AMuS: Halo doprowadzi do podniesienia minimalnej masy bolidów F1

Zwiększony zostanie także regulaminowy czas testu ewakuacji kierowcy z kokpitu.
27.07.1713:21
Nataniel Piórkowski
1667wyświetlenia


Wprowadzenie do Formuły 1 systemu Halo zaowocuje znaczącymi zmianami w przepisach: zwiększeniem maksymalnego czasu testu ewakuacji kierowcy z kokpitu oraz podniesieniem minimalnej masy bolidu.

W ubiegłym tygodniu, podczas posiedzenia Grupy Strategicznej, dziewięć z dziesięciu zespołów miało opowiedzieć się przeciwko wprowadzaniu do użytku w serii Grand Prix kontrowersyjnego rozwiązania. Pomimo tego FIA zapowiedziała już, iż stosowane Halo będzie obowiązkowe już od nadchodzących mistrzostw świata.

Według informacji do jakich dotarł magazyn Auto Motor und Sport, zaowocuje to dwoma istotnymi zmianami w przepisach. Pierwsza z nich dotyczy testu ewakuacji kierowcy zza kierownicy samochodu. Ze względu na konieczność przedostania się zawodnika przez instalację Halo, maksymalny regulaminowy czas opuszczenia kokpitu będzie wynosił nie jak dotychczas pięć, a osiem lub nawet dziesięć sekund.

Konieczność użycia dodatkowego systemu doprowadzi także do zwiększenia minimalnej wagi bolidu - z obecnych 728 do 733 kilogramów. W artykule Auto Motor und Sport można także przeczytać, że od sezonu 2019 Halo będzie wykorzystywane w niższych seriach.

KOMENTARZE

5
Staszek2010
28.07.2017 09:44
@gnodeb "Coś za dobre bolidy nam wyszły, więc czas je zepsuć"
gnodeb
28.07.2017 07:22
Chyba nie mogli przeboleć pozytywnych zmian w tegorocznych bolidach i musieli coś głupiego na szybko wprowadzić, aby im żyłka nie pękła.
marios76
28.07.2017 05:01
To jest debilne rozwiązanie. Skoro czas na ewakuacje ulegnie dwukrotnemu wydłużeniu, to ile będą go potrzebować służby ratunkowe, by wydobyć z wraku rannego lub nieprzytomnego kierowcę??? Oby się nikt nie spalił, w odwróconym bolidzie :/
ergie
27.07.2017 11:46
[quote]zwiększeniem maksymalnego czasu testu ewakuacji kierowcy z kokpitu[/quote] Czas rozpędzić tych leśnych dziadków po świecie... Przecież HALO miało zwiększyć bezpieczeństwo... a tu nie chroni przed drobnymi przedmiotami, utrudnia ewakuację z kokpitu... czyli tak naprawdę pozostaje jedynie zabezpieczenie przed latającymi kołami... a przecież już są inne zabezpieczenia które spowodowały, że tego typu incydentów z kołami nie ma wcale, natomiast ogień w bolidach pojawia się ostatnio raz za razem... tak samo nie wierzę z tym zwiększeniem bezpieczeństwa przy wbiciu się w barierę z opon... Jak to u nas na wsi mówią "Jak Pan Bóg kogo chce pokarać, to mu najpierw rozum odbiera"
---
27.07.2017 11:27
[quote]Zwiększony zostanie także regulaminowy czas testu ewakuacji kierowcy z kokpitu.[/quote] Poważnie, niech oni się zastanowią, czy oni chcą podnieść, czy obniżyć bezpieczeństwo w F1.