GP Monako: Verstappen potwierdza mocną formę przed czasówką
Holender wypracował minimalną przewagę nad kierowcami Ferrari.
22.05.2113:02
2870wyświetlenia
Max Verstappen popisał się najlepszym czasem okrążenia przed sesją kwalifikacyjną, która zadecyduje o ustawieniu na starcie wyścigu o Grand Prix Monako.
Podobnie jak podczas wyścigu F2, także podczas treningu F1 pogoda przywitała kierowców pochmurnym niebem - jedną zmianą było całkowite wyschnięcie wilgotnego jeszcze o poranku toru. Ryzyko wystąpienia opadów deszczu wynosiło około czterdzieści procent.
Jako pierwsi na torze pojawili się kierowcy Alfy Romeo, którzy w czwartek zaprezentowali całkiem przyzwoite tempo. Już po dziesięciu minutach jednak to kierowcy Ferrari zaczęli dyktować warunki na ulicach Księstwa. Po kilku chwilach przy nazwisku Charlesa Leclerca widniał już czas 1:12,633s. Carlos Sainz momentalnie odpowiedział na niego odnotowując 1:12,5s. Monakijczyk nie powiedział jednak ostatniego słowa i odzyskał P1 dzięki rezultatowi 1:12,223s.
Dalej, na trzecim miejscu, ze stratą prawie jednej sekundy, plasował się Lano Norris z McLarena. Dość nieśmiało trening rozpoczął wicelider klasyfikacji generalnej - Max Verstappen był piąty. Tym razem z przejazdem szybkich kółek długo zwlekali zawodnicy Mercedesa.
Po nieco ponad kwadransie sesji Leclerc zszedł do poziomu 1:11,6s. Verstappen tracił do 23-latka 0,8s. Niedługo po tym Holender przesunął się na drugie miejsce, by następnie zrzucić Leclerca z pierwszego miejsca dzięki wynikowi 1:11,485s. Ferrari wciąż miało jednak coś w zapasie - tym razem to Sainz zapewnił zespołowi spod znaku wierzgającego rumaka powrót na top tabeli.
Na półmetku sesji za czołową trójką znajdował się duet Mercedesa: Hamilton przed Bottasem. W drugiej połowie TOP10 ujrzeć można było z kolei Pereza, Norrisa, Giovinazziego, Gasly'ego i Strolla.
Po raz kolejny problemy miał Daniel Ricciardo - dwunasty po 30 minutach jazd. Australijczyk narzekał w czwartek na delikatną charakterystykę bolidu, która zdaje się nie pasować w Monako do jego stylu jazdy. Poza górną dziesiątką plasowali się też kierowcy Alpine. Marcin Budkowski wyjaśniał, że chociaż kierowcy wyrażają zadowolenie z wprowadzonych zmian, to wciąż nie przekłada się to na konkurencyjne czasy okrążeń.
Siedemnaście minut przed metą Nicholas Latifi rozbił swój bolid na wyjeździe z szykany za basenem, powodując wywieszenie czerwonych flag. Na wejściu w ciasną sekcję Kanadyjczyk zahaczył prawym przednim narożnikiem bolidu o metalową bandę, następnie głęboko najechał na krawężnik u wyjścia i uderzył o barierę armco po zewnętrznej stronie toru.
Zajęcia zostały wznowione na dwanaście minut przed upływem regulaminowego czasu - w momencie idealnym na ostatnią symulację czasówki. Verstappen ustanowił rekord w środkowym sektorze, ale nie wystarczyło mu to na odebranie pierwszego miejsca Sainzowi. Na kolejnym kółku kierowca Red Bulla zdołał wyzbyć się większych mankamentów i zapewnił sobie pierwsze miejsce z przewagą 0,047 nad Hiszpanem.
Sesja została zakończona na 2 minuty przed godziną trzynastą po tym jak Mick Schumacher roztrzaskał lewą stronę swojego bolidu na wyjściu z zakrętu Casino, stawiając tym samym pod znakiem zapytania swój występ w kwalifikacjach.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 30°C
Temperatura powietrza: 19°C
Prędkość wiatru: 0,4 m/s
Wilgotność powietrza: 71%
Sucho
REZULTATY TRENINGU 3
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Max Verstappen (33) | Red Bull RB16B | 1:11,294 | 19 | |||
2 | Carlos Sainz (55) | Ferrari SF21 | 1:11,341 | 0,047 | 0,047 | 28 | |
3 | Charles Leclerc (16) | Ferrari SF21 | 1:11,552 | 0,258 | 0,211 | 27 | |
4 | Valtteri Bottas (77) | Mercedes F1 W12 E Performance | 1:11,765 | 0,471 | 0,213 | 21 | |
5 | Sergio Perez (11) | Red Bull RB16B | 1:11,817 | 0,523 | 0,052 | 18 | |
6 | Lando Norris (4) | McLaren MCL35M | 1:11,988 | 0,694 | 0,171 | 20 | |
7 | Lewis Hamilton (44) | Mercedes F1 W12 E Performance | 1:12,020 | 0,726 | 0,032 | 20 | |
8 | Kimi Raikkonen (7) | Alfa Romeo C41 | 1:12,298 | 1,004 | 0,278 | 25 | |
9 | Pierre Gasly (10) | AlphaTauri AT02 | 1:12,357 | 1,063 | 0,059 | 28 | |
10 | Sebastian Vettel (5) | Aston Martin AMR21 | 1:12,537 | 1,243 | 0,180 | 24 | |
11 | Antonio Giovinazzi (99) | Alfa Romeo C41 | 1:12,539 | 1,245 | 0,002 | 21 | |
12 | Lance Stroll (18) | Aston Martin AMR21 | 1:12,700 | 1,406 | 0,161 | 22 | |
13 | Daniel Ricciardo (3) | McLaren MCL35M | 1:12,959 | 1,665 | 0,259 | 25 | |
14 | Mick Schumacher (47) | Haas VF-21 | 1:13,139 | 1,845 | 0,180 | 21 | |
15 | Fernando Alonso (14) | Alpine A521 | 1:13,329 | 2,035 | 0,190 | 19 | |
16 | Nikita Mazepin (9) | Haas VF-21 | 1:13,390 | 2,096 | 0,061 | 20 | |
17 | George Russell (63) | Williams FW43B | 1:13,447 | 2,153 | 0,057 | 29 | |
18 | Nicholas Latifi (6) | Williams FW43B | 1:13,475 | 2,181 | 0,028 | 22 | |
19 | Yuki Tsunoda (22) | AlphaTauri AT02 | 1:13,522 | 2,228 | 0,047 | 30 | |
20 | Esteban Ocon (31) | Alpine A521 | 1:13,614 | 2,320 | 0,092 | 18 |
107% najlepszego czasu: 1:16,284