FIA: Elektryfikacja zawsze będzie częścią przyszłości F1
Federacja ujawniła więcej szczegółów na temat rozmów z producentami przed GP Bahrajnu.
12.04.2521:42
262wyświetlenia
Embed from Getty Images
FIA potwierdziła, że napędy hybrydowe pozostaną kluczowym elementem przyszłych regulacji dotyczących jednostek napędowych po przeprowadzeniu wstępnych rozmów w Bahrajnie.
Interesariusze Formuły 1 spotkali się w piątek rano, by omówić możliwe przyszłe opcje dotyczące jednostek napędowych, po tym jak prezydent FIA, Mohammed Bin Sulayem, zaproponował publicznie rozważenie powrotu do silników V10 i pojawiły się pytania o to, czy przepisy planowane na 2026 rok mogłyby zostać okrojone lub zmienione.
Spotkaniu przewodniczył Bin Sulayem, a uczestniczyli w nim również dyrektor generalny F1 Stefano Domenicali oraz wszyscy producenci jednostek napędowych zaplanowani na sezon 2026 - osobiście lub zdalnie - w tym przedstawiciele Mercedesa, Ferrari, Red Bulla z Fordem, Audi, Hondy oraz Cadillaca.
Uzgodniono, że rozmowy o silnikach V10 zostaną na razie odroczone, a wszystkie strony potwierdziły swoje zaangażowanie w przepisy dotyczące napędów hybrydowych na 2026 rok, które przyciągnęły Audi i Hondę.
W szczegółowym oświadczeniu opublikowanym przez FIA podkreślono powszechną zgodność co do tego, że
Jednym z możliwych kompromisów na przyszłość może być silnik V10 wspierany przez system KERS, choć przeszkodą może się okazać waga takiego rozwiązania. Zdecydowanie podkreślono również znaczenie paliw zrównoważonych, które zostaną wprowadzone w 2026 roku i będą
FIA zapowiedziała także dalsze starania na rzecz obniżenia kosztów badań i rozwoju jednostek napędowych, aby zabezpieczyć serię przed
- Wszystkie strony zgodziły się kontynuować dyskusje nad przyszłym kierunkiem technologicznym F1
- Elektryfikacja będzie nieodłącznym elementem dalszych rozważań
- Zastosowanie zrównoważonego paliwa będzie obowiązkowe
- Rozważane będą zmiany w przepisach finansowych dotyczących jednostek napędowych, jako element szerszego planu redukcji kosztów
- Kontrola przestrzegania tych przepisów będzie priorytetem
Trwają także rozmowy nad sposobem przyspieszenia zbliżenia osiągów pomiędzy producentami jednostek napędowych, aby uniknąć powtórki z 2014 roku, kiedy to dominacja Mercedesa zakłóciła rywalizację w erze hybrydowej. Jednym z omawianych rozwiązań jest dopuszczenie rozwoju silników w trakcie sezonu w ramach budżetu na jednostki napędowe.
FIA potwierdziła, że napędy hybrydowe pozostaną kluczowym elementem przyszłych regulacji dotyczących jednostek napędowych po przeprowadzeniu wstępnych rozmów w Bahrajnie.
Interesariusze Formuły 1 spotkali się w piątek rano, by omówić możliwe przyszłe opcje dotyczące jednostek napędowych, po tym jak prezydent FIA, Mohammed Bin Sulayem, zaproponował publicznie rozważenie powrotu do silników V10 i pojawiły się pytania o to, czy przepisy planowane na 2026 rok mogłyby zostać okrojone lub zmienione.
Spotkaniu przewodniczył Bin Sulayem, a uczestniczyli w nim również dyrektor generalny F1 Stefano Domenicali oraz wszyscy producenci jednostek napędowych zaplanowani na sezon 2026 - osobiście lub zdalnie - w tym przedstawiciele Mercedesa, Ferrari, Red Bulla z Fordem, Audi, Hondy oraz Cadillaca.
Uzgodniono, że rozmowy o silnikach V10 zostaną na razie odroczone, a wszystkie strony potwierdziły swoje zaangażowanie w przepisy dotyczące napędów hybrydowych na 2026 rok, które przyciągnęły Audi i Hondę.
W szczegółowym oświadczeniu opublikowanym przez FIA podkreślono powszechną zgodność co do tego, że
elektryfikacja zawsze będzie częścią przyszłych rozważań, a dalsze rozmowy mają pomóc w kształtowaniu formuły silnikowej F1 po roku 2031.
Jednym z możliwych kompromisów na przyszłość może być silnik V10 wspierany przez system KERS, choć przeszkodą może się okazać waga takiego rozwiązania. Zdecydowanie podkreślono również znaczenie paliw zrównoważonych, które zostaną wprowadzone w 2026 roku i będą
kluczowew kontekście przyszłych przepisów.
FIA zapowiedziała także dalsze starania na rzecz obniżenia kosztów badań i rozwoju jednostek napędowych, aby zabezpieczyć serię przed
wahaniami światowej gospodarki.
Prezydent FIA chciał podkreślić, że celem tego spotkania było znalezienie opłacalnych rozwiązań w celu zapewnienia długoterminowej zrównoważonej przyszłości sportu i całego biznesu F1- brzmi komunikat FIA.
FIA z całą stanowczością zobowiązała się do wdrożenia przepisów F1 na 2026 rok. Departament techniczny FIA, we współpracy z wieloma interesariuszami, poświęcił dużo czasu na stworzenie przepisów dotyczących hybrydowych jednostek napędowych wykorzystujących w stu procentach zrównoważone paliwa.
Regulacje na sezon 2026 - zarówno dotyczące jednostek napędowych, jak i podwozi - przyciągnęły do sportu nowych producentów, co dowodzi, że obrano właściwą ścieżkę technologiczną. Wszystkie strony pozostają zaangażowane w realizację przepisów na sezon 2026 i czekają z niecierpliwością na ekscytujące wyścigi.
Wspólne ustalenia z rozmów
- Wszystkie strony zgodziły się kontynuować dyskusje nad przyszłym kierunkiem technologicznym F1
- Elektryfikacja będzie nieodłącznym elementem dalszych rozważań
- Zastosowanie zrównoważonego paliwa będzie obowiązkowe
- Rozważane będą zmiany w przepisach finansowych dotyczących jednostek napędowych, jako element szerszego planu redukcji kosztów
- Kontrola przestrzegania tych przepisów będzie priorytetem
Trwają także rozmowy nad sposobem przyspieszenia zbliżenia osiągów pomiędzy producentami jednostek napędowych, aby uniknąć powtórki z 2014 roku, kiedy to dominacja Mercedesa zakłóciła rywalizację w erze hybrydowej. Jednym z omawianych rozwiązań jest dopuszczenie rozwoju silników w trakcie sezonu w ramach budżetu na jednostki napędowe.