Piastri wygrywa główny wyścig F2 w Rosji

Australijczyk powiększył swoją przewagę nad Zhou i Szwarcmanem w walce o mistrzostwo.
26.09.2112:21
Michał Bielicki
676wyświetlenia
Embed from Getty Images

Oscar Piastri wygrał główny wyścig F2 w Rosji, dzięki czemu powiększył swoją przewagę w klasyfikacji generalnej, która teraz wynosi 36 punktów. Jego tegoroczni rywale o mistrzostwo także zdobyli dzisiaj punkty, ale Szwarcman był czwarty, a Zhou dopiero szósty.

Piastri miał spokojny start z pierwszego pola startowego, ponieważ rozpoczynający z drugiej pozycji Jehan Daruvala ruszył słabo i został wyprzedzony przez Theo Pourchaire'a i Ralpha Boschunga. Za nimi w stawce znajdowali się Robert Szwarcman, Jake Hughes, Juri Vips, Guanyu Zhou - który stracił aż cztery pozycje po słabym starcie - Christian Lundgaard oraz Dan Ticktum.

Pierwszym pechowcem wyścigu był Bent Viscaal, który został obrócony przez Roya Nissany'ego w drugim zakręcie. Holender zgasił silnik i nie mógł jechać dalej. Krótki - bo trwający jedynie jedno okrążenie - wirtualny samochód bezpieczeństwa wystarczył, by sprzątnąć auto z toru i reszta kierowców wróciła do ścigania.

Na szóstym okrążeniu nagle bardzo powoli zaczął jechać Vips, tracąc pozycję za pozycją. W pewnym momencie było widać także lekkie obłoki niebieskiego dymu wydobywające się z jego auta. Kierowca zjechał do swoich mechaników, próbował ruszyć dalej, ale zatrzymał się na końcu alei serwisowej odpadając z zawodów.

Na tym samym kółku rozpoczęły się pierwsze zjazdy na zmiany opon kierowców startujących na miękkim ogumieniu. Lawinę pit stopów rozpoczął jadący do tej pory na trzeciej pozycji Boschung, by na kolejnych okrążeniach swoje ruchy wykonali także Daruvala, Szwarcman czy Hughes.

Waleczny nastrój miał Ticktum, który przed swoją zmianą ogumienia zaatakował z sukcesem aż dwóch kierowców. Najpierw poradził sobie z Lundgaardem, by następnie objechać Zhou po zewnętrznej zakrętu 14. Dopiero wtedy pojawił się w swoim garażu.

Lider wyścigu, Piastri, czuł ciągłą presję za plecami ze strony Pourchaire'a i na ósmym kółku jako pierwszy z tej dwójki zjechał na swój pit stop. Okrążenie później zrobił to Francuz i udało mu się wrócić na tor przed Australijczykiem, jednak nie na długo, ponieważ Piastri odzyskał swoją pozycję dzięki rozgrzanym już oponom.

Liam Lawson objął prowadzenie w wyścigu, jako pierwszy kierowca z odwróconą strategią i jego podejście się opłaciło. Po wymianie opon na siedemnastym kółku na tor wrócił jako dziewiąty, ale mając miękkie opony szybko wyprzedził Lundgaarda zyskując jedno oczko i wykręcając najszybsze okrążenie w wyścigu.

Jadący jako trzeci Boschung był bardzo mocno naciskany przez Daruvalę, co ostatecznie doprowadziło do jego błędu na okrążeniu 22. Szwajcar zablokował koło na dohamowaniu do zakrętu 13 i pojechał szeroko, co wykorzystał Hindus awansując na podium. Sytuację po kilku zakrętach wykorzystał także Szwarcman również wyprzedzając Boschunga, który na chwilę stracił rytm.

Ostatecznie Szwajcar odpadł z wyścigu po tym jak przyblokowana wcześniej opona zniszczyła się jeszcze mocniej, a do tego pojawiły się potencjalne problemy z silnikiem. Boschung zjechał z toru i nie kontynuował jazdy.

Finalnie pierwszy do mety dojechał Oscar Piastri, tuż przed ścigającym go do końca Theo Pourchairem. Podium dopełnił Daruvala, a kolejne pozycje zajęli Szwarcman, Ticktum, Zhou, Lawson, Verschoor, Lundgaard oraz Beckmann.