GP Monako: opony użyte w wyścigu

Przerwanie wyścigu zmniejszyło znaczenie strategii
27.05.1316:31
Paweł Zając
3197wyświetlenia
@P.KierowcaStartZmiana 1Zmiana 2Zmiana 3Zmiana 4@Suma wizyt w boksach
1.RosbergSMuMu (31)R: SMu (47)1
2.VettelSMuMn (30)R: SMu (47)1
3.WebberSMuMn (25)R: SMu (47)1
4.HamiltonSMuMu (31)R: SMu (47)1
5.SutilSMuMn (30)R: SMu (47)1
6.ButtonSMuMn (25)R: SMu (47)1
7.AlonsoSMuMn (28)R: SMu (47)1
8.VergneSMuMn (29)R: SMu (47)1
9.di RestaSMnMn (9)R: SMn (47)1
10.RäikkönenSMuMn (26)R: Mn (47)SMu (70)2
11.HülkenbergSMnMn (27)R: Mn (47)1
12.BottasSMnMn (30)R: SMn (47)1
13.GutierrezMnSMn (28)R: SMn (47)SMn (63)2
14.ChiltonSMnMn (23)R: Mn (47)DT (48)SMn (63)3
15.van der GardeSMnSMn (1)Mn (24)Mn (35)R: Mn (47)3
16.PerezSMuMn (29)R: SMu (47)1
Niesklasyfikowani
GrosjeanMnSMn (30)R: SMn (47)SMu (62)2
RicciardoMnSMn (22)R: SMn (47)1
BianchiSMnMn (22)Mn (47)2
MaldonadoSMnSMn (1)Mn (20)2
MassaMnSMn (26)1
PicSMn0
W pierwszej kolumnie podana jest mieszanka, na której kierowca rozpoczął wyścig, w ostatniej całkowita liczba pit stopów.
M = Miękka mieszanka
SM = Supermiękka mieszanka
N = Nowy komplet
U = Używany komplet
DT = Kara przejazdu przez boksy
R = Restart (czerwona flaga)


Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery powiedział: Kolejny raz podczas Grand Prix Monako mieliśmy do czynienia z neutralizacjami i czerwoną flagą. Miało to decydujący wpływ na strategię i oznaczało, że starannie przygotowane plany okazały się nieprzydatne. Tak jak się spodziewaliśmy, zużycie i degradacja opon pozostawały na odpowiednio niskim poziomie: lider wyścigu przejechał na supermiękkiej mieszance o jedno okrążenie więcej niż przed rokiem, chociaż tegoroczne ogumienie jest generalnie bardziej miękkie. Po wstrzymaniu wyścigu większość kierowców zdecydowała się na restart na używanych supermiękkich oponach, na których musieli wytrzymać 32 okrążenia do mety - choć oczywiście pomogła w tym kolejna neutralizacja. Gratulacje dla Nico Rosberga i Mercedesa, którzy dominowali w każdej sesji i prowadzili w pełnym akcji wyścigu od startu do mety. W środku stawki też mieliśmy do czynienia z doskonałymi występami kierowców, którzy dobrze wykorzystali opony i taktykę - mimo bardzo nieprzewidywalnych warunków.

KOMENTARZE

1
Karol24
27.05.2013 04:48
Kierowcy mercedesa nie mogli użyć opon Miękkich używanych, bo w kwalifikacjach nigdy na ich nie wyjechali. Więc mieli po 3 komplety nieużywanych.