GP Monako: opony użyte w wyścigu
Przerwanie wyścigu zmniejszyło znaczenie strategii
27.05.1316:31
3197wyświetlenia
@P. | Kierowca | Start | Zmiana 1 | Zmiana 2 | Zmiana 3 | Zmiana 4 | @Suma wizyt w boksach | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | Rosberg | SMu | Mu (31) | R: SMu (47) | 1 | ||||
2. | Vettel | SMu | Mn (30) | R: SMu (47) | 1 | ||||
3. | Webber | SMu | Mn (25) | R: SMu (47) | 1 | ||||
4. | Hamilton | SMu | Mu (31) | R: SMu (47) | 1 | ||||
5. | Sutil | SMu | Mn (30) | R: SMu (47) | 1 | ||||
6. | Button | SMu | Mn (25) | R: SMu (47) | 1 | ||||
7. | Alonso | SMu | Mn (28) | R: SMu (47) | 1 | ||||
8. | Vergne | SMu | Mn (29) | R: SMu (47) | 1 | ||||
9. | di Resta | SMn | Mn (9) | R: SMn (47) | 1 | ||||
10. | Räikkönen | SMu | Mn (26) | R: Mn (47) | SMu (70) | 2 | |||
11. | Hülkenberg | SMn | Mn (27) | R: Mn (47) | 1 | ||||
12. | Bottas | SMn | Mn (30) | R: SMn (47) | 1 | ||||
13. | Gutierrez | Mn | SMn (28) | R: SMn (47) | SMn (63) | 2 | |||
14. | Chilton | SMn | Mn (23) | R: Mn (47) | DT (48) | SMn (63) | 3 | ||
15. | van der Garde | SMn | SMn (1) | Mn (24) | Mn (35) | R: Mn (47) | 3 | ||
16. | Perez | SMu | Mn (29) | R: SMu (47) | 1 | ||||
Niesklasyfikowani | |||||||||
Grosjean | Mn | SMn (30) | R: SMn (47) | SMu (62) | 2 | ||||
Ricciardo | Mn | SMn (22) | R: SMn (47) | 1 | |||||
Bianchi | SMn | Mn (22) | Mn (47) | 2 | |||||
Maldonado | SMn | SMn (1) | Mn (20) | 2 | |||||
Massa | Mn | SMn (26) | 1 | ||||||
Pic | SMn | 0 |
M = Miękka mieszanka
SM = Supermiękka mieszanka
N = Nowy komplet
U = Używany komplet
DT = Kara przejazdu przez boksy
R = Restart (czerwona flaga)
Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery powiedział:
Kolejny raz podczas Grand Prix Monako mieliśmy do czynienia z neutralizacjami i czerwoną flagą. Miało to decydujący wpływ na strategię i oznaczało, że starannie przygotowane plany okazały się nieprzydatne. Tak jak się spodziewaliśmy, zużycie i degradacja opon pozostawały na odpowiednio niskim poziomie: lider wyścigu przejechał na supermiękkiej mieszance o jedno okrążenie więcej niż przed rokiem, chociaż tegoroczne ogumienie jest generalnie bardziej miękkie. Po wstrzymaniu wyścigu większość kierowców zdecydowała się na restart na używanych supermiękkich oponach, na których musieli wytrzymać 32 okrążenia do mety - choć oczywiście pomogła w tym kolejna neutralizacja. Gratulacje dla Nico Rosberga i Mercedesa, którzy dominowali w każdej sesji i prowadzili w pełnym akcji wyścigu od startu do mety. W środku stawki też mieliśmy do czynienia z doskonałymi występami kierowców, którzy dobrze wykorzystali opony i taktykę - mimo bardzo nieprzewidywalnych warunków.
KOMENTARZE