Audi zdominowało sześciogodzinny wyścig na Spa
Niemiecka marka ścigała się sama ze sobą
06.05.1214:06
4283wyświetlenia

Loic Duval, Marc Gene i Romain Dumas wykorzystali atut niesamowitej szybkości Audi R18 Ultra i pokonali rywali z napędem hybrydowym, który debiutował w tym wyścigu. Maszyny Audi zdominowały zawody na Spa i zajęły pierwsze cztery miejsca na mecie.
Druga runda World Endurance Championship została kompletnie zdominowana przez samochody Audi, jednak świetne osiągi na suchej nawierzchni maszyny z numerem 3 sprawiły, że to Duvalm Gene i Dumas osiągnęli zasłużone zwycięstwo nad swoimi partnerami.
Wyścig rozpoczął się w mokrych warunkach, które dały przewagę maszynom e-tron posiadającym napęd na cztery koła, przez co początkowo prowadził Tom Kristensen przed Andre Lottererem. Na trzecim okrążeniu kolejność się zmieniła i Lotterer szybko umocnił się na prowadzeniu. Za nimi jechały samochody z konwencjonalnym napędem.
Dwie hybrydy jako pierwsze zjechały do boksu i pozostały na przejściowych oponach, jednak były kierowca Peugeota, Gene zmienił opony na gładkie i było to sprytne posunięcie, które umożliwiło mu pościg za maszynami e-tron. Pomógł mu również problem z przednią lampą w samochodzie Kristensena, który zmusił go do zmiany nosa oraz kosztował 45 sekund, co zepchnęło tą załogę na trzecie miejsce. Gene zmniejszył stratę do Lotterera pod koniec przejazdu, zanim przekazał stery Duvalowi, który zaprezentował świetne osiągi i wyprzedził Benoit Trelutera.
Niedługo po objęciu przez Duvala prowadzenia, na tor dwa razy wyjechał samochód bezpieczeństwa, drugi raz był spowodowany dużym wypadkiem samochodu klasy LMP2, a dzięki szczęśliwemu układowi na torze zapewniło to samochodowi z numerem 3 bezpieczną przewagę. Następnie Dumas musiał jedynie dowieźć maszynę do mety podczas ostatnich dwóch przejazdów.
O zwycięstwie zadecydowało wiele rzeczy- powiedział po wszystkim Duval.
Wybór opon na początku wyścigu był jedną sprawą. Później moje tempo pozwoliło nam złapać liderów i wyprzedzić ich. Drugi samochód bezpieczeństwa też nam trochę pomógł, jednak nawet bez tego myślę, że moglibyśmy wygrać.
Marcel Fassler dowiózł samochód z numerem 1 do mety na drugiej pozycji dzięki późnemu postojowi i był to mimo wszystko imponujący rezultat jak na debiut nowej hybrydowej maszyny. Olivier Jarvis również zjechał późno, jednak jego załoga zakończyła zawody na podium przed Zwycięzcami z Sebring: Kristensenem, McNishem i Capello, którzy doświadczyli wielu problemów podczas wyścigu.
Za samochodami Audi, Rebellin wygrał walkę pośród maszyn zasilanych benzyną, a Nicolas Prost dowiózł Lolę z numerem 12 na piątej pozycji. Nick Heidfeld przejechał bardzo mocny przejazd i wyprzedził Dome Pescarolo, w czasie gdy Strakka HPD również uczestniczyła w walce.
Samochód Dome, prowadzony przez Sebastiana Bourdais i Nicolasa Minassiana, ostatecznie ukończył zmagania na 16 miejscu z powodu problemów, których doświadczyli, co oznaczało, że siostrzany Rebellion zakończył wyścig na szóstej lokacie przed samochodem Strakka.
Sam Hancock i Simon Dolan odnieśli zasłużone zwycięstwo w klasie LMP2 po odebraniu prowadzenia w późnej fazie wyścigu z rąk Robbiego Kerra, który zjechał po paliwo na pięć minut przed końcem. Samochód ADR-Delta prowadził przez większość wyścigu, jednak Zytek zespołu Jota zawsze trzymał się za nimi w zasięgu ataku.
Wyścig w klasie GT dostarczył niezwykłych emocji, gdyż Porsche prowadzone przez Richarda Lietza odparło ataki Gianmarii Bruniego w Ferrari i na mecie oba samochody zameldowały się z różnicą mniejszą od sekundy. Porsche ustanowiło dużą przewagę w początkowej fazie zawodów na mokrej nawierzchni, jednak pościg Bruniego oznaczał, że rezultat nie był pewny aż do samej końcówki.
Źródło: autosport.com
P. | Kierowca (Nr) | Nar. | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Marc Gene (3) | Audi R18 Ultra | 160 | 6h00m22,708 | ||
1 | Loic Duval (3) | Audi R18 Ultra | 160 | 6h00m22,708 | ||
1 | Romain Dumas (3) | Audi R18 Ultra | 160 | 6h00m22,708 | ||
2 | Marcel Fassler (1) | Audi R18 e-tron quattro | 160 | +0:46,801 | ||
2 | Andre Lotterer (1) | Audi R18 e-tron quattro | 160 | +0:46,801 | ||
2 | Benoit Treluyer (1) | Audi R18 e-tron quattro | 160 | +0:46,801 | ||
3 | Marco Bonanomi (4) | Audi R18 Ultra | 159 | +1 okr. | ||
3 | Oliver Jarvis (4) | Audi R18 Ultra | 159 | +1 okr. | ||
4 | Tom Kristensen (2) | Audi R18 e-tron quattro | 159 | +1 okr. | ||
4 | Allan McNish (2) | Audi R18 e-tron quattro | 159 | +1 okr. | ||
4 | Rinaldo Capello (2) | Audi R18 e-tron quattro | 159 | +1 okr. | ||
5 | Nick Heidfeld (12) | Lola B12/60 Coupé - Toyota | 156 | +4 okr. | ||
5 | Neel Jani (12) | Lola B12/60 Coupé - Toyota | 156 | +4 okr. | ||
5 | Nicolas Prost (12) | Lola B12/60 Coupé - Toyota | 156 | +4 okr. | ||
6 | Harold Primat (13) | Lola B12/60 Coupé - Toyota | 155 | +5 okr. | ||
6 | Andrea Belicchi (13) | Lola B12/60 Coupé - Toyota | 155 | +5 okr. | ||
7 | Danny Watts (21) | HPD ARX 03a - Honda | 154 | +6 okr. | ||
7 | Jonny Kane (21) | HPD ARX 03a - Honda | 154 | +6 okr. | ||
7 | Nick Leventis (21) | HPD ARX 03a - Honda | 154 | +6 okr. | ||
8 | Sam Hancock (38) | Zytek Z11SN - Nissan | 151 | +9 okr. | ||
8 | Simon Dolan (38) | Zytek Z11SN - Nissan | 151 | +9 okr. | ||
9 | John Martin (25) | Oreca 03 - Nissan | 151 | +9 okr. | ||
9 | Robbie Kerr (25) | Oreca 03 - Nissan | 151 | +9 okr. | ||
9 | Tor Graves (25) | Oreca 03 - Nissan | 151 | +9 okr. | ||
10 | Brendon Hartley (48) | Oreca 03 - Nissan | 151 | +9 okr. | ||
10 | Warren Hughes (48) | Oreca 03 - Nissan | 151 | +9 okr. | ||
10 | Jody Firth (48) | Oreca 03 - Nissan | 151 | +9 okr. | ||
11 | Bas Leinders (35) | Morgan - Judd HK | 150 | +10 okr. | ||
11 | David Hansson (35) | Morgan - Judd HK | 150 | +10 okr. | ||
12 | Karun Chandhok (22) | HPD ARX 03a - Honda | 150 | +10 okr. | ||
12 | Peter Dumbreck (22) | HPD ARX 03a - Honda | 150 | +10 okr. | ||
12 | David Brabham (22) | HPD ARX 03a - Honda | 150 | +10 okr. | ||
13 | Jack Clarke (45) | Oreca 03 - Nissan | 149 | +11 okr. | ||
13 | Jens Petersen (45) | Oreca 03 - Nissan | 149 | +11 okr. | ||
13 | Bastien Briere (45) | Oreca 03 - Nissan | 149 | +11 okr. | ||
14 | Stefan Johansson (28) | Lola B12/80 Coupé - Nissan | 148 | +12 okr. | ||
14 | Fabien Giroix (28) | Lola B12/80 Coupé - Nissan | 148 | +12 okr. | ||
14 | Maxime Jousse (28) | Lola B12/80 Coupé - Nissan | 148 | +12 okr. | ||
15 | Sebastien Bourdais (17) | Dome S102.5 - Judd | 147 | +13 okr. | ||
15 | Nicolas Minassian (17) | Dome S102.5 - Judd | 147 | +13 okr. | ||
16 | Ricardo Gonzalez (41) | Zytek Z11SN - Nissan | 147 | +13 okr. | ||
16 | Elton Julian (41) | Zytek Z11SN - Nissan | 147 | +13 okr. | ||
16 | Christian Zugel (41) | Zytek Z11SN - Nissan | 147 | +13 okr. | ||
17 | Olivier Pla (24) | Morgan - Judd | 144 | +16 okr. | ||
17 | Mathieu Lahaye (24) | Morgan - Judd | 144 | +16 okr. | ||
17 | Jacques Nicolet (24) | Morgan - Judd | 144 | +16 okr. | ||
18 | Richard Lietz (77) | Porsche 911 RSR | 144 | +16 okr. | ||
18 | Marc Lieb (77) | Porsche 911 RSR | 144 | +16 okr. | ||
19 | Giancarlo Fisichella (51) | Ferrari F458 Italia | 144 | +16 okr. | ||
19 | Gianmaria Bruni (51) | Ferrari F458 Italia | 144 | +16 okr. | ||
20 | Frederic Makowiecki (59) | Ferrari F458 Italia | 143 | +17 okr. | ||
20 | Jaime Melo (59) | Ferrari F458 Italia | 143 | +17 okr. | ||
21 | Andrea Bertolini (71) | Ferrari F458 Italia | 141 | +19 okr. | ||
21 | Olivier Beretta (71) | Ferrari F458 Italia | 141 | +19 okr. | ||
22 | Nicolas Armindo (67) | Porsche 911 RSR | 139 | +21 okr. | ||
22 | Raymond Narac (67) | Porsche 911 RSR | 139 | +21 okr. | ||
22 | Anthony Pons (67) | Porsche 911 RSR | 139 | +21 okr. | ||
23 | Jean-Denis Deletraz (29) | Lola B12/80 Coupé - Nissan | 139 | +21 okr. | ||
23 | Keiko Ihara (29) | Lola B12/80 Coupé - Nissan | 139 | +21 okr. | ||
23 | Frederic Fatien (29) | Lola B12/80 Coupé - Nissan | 139 | +21 okr. | ||
24 | Christian Ried (88) | Porsche 911 RSR | 139 | +21 okr. | ||
24 | Gianluca Roda (88) | Porsche 911 RSR | 139 | +21 okr. | ||
24 | Paolo Ruberti (88) | Porsche 911 RSR | 139 | +21 okr. | ||
25 | Soheil Ayari (49) | Oreca 03 - Nissan | 139 | +21 okr. | ||
25 | Pierre Kaffer (49) | Oreca 03 - Nissan | 139 | +21 okr. | ||
25 | Luis Perez-Companc (49) | Oreca 03 - Nissan | 139 | +21 okr. | ||
26 | Marco Cioci (81) | Ferrari F458 Italia | 138 | +22 okr. | ||
26 | Piergiuseppe Perazzini (81) | Ferrari F458 Italia | 138 | +22 okr. | ||
26 | Matt Griffin (81) | Ferrari F458 Italia | 138 | +22 okr. | ||
27 | Pedro Lamy (50) | Chevrolet Corvette C6-ZR1 | 137 | +23 okr. | ||
27 | Patrick Bornhauser (50) | Chevrolet Corvette C6-ZR1 | 137 | +23 okr. | ||
27 | Julien Canal (50) | Chevrolet Corvette C6-ZR1 | 137 | +23 okr. | ||
28 | Pierre Ehret (58) | Ferrari F458 Italia | 137 | +23 okr. | ||
28 | Frankie Montecalvo (58) | Ferrari F458 Italia | 137 | +23 okr. | ||
28 | Gunnar Jeannette (58) | Ferrari F458 Italia | 137 | +23 okr. | ||
29 | James Rossiter (32) | Lola B12/80 Coupé - Lotus | 137 | +23 okr. | ||
29 | Luca Moro (32) | Lola B12/80 Coupé - Lotus | 137 | +23 okr. | ||
29 | Kevin Weeda (32) | Lola B12/80 Coupé - Lotus | 137 | +23 okr. | ||
30 | Nelson Panciatici (26) | Oreca 03 - Nissan | 136 | +24 okr. | ||
30 | Roman Rusinow (26) | Oreca 03 - Nissan | 136 | +24 okr. | ||
30 | Pierre Ragues (26) | Oreca 03 - Nissan | 136 | +24 okr. | ||
31 | Markus Palttala (55) | Porsche 911 RSR | 134 | +26 okr. | ||
31 | Joel Camathias (55) | Porsche 911 RSR | 134 | +26 okr. | ||
31 | Paul Daniels (55) | Porsche 911 RSR | 134 | +26 okr. | ||
32 | Tracy Krohn (57) | Ferrari F458 Italia | 129 | +31 okr. | ||
32 | Niclas Jonsson (57) | Ferrari F458 Italia | 129 | +31 okr. | ||
32 | Michele Rugolo (57) | Ferrari F458 Italia | 129 | +31 okr. | ||
33 | Franck Mailleux (23) | Oreca 03 - Nissan | 128 | +32 okr. | ||
33 | Olivier Lombard (23) | Oreca 03 - Nissan | 128 | +32 okr. | ||
33 | Jordan Tresson (23) | Oreca 03 - Nissan | 128 | +32 okr. | ||
34 | Stephane Sarrazin (44) | HPD ARX 03b - Honda | 123 | +37 okr. | ||
34 | Ryan Dalziel (44) | HPD ARX 03b - Honda | 123 | +37 okr. | ||
34 | Vicente Potolicchio (44) | HPD ARX 03b - Honda | 123 | +37 okr. | ||
Niesklasyfikowani | ||||||
35 | Bertrand Baguette (15) | Oak Pescarolo - Judd | 151 | |||
35 | Guillaume Moreau (15) | Oak Pescarolo - Judd | 151 | |||
35 | Dominik Kraihamer (15) | Oak Pescarolo - Judd | 151 | |||
36 | Thomas Holzer (31) | Lola B12/80 Coupé - Lotus | 124 | |||
36 | Mirco Schultis (31) | Lola B12/80 Coupé - Lotus | 124 | |||
36 | Dariusch Ahrabian (31) | Lola B12/80 Coupé - Lotus | 124 | |||
37 | Philippe Thirion (43) | Norma M200P - Judd | 83 | |||
37 | Philippe Haezebrouck (43) | Norma M200P - Judd | 83 | |||
38 | Jonathan Hirschi (40) | Oreca 03 - Judd | 45 | |||
38 | Michel Frey (40) | Oreca 03 - Judd | 45 | |||
38 | Ralph Meichtry (40) | Oreca 03 - Judd | 45 | |||
39 | Jean-Philippe Belloc (70) | Chevrolet Corvette C6-ZR1 | 39 | |||
39 | Pascal Gibon (70) | Chevrolet Corvette C6-ZR1 | 39 | |||
39 | Christophe Bourret (70) | Chevrolet Corvette C6-ZR1 | 39 | |||
40 | Stefan Mucke (97) | Aston Martin Vantage V8 | 11 | |||
40 | Darren Turner (97) | Aston Martin Vantage V8 | 11 | |||
40 | Adrian Fernandez (97) | Aston Martin Vantage V8 | 11 | |||
41 | Robert Kauffman (61) | Ferrari F458 Italia | 0 | |||
41 | Rui Aguas (61) | Ferrari F458 Italia | 0 | |||
41 | Brian Vickers (61) | Ferrari F458 Italia | 0 |
KOMENTARZE