Hamilton pierwszy podczas drugiej sesji treningowej
Oba Mercedesy zostały przedzielone przez Verstappena, Albon rozbił swoje auto.
27.11.2015:41
3453wyświetlenia
Embed from Getty Images
Lewis Hamilton uzyskał najlepszy czas ostatniej piątkowej sesji przed GP Bahrajnu. Trening był przerywany aż dwukrotnie: jednym z powodów był wypadek Alexa Albona.
Na początku sesji kierowcy wyjechali z oponami bez żadnych kolorowych oznaczeń. Okazało się, że Pirelli porozumiało się z zespołami i każdy zawodnik dostał po dwa komplety testowych opon C3 na rok 2021. Według umowy, każdy kierowca miał przejechać na takim zestawie co najmniej sześć pomiarowych okrążeń. Najszybszy na nich był Carlos Sainz z czasem 1:30,989.
Przyszłoroczne opony nie spodobały się Mercedesowi, albo ich zadaniem była jazda z dużym obciążeniem paliwa. Ich wyniki odbiegały na ponad 6 sekund od czoła stawki i obie Srebrne Strzały znalazły się na samym dole tabeli.
Pół godziny po rozpoczęciu jazd i używano już ogumienia przeznaczonego na ten weekend wyścigowy i na pierwszym miejscu znalazł się Max Verstappen, który wykręcił 1,29,3s na pośredniej mieszance.
W połowie sesji Valtteri Bottas wykonał pierwszą próbę wykonania poprawnego okrążenia pomiarowego wykorzystując miękkie opony i jego czas był 0,18s słabszy od Verstappena.
Krótko po tym na torze swojego Red Bulla rozbił Alex Albon. Wyjeżdżając z ostatniego zakrętu na główną prostą, pojechał za szeroko na mało przyczepne pobocze. Jego bolid obróciło i prawą stroną auta uderzył w barierę mocno niszcząc nie tylko bok, ale i tył samochodu. Nad torem pojawiła się czerwona flaga.
Na 32 minuty przed końcem wypuszczono kierowców na tor ponownie tylko po to, żeby po kilkunastu sekundach znów pojawiła się czerwona flaga. Okazało się, że na torze biegał bezpański pies i trening został wznowiony 7 minut później.
Na początku ostatniego kwadransu Lewis Hamilton założył miękką mieszankę i od razu wskoczył na pierwsze miejsce z czasem 1:28,971. Do samego końca Verstappen nie poprawił swojego czasu na pośrednim ogumieniu i mimo to przedzielił oba Mercedesy używające miękkich opon.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 25°C
Temperatura powietrza: 25°C
Prędkość wiatru: 1,8 km/h
Wilgotność powietrza: 57%
Sucho
Lewis Hamilton uzyskał najlepszy czas ostatniej piątkowej sesji przed GP Bahrajnu. Trening był przerywany aż dwukrotnie: jednym z powodów był wypadek Alexa Albona.
Na początku sesji kierowcy wyjechali z oponami bez żadnych kolorowych oznaczeń. Okazało się, że Pirelli porozumiało się z zespołami i każdy zawodnik dostał po dwa komplety testowych opon C3 na rok 2021. Według umowy, każdy kierowca miał przejechać na takim zestawie co najmniej sześć pomiarowych okrążeń. Najszybszy na nich był Carlos Sainz z czasem 1:30,989.
Przyszłoroczne opony nie spodobały się Mercedesowi, albo ich zadaniem była jazda z dużym obciążeniem paliwa. Ich wyniki odbiegały na ponad 6 sekund od czoła stawki i obie Srebrne Strzały znalazły się na samym dole tabeli.
Pół godziny po rozpoczęciu jazd i używano już ogumienia przeznaczonego na ten weekend wyścigowy i na pierwszym miejscu znalazł się Max Verstappen, który wykręcił 1,29,3s na pośredniej mieszance.
W połowie sesji Valtteri Bottas wykonał pierwszą próbę wykonania poprawnego okrążenia pomiarowego wykorzystując miękkie opony i jego czas był 0,18s słabszy od Verstappena.
Krótko po tym na torze swojego Red Bulla rozbił Alex Albon. Wyjeżdżając z ostatniego zakrętu na główną prostą, pojechał za szeroko na mało przyczepne pobocze. Jego bolid obróciło i prawą stroną auta uderzył w barierę mocno niszcząc nie tylko bok, ale i tył samochodu. Nad torem pojawiła się czerwona flaga.
Na 32 minuty przed końcem wypuszczono kierowców na tor ponownie tylko po to, żeby po kilkunastu sekundach znów pojawiła się czerwona flaga. Okazało się, że na torze biegał bezpański pies i trening został wznowiony 7 minut później.
Na początku ostatniego kwadransu Lewis Hamilton założył miękką mieszankę i od razu wskoczył na pierwsze miejsce z czasem 1:28,971. Do samego końca Verstappen nie poprawił swojego czasu na pośrednim ogumieniu i mimo to przedzielił oba Mercedesy używające miękkich opon.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 25°C
Temperatura powietrza: 25°C
Prędkość wiatru: 1,8 km/h
Wilgotność powietrza: 57%
Sucho
REZULTATY TRENINGU 2
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Lewis Hamilton (44) | Mercedes W11 EQ Performance | 1:28,971 | 28 | |||
2 | Max Verstappen (33) | Red Bull RB16 | 1:29,318 | 0,347 | 0,347 | 34 | |
3 | Valtteri Bottas (77) | Mercedes W11 EQ Performance | 1:29,336 | 0,365 | 0,018 | 30 | |
4 | Sergio Perez (11) | Racing Point RP20 | 1:29,403 | 0,432 | 0,067 | 32 | |
5 | Daniel Ricciardo (3) | Renault R.S.20 | 1:29,462 | 0,491 | 0,059 | 27 | |
6 | Pierre Gasly (10) | AlphaTauri AT01 | 1:29,551 | 0,580 | 0,089 | 36 | |
7 | Lando Norris (4) | McLaren MCL35 | 1:29,841 | 0,870 | 0,290 | 30 | |
8 | Lance Stroll (18) | Racing Point RP20 | 1:29,871 | 0,900 | 0,030 | 32 | |
9 | Daniił Kwiat (26) | AlphaTauri AT01 | 1:29,900 | 0,929 | 0,029 | 34 | |
10 | Alexander Albon (23) | Red Bull RB16 | 1:30,014 | 1,043 | 0,114 | 17 | |
11 | Esteban Ocon (31) | Renault R.S.20 | 1:30,085 | 1,114 | 0,071 | 30 | |
12 | Sebastian Vettel (5) | Ferrari SF1000 | 1:30,110 | 1,139 | 0,025 | 35 | |
13 | Carlos Sainz (55) | McLaren MCL35 | 1:30,271 | 1,300 | 0,161 | 33 | |
14 | Charles Leclerc (16) | Ferrari SF1000 | 1:30,407 | 1,436 | 0,136 | 30 | |
15 | Antonio Giovinazzi (99) | Alfa Romeo C39 | 1:30,627 | 1,656 | 0,220 | 33 | |
16 | Kevin Magnussen (20) | Haas VF-20 | 1:30,849 | 1,878 | 0,222 | 27 | |
17 | Kimi Raikkonen (7) | Alfa Romeo C39 | 1:30,928 | 1,957 | 0,079 | 34 | |
18 | Nicholas Latifi (6) | Williams FW43 | 1:30,928 | 1,957 | 0,000 | 32 | |
19 | Romain Grosjean (8) | Haas VF-20 | 1:31,119 | 2,148 | 0,191 | 28 | |
20 | George Russell (63) | Williams FW43 | 1:31,636 | 2,665 | 0,517 | 29 |
107% najlepszego czasu: 1:35,198