GP Hiszpanii: opony użyte w wyścigu

Dominująca była strategia czterech postojów
13.05.1312:00
Paweł Zając
3276wyświetlenia
@P.KierowcaStartPit-stop 1Pit-stop 2Pit-stop 3Pit-stop 4Pit-stop 5@Suma postojów
1.AlonsoPuTu (9)Tn (21)Pu (36)Tn (49)4
2.RaikkonenPuPu (10)Pu (26)Tu (45)3
3.MassaPuTu (8)Tn (20)Pu (36)Tn (51)4
4.VettelPuTn (10)Tn (24)Pu (39)Tn (51)4
5.WebberPuTn (7)Tn (20)Pu (36)Tn (50)4
6.RosbergPuTn (10)Tn (27)Tn (47)3
7.di RestaPuTn (9)Pu (19)Pu (38)Tn (53)4
8.ButtonPnTn (11)Tn (28)Tn (46)3
9.PerezPuTn (10)Tn (23)Pu (38)Tn (50)4
10.RicciardoPnTn (10)Pu (24)Tn (39)Tu (51)4
11.Gutierrez PuPu (13)Tn (28)Pu (42)Tn (54)4
12.HamiltonPuTn (9)Tn (25)Pu (36)Tn (50)4
13.SutilPuPn (8)Tn (22)Tn (36)Pu (49)4
14.MaldonadoPnTn (8)DT (13)Pn (20)Tn (35)Pu (53)5
15.HülkenbergPuPu (8)Tn (21)Tn (34)Tu (35)/S&G (38)Pu (53)6
16.BottasPnTn (9)Tn (25)Pn (43)3
17.PicTnPn (8)Tn (23)Tn (41)3
18.BianchiTnTn (2)Tn (16)Pn (29)Tu (46)4
19.ChiltonTnTn (15)Pn (30)Tn (47)3
Niesklasyfikowani
VergnePuTn (9)Pn (20)Tn (34)Pu (37)4
van der GardePnTn (9)Tn (20) 2
GrosjeanPu0
W pierwszej kolumnie podana jest mieszanka, na której kierowca rozpoczął wyścig, w ostatniej całkowita liczba pit stopów.
T = Twarda mieszanka
P = Pośrednia mieszanka
N = Nowy komplet
U = Używany komplet
DT = Kara przejazdu przez boksy
S&G = Kara 10 sekund postoju w boksie (Stop & Go).


Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery powiedział: Główną rolę w Grand Prix Hiszpanii ponownie odegrała strategia. Ze względu na unikalny układ pętli wyścig jak zwykle był wymagający dla opon. Dlatego mieliśmy do czynienia z wysokim poziomem degradacji, który nie powinien się już powtarzać przez resztę sezonu. Naszym celem są dwa lub trzy pit stopy w każdym wyścigu, a cztery to wyraźnie za dużo. Jak dotąd zdarzyło się to tylko raz, w Turcji - podczas naszego pierwszego sezonu w sporcie. Zamierzamy wprowadzić pewne zmiany przed wyścigiem na Silverstone. Chcemy realizować nasze cele i szybko rozwiązywać każdy problem. Gratulacje dla Fernando Alonso i Ferrari, którzy mocno cisnęli od startu do mety i wykorzystali taktykę czterech pit stopów, odnosząc tu zwycięstwo. Strategię planowali od początku weekendu, mądrze korzystając z opon podczas kwalifikacji, a następnie dzięki fantastycznym manewrom wyprzedzania sprawili, że przyniosła najlepszy możliwy efekt.

KOMENTARZE

2
peterpz
13.05.2013 06:01
Dziwi Cię to? A nie dziwi Cię, że Lotus najlepiej radzi sobie z oponami? Werdykt jest jeden: używana opona jest lepsza od nowej. Pewnie dlatego, że graining wystąpił już podczas treningów, a z tym były spore kłopoty.
Il Capitano
13.05.2013 10:24
Troche mnie dziwi, że Kimi na ostatni stint załozył twardą używaną opone, zamiast nowej, bo mieli jeden świeży komplet po Q