Muller wygrywa pierwszy wyścig na Hungaroringu
Francuz umocnił się dzięki temu na pozycji lidera w klasyfikacji generalnej
06.05.1214:25
4253wyświetlenia

Yvan Muller poprowadził procesję podczas pierwszego wyścigu na Hungaroringu i umocnił się na pozycji lidera w klasyfikacji generalnej WTCC. Partnerzy zespołowi Francuza, Rob Huff i Alain Menu przetrwali incydenty w pierwszym zakręcie i uzupełnili podium.
Czwarty w kwalifikacjach Gabriele Tarquini był prowodyrem dramatu zaraz po starcie wyścigu. Włoch po raz kolejny świetnie wystartował swoim Seatem i na dojeździe do pierwsze zakrętu prowadził.
Huff również dobrze wystartował i został zakleszczony pomiędzy Mullerem i Tarquinim na szczycie pierwszego zakrętu. Doszło pomiędzy nimi do kontaktu. Przednie koła Tarquiniego podniosły się w powietrze i uszkodzenia zmusiły 50-latka do zakończenia rywalizacji na pierwszym kółku.
Zaraz za nimi, Menu zderzył się z lokalnym bohaterem, Norbertem Micheliszem i wypchnęli Darryla O'Younga na asfaltowe pobocze. Kierowca z Hongkongu powrócił na tor, jednak nieszczęśliwie zrobił to na drodze Franza Engstlera, przez co uszkodzone zostały oba samochody.
Menu wyszedł z pierwszego zakrętu na piątej lokacie, doznając uszkodzenia felgi. Szwajcar szybko wyprzedził Tiago Monteiro i Mehdi Bennaniego, dzięki czemu odzyskał swoją trzecią pozycję. Menu stoczył krótką walkę o drugą lokatę na pierwszych dwóch zakrętach szóstego okrążenia, jednak Huff obronił wewnętrzną stronę i miejsca pozostały niezmienione. Bennani osiągnął swój najlepszy rezultat w WTCC i finiszował na piątej pozycji, jednak stracił 11 sekund do Mullera na mecie.
James Nash znacznie zyskał na chaosie podczas pierwszego okrążenia i przeskoczył do góry o pięć pozycji na siódmą lokatę. Jednakże Focus Nasha miał problem z dotrzymaniem tempa czoła stawki, pozwalając się dodatkowo wyprzedzić Micheliszowi. Węgier powrócił na szóste miejsce, ustępując jedynie Tomowi Coronelowi w dziesiątym zakręcie, który sensacyjnie powrócił do walki z 21 pozycji na starcie.
Źródło: autosport.com
P. | Kierowca (Nr) | Nar. | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Yvan Muller (1) | Chevrolet Cruze 1.6T | 12 | 0h23m23,462 | 25 | |
2 | Robert Huff (2) | Chevrolet Cruze 1.6T | 12 | +0:01,259 | 18 | |
3 | Alain Menu (8) | Chevrolet Cruze 1.6T | 12 | +0:01,759 | 15 | |
4 | Mehdi Bennani (25) | BMW 320 TC | 12 | +0:10,983 | 12 | |
5 | Tiago Monteiro (18) | SR Leon 1.6T | 12 | +0:15,206 | 10 | |
6 | Tom Coronel (15) | BMW 320 TC | 12 | +0:15,786 | 8 | |
7 | Norbert Michelisz (5) | BMW 320 TC | 12 | +0:16,480 | 6 | |
8 | Pepe Oriola (74) | SEAT Leon 1.6T | 12 | +0:16,971 | 4 | |
9 | Alex MacDowall (11) | Chevrolet Cruze 1.6T | 12 | +0:18,106 | 2 | |
10 | Gabor Weber (27) | BMW 320 TC | 12 | +0:20,950 | 1 | |
11 | James Nash (14) | Ford Focus 1.6T | 12 | +0:24,446 | ||
12 | Pasquale di Sabatino (12) | Chevrolet Cruze 1.6T | 12 | +0:26,296 | ||
13 | Alberto Cerqui (16) | BMW 320 TC | 12 | +0:26,493 | ||
14 | Aleksiej Dudukało (4) | SEAT Leon 1.6T | 12 | +0:30,396 | ||
15 | Tom Chilton (23) | Ford Focus 1.6T | 12 | +0:31,116 | ||
16 | Charles Ng (7) | BMW 320 TC | 12 | +0:31,897 | ||
17 | Stefano D'Aste (26) | BMW 320 TC | 9 | +3 okr. | ||
Niesklasyfikowani | ||||||
18 | James Thompson (69) | LADA Granta Sport | 7 | |||
19 | Franz Engstler (6) | BMW 320 TC | 4 | |||
20 | Darryl O'Young (20) | SEAT Leon 1.6T | 3 | |||
21 | Gabriele Tarquini (3) | SEAT Leon 1.6T | 1 | |||
22 | Tom Boardman (22) | SEAT Leon TDi | 0 |
Pole position: Yvan Muller - 1:54,503 (+5 pkt.)Najszybsze okrażenie: Yvan Muller - 1:55,937 na 3 okrążeniu
P4 w swojej grupie kwalifikacyjnej: Gabriele Tarquini (+2 pkt.)P2 w swojej grupie kwalifikacyjnej: Robert Huff (+4 pkt.)P3 w swojej grupie kwalifikacyjnej: Alain Menu (+3 pkt.)Punkty za kwalifikacje dla zespołu: Norbert Michelisz Najszybsze okrążenie wśród kier. niezależnych: Norbert Michelisz P5 w swojej grupie kwalifikacyjnej: Mehdi Bennani (+1 pkt.)Pole position dla kier. niezależnych: Mehdi Bennani
KOMENTARZE