Giermaziak i Mies uznani zwycięzcami sobotniego wyścigu (aktualizacja)
Załoga Ludwig/Klingmann w siostrzanym Audi R8 LMS otrzymała karę 30 sekund za falstart
02.10.1019:12
3460wyświetlenia

Kuba Giermaziak i Christopher Mies musieli zadowolić się drugim miejscem w dzisiejszym wyścigu ADAC GT Masters na torze Oschersleben, pomimo startu z pole position.
Luca Ludwig, prowadzący siostrzane Audi R8 LMS zespołu Abt Sportsline, wyprzedził już na starcie Giermaziaka, popełniając jednak - zdaniem naocznych świadków - ewidentny falstart. Polak próbował odzyskać prowadzenie w pierwszym zakręcie i doszło nawet do kontaktu, ale kolejność pozostała bez zmian.
Po zakończeniu zmian kierowców kolejność samochodów z czołowej trójki była bez zmian - Mies po przejęciu Audi z numerem 1 od Giermaziaka nadal jechał na drugiej pozycji, robiąc co tylko mógł, aby pomimo uszkodzonego splittera utrzymać za sobą liderów mistrzostw - Alberta von Thurn und Taxisa i Petera Koxa. Udało się i dzięki temu Ludwig - o ile utrzyma zwycięstwo - zmniejszył swoją stratę do kierowców Lamborghini do zaledwie trzech punktów. Walka o tytuł rozstrzygnie się więc w niedzielnym wyścigu, który rozpocznie się punktualnie w południe.
AKTUALIZACJA: Ludwig/Klingmann ukarani, Giermaziak/Mies zwycięzcami
Załoga Luca Ludwig/Jens Klingmann po wyścigu otrzymała karę doliczenia 30 sekund do końcowego wyniku za falstart i spadła z pierwszego na 13 miejsce. Oznacza to, że Albert von Thurn und Taxis i Peter Kox mogą być już prawie pewni tytułu, aczkolwiek zespół Abt Sportstline odwołał się od decyzji sędziów i wynik dzisiejszego wyścigu jest nadal prowizoryczny. Póki co zwycięstwo zostało jednak przyznane Kubie Giermaziakowi i Christopherowi Miesowi. Polak awansował dzięki temu na siódme miejsce w mistrzostwach i traci cztery punkty do piątego miejsca na jeden wyścig przed końcem sezonu.
| Poprawiony rezultat sobotniego wyścigu | |||||
| @P. | Kierowca #1 | Kierowca #2 | Samochód | @Okr. | Czas/strata |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Kuba Giermaziak | Christopher Mies | Audi | 37 | 1h00m23,952 |
| 2. | A. von Thurn & Taxis | Peter Kox | Lamborghini | 37 | +00,323 |
| 3. | Kenneth Heyer | M. Ammermüller | Audi | 37 | +00,822 |
| 4. | Heiko Hammel | René Rast | Audi | 37 | +01,334 |
| 5. | C. Frankenhout | C. Haase | Audi | 37 | +01,596 |
| 6. | Frank Schmickler | Tim Bergmeister | Porsche | 37 | +02,128 |
| 7. | Toni Seiler | C.Hohenadel | Corvette | 37 | +02,498 |
| 8. | C. Brück | Marc Basseng | Dodge | 37 | +08,773 |
| 9. | Edward Sandström | Claudia Hürtgen | BMW | 37 | +10,998 |
| 10. | Stian Sorlie | Jörg Müller | BMW | 37 | +11,614 |
| 11. | Achim Winter | Charlie Geipel | Porsche | 37 | +11,783 |
| 12. | Michael Illbruck | Manuel Lauck | Porsche | 37 | +13,560 |
| 13. | Luca Ludwig * | Jens Klingmann | Audi | 37 | +15,853 |
| 14. | Martin Matzke | Andreas Wirth | BMW | 37 | +47,109 |
| 15. | Augustin Eder | Georg Engelhardt | Corvette | 36 | 1 okr. |
| 16. | Oliver Dutt | Oliver Strasser | Porsche | 36 | 1 okr. |
| 17. | Jens Richter | Otto Klohs | Porsche | 36 | 1 okr. |
| 18. | Yadel Oskan | Yücel Özbek | Porsche | 35 | 2 okr. |
| Niesklasyfikowani | |||||
| Norman Knop | Roland Rehfeld | Ascari | 25 | ||
| Martin Karlhofer | Sascha Bert | Corvette | 16 | ||
| Sven Hannawald | Thomas Jäger | Corvette | 16 | ||
| Philip Geipel | Frank Kechele | Lamborghini | 9 | ||
| * - kara 30 sekund za falstart Najszybsze okrążenie: Kuba Giermaziak - 1:30,683 (na 6 okr.) Punktacja: 1. Thurn & Taxis/Kox 75, 2. Mies 68, 3. Ludwig 58, 4. Bergmeister 47, 5. Matzke/Wirth 44, 6. Kentenich/Asch 44, 7. Giermaziak 40 | |||||
KOMENTARZE