Chevrolety ponownie na czele w Porto w WTCC
Tym razem jednak podium dopełnił Tiago Monteiro
03.07.1119:41
4587wyświetlenia
Rob Huff odniósł dramatyczne zwycięstwo w drugim wyścigu WTCC na ulicach Porto po tym, jak odrobił sporą stratę do prowadzącego wcześniej zespołowego partnera Yvana Mullera z Chevroleta.
Muller objął prowadzenie w wyścigu po wyprzedzeniu na trzecim okrążeniu startującego z pole position Stefano d'Aste, po czym zaczął budować przewagę nad resztą, a w międzyczasie Huff próbował wyprzedzić BMW zespołu Wiechers-Sport. Udało mu się to okrążenie później, jednakże wtedy Muller miał już 2,5 sekundy przewagi.
Huff odrabiał po pół sekundy nad Francuzem na każdym okrążeniu, po czym na trzecim z rzędu okrążeniu odrobił całą sekundę. W końcu Huff przed jedną z szykan wysunął się przed kolegę z zespołu, ale na dohamowaniu Muller zaczepił o jego auto i w efekcie uderzenia Brytyjczyk przestrzelił szykanę, stając się liderem wyścigu. Gdy miał już przed sobą pusty tor, odjechał od rywala, mając na mecie 1,7 sekundy przewagi.
D'Aste odpadł z walki o czołowe miejsca w chwili, gdy otrzymał karę przejazdu przez pitlane za falstart (złe ustawienie się na starcie), co pozwoliło mieszkańcowi Porto - Tiago Monteiro na przesunięcie się na trzecią pozycję. W tym momencie dwójka liderów była już daleko z przodu, jednak podium Portugalczyka wywołało entuzjastyczną reakcję lokalnych fanów.
Na koniec na d'Aste czekał jeszcze jeden dramatyczny moment, gdy Włoch został wypchnięty w bariery ochronne przez Mehdiego Bennaniego na ostatnim zakręcie wyścigu; incydent ten jest jeszcze badany przez sędziów. Poza tym wypadkiem, wyścig przebiegał raczej bezkolizyjnie.
Obawy zwycięzcy pierwszego wyścigu Alaina Menu o brak możliwości walki o wyższe pozycje z ósmego pola na starcie wydały się uzasadnione, ponieważ drugi, trwający 11 okrążeń wyścig ukończył na szóstej pozycji, która dla kierowcy Chevroleta była maksimum do osiągnięcia na tak ciasnym torze. Norbert Michelisz ponownie zwyciężył w klasyfikacji kierowców niezależnych w swoim Zengo Dension BMW.
Źródło: autosport.com
P. | Kierowca (Nr) | Nar. | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Robert Huff (2) | Chevrolet Cruze 1.6T | 11 | 0h23m24,533 | 25 | |
2 | Yvan Muller (1) | Chevrolet Cruze 1.6T | 11 | +0:01,797 | 18 | |
3 | Tiago Monteiro (18) | SUNRED SR Leon 1.6T | 11 | +0:08,728 | 15 | |
4 | Norbert Michelisz (5) | BMW 320 TC | 11 | +0:09,752 | 12 | |
5 | Tom Coronel (15) | BMW 320 TC | 11 | +0:10,059 | 10 | |
6 | Alain Menu (8) | Chevrolet Cruze 1.6T | 11 | +0:11,114 | 8 | |
7 | Gabriele Tarquini (3) | SUNRED SR Leon 1.6T | 11 | +0:12,849 | 6 | |
8 | Franz Engstler (12) | BMW 320 TC | 11 | +0:19,474 | 4 | |
9 | Darryl O'Young (9) | Chevrolet Cruze 1.6T | 11 | +0:24,147 | 2 | |
10 | Freddy Barth (7) | SUNRED SR Leon 1.6T | 11 | +0:25,787 | 1 | |
11 | Stefano D'Aste (26) | BMW 320 TC | 11 | +0:30,250 | ||
12 | Michel Nykjaer (17) | SUNRED SR Leon 1.6T | 11 | +0:34,399 | ||
13 | Aleksiej Dudukało (4) | SEAT Leon TDi | 11 | +0:37,373 | ||
14 | Pepe Oriola (74) | SUNRED SR Leon 1.6T | 11 | +0:37,950 | ||
15 | Yukinori Taniguchi (10) | Chevrolet Cruze 1.6T | 11 | +0:38,735 | ||
16 | Robert Dahlgren (30) | Volvo C30 Drive (1.6T) | 11 | +0:39,365 | ||
17 | Javier Villa (20) | BMW 320 TC | 11 | +0:41,084 | ||
18 | Mehdi Bennani (25) | BMW 320 TC | 11 | +0:58,161 | ||
19 | Kristian Poulsen (11) | BMW 320 TC | 11 | +1:53,447 |
Najszybsze okrażenie: Robert Huff - 2:05,846 na 7 okrążeniu
Najszybsze okrążenie wśród kier. niezależnych: Mehdi Bennani
KOMENTARZE