FIA potwierdza szczegóły zmian w przepisach dotyczących silników

Od 2026 roku F1 zrezygnuje z MGU-H i skoncentruje swą uwagę na komponencie elektrycznym.
16.12.2111:02
Nataniel Piórkowski
1408wyświetlenia


FIA potwierdziła szczegóły zmian w przepisach dotyczących jednostek napędowych, które wejdą do użytku w Formule 1 od sezonu 2026.

Po konsultacjach z władzami sportu oraz koncernami, Międzynarodowa Federacja Samochodowa stawia za cel przesunięcie uwagi w kierunku energii elektrycznej. Zamierza także znacznie obniżyć koszt zespołu napędowego i wprowadzić limit wydatków dla producentów.

Od sezonu 2021 w F1 obowiązują limity budżetowe, ale dotyczą one wyłącznie zespołów. Działy odpowiedzialne za produkcję silników są wykluczone z ograniczeń.

Zwrócenie uwagi na problem wydatków ma na celu umożliwienie nowym podmiotom zaangażowanie się w sport na konkurencyjnym poziomie. W komunikacie nie wyszczególniono żadnych potencjalnych ustępstw, którymi mogliby się cieszyć wchodzący do sportu producenci. Wiadomo, że obecnie Formuła 1 prowadzi rozmowy z markami Volkswagena - Audi oraz Porsche.

Podstawą nowych jednostek napędowych pozostanie silnik spalinowy V6 o pojemności 1,6 l. Będzie on jednak napędzany w 100% zrównoważonym paliwem.

Całkowita moc elektryczna zostanie niemalże potrojona z obecnego poziomu 120 kW do 350 kw. Zgodnie z wcześniejszymi doniesieniami Formuła 1 zrezygnuje z kosztownego systemu MGU-H, mającego za zadanie odzyskiwanie energii termicznej.

Obecnie trwają prace nad stworzeniem szczegółowego regulaminu. Zostanie on przedstawiony do zatwierdzenia Światowej Radzie Sportu Motorowego na początku 2022 roku.