AMuS: FIA w Singapurze zamontowała nowy sensor w jednostce Ferrari

Cyril Abiteboul zwrócił uwagę, że od tamtej pory widać na GPS duży spadek formy ekipy
03.10.1814:22
Mateusz Szymkiewicz
3031wyświetlenia
Embed from Getty Images

Auto Motor und Sport informuje, że od Grand Prix Singapuru znajduje się nowy sensor w jednostce napędowej Ferrari, który zamontowała FIA.

Stajnia z Maranello opracowała w tym sezonie pakiet, który osiągami po raz pierwszy od czterech lat przeskoczył Mercedesa. Mimo to inżynierowie niemieckiego producenta uważają, że Ferrari jest w stanie generować większą moc z systemów hybrydowych dzięki nielegalnym sposobom, informując o tym FIA.

Od wczesnych etapów sezonu 2018 najbardziej utytułowany zespół w stawce jest restrykcyjnie kontrolowany przez sędziów, którzy montują do jego układu napędowego dodatkowe czujniki. Według informacji uzyskanych przez Auto Motor und Sport, w Singapurze na jednym z systemów odzyskiwania energii pojawił się nowy sensor od FIA, co mogło wpłynąć na osiągi bolidu SF71H.

Od rundy Marina Bay zauważalny jest duży spadek formy Ferrari, które już dwukrotnie musiało uznać wyższość Mercedesa w kwalifikacjach oraz wyścigach. Bardzo jasno to widać na danych z systemu GPS - powiedział Cyril Abiteboul, szef Renault.

Mercedes mimo spadku formy najgroźniejszego konkurenta w walce o mistrzostwo pozostaje ostrożny i szef działu silników - Andy Cowell, uważa, że jednostka Ferrari wciąż ma bardzo dużo mocy. Z kolei Nico Rosberg zapytany o tajemniczy kryzys stajni z Maranello w Singapurze i Rosji, odpowiedział: Nie sądzę, byśmy mogli to już oceniać. Poczekajmy na kolejne wyścigi. Jeżeli się to powtórzy, to będziemy mogli powiedzieć «Ok, coś się wydarzyło». Ale w tej chwili jest na to za wcześnie.

KOMENTARZE

9
marios76
04.10.2018 05:44
Prawda jest taka, ze od GP Belgii, Ferrari trudniej wyprzedzac. Przypadek? ;) @Pauree koloryzujesz swoje teorie... gdy bolidy rozni w wysciu kilka sekund, to czesto kierowca ma wplyw na wynik. Wegry byly szczesliwe dla Mercedesa, przez mokre kwalifikacje, a wyprzedzac tam sie nie da... Wlochy spapra, Vettel, a na poczatku Raikkonen byl w stanie wyprzedzic Hamiltona w walce. Ulegl przez opony w walce z obydwoma kierowcami Mercedesa. Jezeli za dominacje uwazasz bolid szybszy w kwalifikacjach o 0,2-0,3 sekundy, to cofnij sie kilka, kilkanascie lat i zobacz wyniki PP i roznice. Gwarantuje, ze nie bedziesz potrafil dobrac okreslenia na przepasci czasowe... ;) @Tetracampeon Dawno o tym pisalem, i dodalem niedowiarkom, ze roznica bedzie wieksza niz 40pkt. Zadziwiaace, bo obecny bolid Ferrari jest lepszy niz zeszloroczny.
Tetracampeon
03.10.2018 03:52
Mercedes i Lewis Hamilton zdobędą tytuły w tym roku i żadne chore teorie spiskowe tego nie zmienią.
benethor
03.10.2018 03:14
> Ktoś tu wogóle zwraca uwagę na bajdurzenia Aeromisa xD @Slawregas: Pietrek :P > We Włoszech Ferrari LEDWO udało się zająć dwa pierwsze miejsca na starcie, po czym Mercedes rozniósł ich w wyścigu. @Pauree: we Włoszech to Mercedes zmiótł ich strategią i pracą zespołową, nie samochodem - Raikkonen nie był w stanie uciec Hamiltonowi, a Vettel załatwił się sam.
JuJu_Hound
03.10.2018 01:59
@dek co tu śmiesznego? Pietrek sie troche uspokoił :D
dek
03.10.2018 01:53
@Pauree Na Węgrzech kwalifikacje były na mokrym torze, w wyścigu Ferrari było przynajmniej na takim samym poziomie jak merc, w Belgii Ferrari było szybsze, we Wloszech Vettel pojechał gówniane kwalifikacje. W Singapurze ferrari było dużo wolniejsze, co tu śmiesznego?
Pauree
03.10.2018 01:35
Na Węgrzech kwalifikacje zdominował Mercedes. Na mokrym torze w Belgii mocniejszy był Mercedes. We Włoszech Ferrari LEDWO udało się zająć dwa pierwsze miejsca na starcie, po czym Mercedes rozniósł ich w wyścigu. Ale spiskowcy i tak powiedzą, że wszystko zaczęło się w Singapurze, kiedy FIA zamontowała w bolidzie Ferrari jakiś sensor... Śmiać się już teraz, czy poczekać jeszcze na jakieś komentarze spiskowców? ;)
Slawregas
03.10.2018 01:15
@JuJu_Hound Ktoś tu wogóle zwraca uwagę na bajdurzenia Aeromisa xD ? Co do oszukiwania Ferrari to możliwe że pierwszy czujnik FIA nie był "wystarczający", więcej o artykule z AMUS na forum f1technical https://www.f1technical.net/forum/viewtopic.php?f=4&t=21958&start=2850
bartoszcze
03.10.2018 12:55
Duch Sergio uleciał.
JuJu_Hound
03.10.2018 12:49
Ktoś tu ostatnio wspominal, chyba Aeromis, ze na spadek mocy Ferrari ma wpływ, fakt ze nie ma już z nami Sergio Marchione. Myślę, że powyższa wiadomość temu zaprzecza i fakty wyszły na jaw. Co to oznacza, że Ferrari korzystało z niedozwolonych rozwiązań?