Russell najszybszy w drugim treningu w Meksyku
Sesja była testem nowych opon Pirelli.
29.10.2200:30
2510wyświetlenia
Drugi trening przed Grand Prix Meksyku to kolejna sesja w tym roku przeznaczona na rozwój opon Pirelli. Zespoły zostały zobligowane do przejazdów na nieznanych mieszankach, a Pirelli dzięki temu uzyska wiele danych w kontekście przyszłego roku.
Standardowe opony mogli założyć tylko kierowcy, którzy nie pojawili się w pierwszym treningu. Korzystał z tego faktu Russell, Tsunoda i Ocon. Anglik wykręcił najlepszy czas po pierwszym przejeździe 1:21,742. Poprawił go dopiero Verstappen na drugim przejeździe.
Ostatecznie kierowcy na standardowych oponach założyli miękką mieszankę i na czoło stawki ponownie wrócił Russell z wynikiem 1:19,970. Z kierowców na testowym ogumieniu najszybszy był Lewis Hamilton. Tymczasem na godzinę przed końcem treningu z toru wypadł Charles Leclerc, mocno uszkadzając tył swojej maszyny. Spowodowało to wywieszenie czerwonej flagi i konieczność naprawy barier.
Porządkowi nie śpieszyli się zbytnio z usunięciem rozbitego samochodu i dopiero po około dwudziestu minutach sesja została wznowiona. W tym czasie na niebie pojawiły się chmury, a radary wskazywały na możliwość opadów jeszcze w czasie treningu. Dlatego wielu kierowców nie zwlekało i od razu wyjechało na tor.
Deszcz ostatecznie nie przeszkodził o rozegraniu testów opon. Na torze ekipy postanowiły na sprawdzenie dłuższych przejazdów, przez co w tabeli nie doszło do przetasowań. Na kilka minut przed końcem treningu w sekcji stadionowej zatrzymał się Guanyu Zhou. Sędziowie postanowili wywiesić czerwoną flagę i nie było już czasu na przywrócenie sesji.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 36°C
Temperatura powietrza: 26°C
Prędkość wiatru: 1,0 m/s
Wilgotność powietrza: 35%
Sucho
REZULTATY TRENINGU 2
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | George Russell (63) | Mercedes-AMG F1 W13 | 1:19,970 | 32 | |||
2 | Yuki Tsunoda (22) | AlphaTauri AT03 | 1:20,798 | 0,828 | 0,828 | 30 | |
3 | Esteban Ocon (31) | Alpine A522 | 1:21,177 | 1,207 | 0,379 | 31 | |
4 | Lewis Hamilton (44) | Mercedes-AMG F1 W13 | 1:21,509 | 1,539 | 0,332 | 32 | |
5 | Sergio Perez (11) | Red Bull RB18 | 1:21,579 | 1,609 | 0,070 | 34 | |
6 | Max Verstappen (1) | Red Bull RB18 | 1:21,588 | 1,618 | 0,009 | 34 | |
7 | Charles Leclerc (16) | Ferrari F1-75 | 1:21,618 | 1,648 | 0,030 | 13 | |
8 | Carlos Sainz (55) | Ferrari F1-75 | 1:21,693 | 1,723 | 0,075 | 34 | |
9 | Valtteri Bottas (77) | Alfa Romeo C42 | 1:21,993 | 2,023 | 0,300 | 36 | |
10 | Pierre Gasly (10) | AlphaTauri AT03 | 1:22,104 | 2,134 | 0,111 | 36 | |
11 | Fernando Alonso (14) | Alpine A522 | 1:22,337 | 2,367 | 0,233 | 31 | |
12 | Sebastian Vettel (5) | Aston Martin AMR22 | 1:22,371 | 2,401 | 0,034 | 32 | |
13 | Alexander Albon (23) | Williams FW44 | 1:22,447 | 2,477 | 0,076 | 24 | |
14 | Lando Norris (4) | McLaren MCL36 | 1:22,738 | 2,768 | 0,291 | 31 | |
15 | Daniel Ricciardo (3) | McLaren MCL36 | 1:22,763 | 2,793 | 0,025 | 27 | |
16 | Lance Stroll (18) | Aston Martin AMR22 | 1:22,840 | 2,870 | 0,077 | 23 | |
17 | Mick Schumacher (47) | Haas VF-22 | 1:22,879 | 2,909 | 0,039 | 31 | |
18 | Kevin Magnussen (20) | Haas VF-22 | 1:23,316 | 3,346 | 0,437 | 21 | |
19 | Nicholas Latifi (6) | Williams FW44 | 1:23,320 | 3,350 | 0,004 | 34 | |
20 | Guanyu Zhou (24) | Alfa Romeo C42 | 1:23,369 | 3,399 | 0,049 | 34 |
107% najlepszego czasu: 1:25,567