GP Rosji: Bottas ciągle najszybszy na torze w Soczi
Mercedes wydaje się być w swojej lidze.
25.09.2015:33
3540wyświetlenia
Embed from Getty Images
Tor w Soczi jako jedno z głównych wyzwań co roku stawia kwestię przyczepności. Gładki asfalt, do tego używany bardzo rzadko generuje naprawdę małe tarcie, a to przekłada się na brak przyczepności potrzebnej do szybkiego pokonywania zakrętów.
Taka charakterystyka toru sprawiała dziś kierowcom sporo problemów i również podczas drugiego treningu wielu zawodników zwiedzało pobocza i kręciło się wokół własnej osi. Podczas pierwszych przejazdów w użyciu były głownie pośrednie i twarde opony, a to tym bardziej potęgowało problemy z utrzymaniem się na linii wyścigowej. Po pierwszych szybkich kółkach ponownie najszybszy był Bottas z czasem 1:33,883. Hamilton poprawił czas kolegi po założeniu miękkich opon, jednak zaledwie o 0,1 sekundy.
Miękkie opony w samochodach Mercedesa dawały dużą przewagę nad resztą stawki, ale nawet Hamilton nie ustrzegł się szerokiego wyjazdu poza tor. Gdy reszta stawki założyła miękką mieszankę różnice nieco zmalały, ale w dalszym ciągu były spore i przekraczały sekundę. Tymczasem na kolejnych kółkach Bottas potwierdził swoją mocną formę na rosyjskim torze i ponownie wskoczył na czoło tabeli.
Podczas szybkich okrążeń efektowny obrót zaliczył Max Verstappen, jednak Holendrowi udało się wyjść z opresji bez uszkodzeń. Za plecami Mercedesów, choć z dużą stratą meldował się Daniel Ricciardo, a za nim oba McLareny. Dalej mieliśmy Pereza. Stroll meldował się w dole stawki, ale to przez problem z wyjazdem poza tor podczas szybkiego kółka.
Druga część treningu to typowe długie przejazdy symulujące wyścig. Na szczęście dla zespołów obyło się bez dramatów na torze, przez co każdy mógł wykonać wartościowy przejazd. Mercedes wydaje się być w swojej lidze, ale w tym sezonie F1 zaprzeczyła już wielu pewnikom, dlatego z pewnością warto śledzić weekend.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 36°C
Temperatura powietrza: 27°C
Prędkość wiatru: 2,4 m/s
Wilgotność powietrza: 61%
Sucho
Tor w Soczi jako jedno z głównych wyzwań co roku stawia kwestię przyczepności. Gładki asfalt, do tego używany bardzo rzadko generuje naprawdę małe tarcie, a to przekłada się na brak przyczepności potrzebnej do szybkiego pokonywania zakrętów.
Taka charakterystyka toru sprawiała dziś kierowcom sporo problemów i również podczas drugiego treningu wielu zawodników zwiedzało pobocza i kręciło się wokół własnej osi. Podczas pierwszych przejazdów w użyciu były głownie pośrednie i twarde opony, a to tym bardziej potęgowało problemy z utrzymaniem się na linii wyścigowej. Po pierwszych szybkich kółkach ponownie najszybszy był Bottas z czasem 1:33,883. Hamilton poprawił czas kolegi po założeniu miękkich opon, jednak zaledwie o 0,1 sekundy.
Miękkie opony w samochodach Mercedesa dawały dużą przewagę nad resztą stawki, ale nawet Hamilton nie ustrzegł się szerokiego wyjazdu poza tor. Gdy reszta stawki założyła miękką mieszankę różnice nieco zmalały, ale w dalszym ciągu były spore i przekraczały sekundę. Tymczasem na kolejnych kółkach Bottas potwierdził swoją mocną formę na rosyjskim torze i ponownie wskoczył na czoło tabeli.
Podczas szybkich okrążeń efektowny obrót zaliczył Max Verstappen, jednak Holendrowi udało się wyjść z opresji bez uszkodzeń. Za plecami Mercedesów, choć z dużą stratą meldował się Daniel Ricciardo, a za nim oba McLareny. Dalej mieliśmy Pereza. Stroll meldował się w dole stawki, ale to przez problem z wyjazdem poza tor podczas szybkiego kółka.
Druga część treningu to typowe długie przejazdy symulujące wyścig. Na szczęście dla zespołów obyło się bez dramatów na torze, przez co każdy mógł wykonać wartościowy przejazd. Mercedes wydaje się być w swojej lidze, ale w tym sezonie F1 zaprzeczyła już wielu pewnikom, dlatego z pewnością warto śledzić weekend.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 36°C
Temperatura powietrza: 27°C
Prędkość wiatru: 2,4 m/s
Wilgotność powietrza: 61%
Sucho
REZULTATY TRENINGU 2
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Valtteri Bottas (77) | Mercedes W11 EQ Performance | 1:33,519 | 37 | |||
2 | Lewis Hamilton (44) | Mercedes W11 EQ Performance | 1:33,786 | 0,267 | 0,267 | 33 | |
3 | Daniel Ricciardo (3) | Renault R.S.20 | 1:34,577 | 1,058 | 0,791 | 27 | |
4 | Carlos Sainz (55) | McLaren MCL35 | 1:34,723 | 1,204 | 0,146 | 36 | |
5 | Lando Norris (4) | McLaren MCL35 | 1:34,847 | 1,328 | 0,124 | 33 | |
6 | Sergio Perez (11) | Racing Point RP20 | 1:34,890 | 1,371 | 0,043 | 35 | |
7 | Max Verstappen (33) | Red Bull RB16 | 1:35,048 | 1,529 | 0,158 | 30 | |
8 | Charles Leclerc (16) | Ferrari SF1000 | 1:35,052 | 1,533 | 0,004 | 35 | |
9 | Esteban Ocon (31) | Renault R.S.20 | 1:35,139 | 1,620 | 0,087 | 28 | |
10 | Sebastian Vettel (5) | Ferrari SF1000 | 1:35,183 | 1,664 | 0,044 | 35 | |
11 | Pierre Gasly (10) | AlphaTauri AT01 | 1:35,210 | 1,691 | 0,027 | 35 | |
12 | Alexander Albon (23) | Red Bull RB16 | 1:35,242 | 1,723 | 0,032 | 31 | |
13 | Daniił Kwiat (26) | AlphaTauri AT01 | 1:35,461 | 1,942 | 0,219 | 37 | |
14 | Kimi Raikkonen (7) | Alfa Romeo C39 | 1:35,516 | 1,997 | 0,055 | 33 | |
15 | Nicholas Latifi (6) | Williams FW43 | 1:35,563 | 2,044 | 0,047 | 31 | |
16 | George Russell (63) | Williams FW43 | 1:35,575 | 2,056 | 0,012 | 30 | |
17 | Lance Stroll (18) | Racing Point RP20 | 1:35,627 | 2,108 | 0,052 | 34 | |
18 | Kevin Magnussen (20) | Haas VF-20 | 1:35,729 | 2,210 | 0,102 | 32 | |
19 | Antonio Giovinazzi (99) | Alfa Romeo C39 | 1:36,053 | 2,534 | 0,324 | 36 | |
20 | Romain Grosjean (8) | Haas VF-20 | 1:36,858 | 3,339 | 0,805 | 32 |
107% najlepszego czasu: 1:40,065