, który po powrocie do pracy uszkodził na nich karoserię bolidu. W dziewiątym zakręcie kontrolę nad swoim bolidem stracił także Carlos Sainz.

Tuż przed godziną piętnastą większość kierowców koncentrowała się już na długich przejazdach i porównywaniu osiągów dostępnych mieszanek ogumienia. Podczas gdy Alonso rozpoczął pokonywanie kolejnych okrążeń po dłuższej wizycie w garażu, mechanicy Toro Rosso oczyszczali bolid Sainza z trawy "skoszonej" przy próbie powrotu na tor. Max Verstappen, który najwyraźniej nie miał w swoim samochodzie zbyt dużego zapasu paliwa, narzekał na wolniejszych kierowców, a Vettel niemal obrócił swój bolid na wyjeździe z trzeciego zakrętu.

Dwadzieścia minut przed wywieszeniem flagi w szachownicę do realizacji programu powrócił Hamilton, w którego bolidzie dokonano sprawnej wymiany świecy zapłonowej. Tymczasem Toro Rosso potwierdziło, że Carlos Sainz nie pojawi się już na torze, ze względu na usterkę - prawdopodobnie wyciek. Chociaż nad torem cały czas przewijały się czarne chmury, a prognozy przewidywały opady deszczu, sesja odbywała się w sprzyjających warunkach pogodowych.

U progu ostatnich dziesięciu minut jazd Verstappen w końcu rozpoczął pierwszy dłuższy stint, a Kwiat zameldował się na stanowisku serwisowym Toro Rosso, gdzie doszło do drobnego pożaru hamulców w jego bolidzie. Alonso, znajdujący się na długim przejeździe na supermiękkich oponach, stracił kontrolę nad tyłem swojego bolidu pokonując szósty zakręt i ślizgając się po torze wypadł na żwirowe pobocze. Incydent nie okazał się poważny i dwukrotny mistrz świata mógł kontynuować realizowanie celów wyznaczonych przez McLarena na końcówkę sesji. Minutę przed końcem, na torze pojawiła się jeszcze żółta flaga związana z wyjazdem poza tor w ostatnim zakręcie Romaina Grosjeana.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 38°C
Temperatura powietrza: 30°C
Prędkość wiatru: 1,0 m/s
Wilgotność powietrza: 26%
Sucho

REZULTATY TRENINGU 2

P.Kierowca (Nr)BolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1Lewis Hamilton (44)Mercedes W08 EQ Power+1:05,48330
2Sebastian Vettel (5)Ferrari SF70H1:05,6300,1470,14750
3Valtteri Bottas (77)Mercedes W08 EQ Power+1:05,6990,2160,06941
4Max Verstappen (33)Red Bull RB131:05,8320,3490,13333
5Daniel Ricciardo (3)Red Bull RB131:05,8730,3900,04127
6Kimi Raikkonen (7)Ferrari SF70H1:06,1440,6610,27154
7Kevin Magnussen (20)Haas VF-171:06,5911,1080,44743
8Fernando Alonso (14)McLaren MCL321:06,7321,2490,14127
9Nico Hulkenberg (27)Renault R.S.171:06,7351,2520,00342
10Romain Grosjean (8)Haas VF-171:06,7631,2800,02852
11Esteban Ocon (31)Force India VJM101:06,8491,3660,08650
12Stoffel Vandoorne (2)McLaren MCL321:06,8591,3760,01037
13Daniił Kwiat (26)Toro Rosso STR121:06,9061,4230,04734
14Felipe Massa (19)Williams FW401:07,0651,5820,15940
15Carlos Sainz (55)Toro Rosso STR121:07,1001,6170,03524
16Lance Stroll (18)Williams FW401:07,4681,9850,36846
17Sergio Perez (11)Force India VJM101:07,5092,0260,04141
18Jolyon Palmer (30)Renault R.S.171:07,6232,1400,1147
19Pascal Wehrlein (94)Sauber C361:08,7823,2991,15949
20Marcus Ericsson (9)Sauber C361:08,8703,3870,08851
107% najlepszego czasu: 1:10,066

KOMENTARZE

9
mcracer1993
08.07.2017 09:19
Nie chcę o nim pisać, bo ogólnie Williams spisuje się na tym torze fatalnie. O ile w 1 sektorze nie jest źle to w kolejnych sektorach jest naprawdę blado. Teraz widziałem okrążenie Felipe Massy i to mogę potwierdzić.
Titheon
07.07.2017 04:49
Dlaczego nie chcesz pisać o Strollu? Zawsze się do tego wyrywałeś... Gość się dla Ciebie nauczył ustawiać bolid, a Ty tak po prostu go pominiesz w swojej wypowiedzi? ;)
mcracer1993
07.07.2017 04:32
No może w końcu poprawki do silnika Hondy coś dadzą i nie będzie Alonso mówił, że to jest silnik GP2 albo że czuje się jak amator. Ale to wszystko zweryfikują 3 trening oraz quale. Natomiast ja już bym chętnie w Renatce zobaczył innego kierowcę niż Palmer. Jakim cudem on zdobył tytuł w dawnym GP2? Bo to co pokazuje w F1 to się nawet do kabaretu nie nadaje. O Strollu nie mówię, bo Williams na razie radzi sobie fatalnie - i to na typowo silnikowym torze, gdzie powinni być w pierwszej piątce - w najgorszym razie w dziesiątce. Musi się ta legendarna ekipa pozbierać, bo jest na razie blado - a przecież Felipe Massa 3 lata temu zgarnął pierwsze pole startowe.
KamBrillant
07.07.2017 04:06
Żeby Force India i Williams miały tak kiepskie czasy... Kimi nie dość że znów przegrał z Vettelem to jeszcze z Redbullami. Na plus postawa Haasa ,McLarena, Hulkenberg Team znaczy Renault a Toro Rosso przemilczę
jarof1
07.07.2017 04:01
A w Playerze nie można obejrzeć treningu z odtworzenia. Zawsze była taka możliwość a teraz w kategorii "sport" nie ma w ogóle F1. Tylko kanały na żywo. Ktoś coś wie na ten temat?
marcelo92
07.07.2017 03:28
Mclaren swoją drogą notuje spory progres. Dwa niezłe treningi są budujące, a niby układ toru silnikowy. Kierowcy Ferrari zaliczyli niezwykle dużo kółek, może szykują się na wyścig, wiedząc że jak Mercedes włączy tryb kwalifikacyjny to i tak za wiele nie ugrają.
downforce
07.07.2017 02:46
Spójrzcie na czasy na poszczególnych stintach.Nie jest tak źle,przy pewnych okolicznościach mogą zakręcić się w okolicy pierwszej piątki.(FI oraz Willy).
Titheon
07.07.2017 02:15
A ja jestem zaskoczony słabą postawą Force India i Williamsa... Wydawało mi się, że na tak prostym torze, który ma tylko kilka zakrętów, silnik naprawdę zrobi różnicę - a tu klops. Nie zmienia to faktu, że Stroll wylądował ponownie tam, gdzie jego miejsce. No i brawa dla Hondy - oby w wyścigu było co najmniej tak samo "dobrze".
marcelo92
07.07.2017 02:00
Po co Ferrari trzyma Raikkonena to chyba tylko oni tam wiedzą. Za chwile Force India bedzie szybsza od niego. Ferrari na wlasne życzenie chce przegrać pojedynek z Mercedesem.