GP Wielkiej Brytanii: Drugi trening dla Rosberga

Tym razem warunki były znacznie lepsze i zawodnicy mogli pojeździć
28.06.1316:33
Paweł Zając
6415wyświetlenia

Po pierwszej sesji deszcz już nie powrócił i już na początku drugiego treningu było widać suchą linię, więc kierowcy rozpoczęli jazdę od opon przejściowych.

Jako, że trzeba było nadrobić czas stracony rano wszyscy rzucili się od razu do pokonywania kolejnych okrążeń. Pierwszym wynikiem w tabeli było 1:44,038s Vettela, jednak inni również odnotowywali czasy, a po kilku minutach Niemiec został pobity przez Bottasa, który pojechał nieco ponad jedną dziesiątą szybciej.

Wraz z kolejnymi wyjazdami i okrążeniami pokonywanym przez kierowców czasy poprawiały się bardzo szybko. 10 minut po rozpoczęciu sesji na czele znajdował się di Resta, który nadal na pośrednich gumach, był 0,8s szybszy od Vettela. Za szkotem znaleźli się Massa i Hulkenberg. Ledwo dwie minuty później Jean-Eric Vergne zdecydował się na założenie slicków - Francuz ubrał prototypową twardą mieszankę i wskoczył na pierwsze miejsce z wynikiem 1:41,868. Na kolejnych dwóch kółkach kierowca Toro Rosso jeszcze bardziej podkręcił tempo i zatrzymał stoper na 1:37,102.

Warunki poprawiały się jednak z każdym okrążeniem, więc czasy zmieniały się jak w kalejdoskopie. Po pierwszych trzydziestu minutach na czele znajdował się Mark Webber z wynikiem 1:34,648s. Możliwe, że ktoś mógłby pojechać szybciej, jednak uniemożliwiła to żółta flaga wywieszona po kraksie Felipe Massy na wyjściu z zakrętu Stowe. W Ferrari doszło do uszkodzenia zawieszenia, więc dla Brazylijczyka oznacza to kolejny stracony trening. Warto również dodać, że podczas tej sesji Lotus testuje w bolidzie Raikkonena pasywny DRS.

Przez kolejnych piętnaście minut czasy poprawiły się o kolejne półtorej sekundy, a na pierwsze miejsce wskoczył Vettel, przed Grosjeanem i Sutilem. Wcześniej prawie wszyscy jeździli na prototypowych slickach, jednak teraz niektórzy zdecydowali się już na pracę z normalnymi oponami. Coraz bardziej suchy tor zmniejszył przygody i pozwolił na sporą ilość jazdy, jednak inżynierowie nakazali zawodnikom przejeżdżanie jak największej liczby okrążeń, gdyż prognozy zapowiadały powrót deszczu.

Pół godziny przed końcem najszybszy był Rosberg - 1:32,248s - przed Webberem i Vettelem. Mimo niezłych warunków kierowcy nie jeździli zbyt dużo i najbardziej pracowici byli di Resta, Ricciardo, Grosjean i Maldonado z zaledwie 20 okrążeniami na koncie. Na tym etapie zaczęły się jednak dość wolne przejazdy Raikkonena i Vettela, więc zespoły najpewniej zaczęły prace przy dużym obciążeniu paliwem. W końcówce wszystkie zespoły zdecydowały się na podobny ruch i żaden z zawodników nie poprawił czasu okrążenia. Mocno skoczył także licznik pokonanych kółek. Na koniec sesji najbardziej pracowici okazali się Francuzi - Vergne i Grosjean, który pokonali Silverstone po 38 razy.


Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 19°C
Temperatura powietrza: 21°C
Prędkość wiatru: 4,3 m/s
Wilgotność powietrza: 65%
Sucho

REZULTATY TRENINGU 2

P.Kierowca (Nr)BolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1Nico Rosberg (9)Mercedes F1 W041:32,24833
2Mark Webber (2)Red Bull RB91:32,5470,2990,29926
3Sebastian Vettel (1)Red Bull RB91:32,6800,4320,13331
4Paul di Resta (14)Force India VJM061:32,8320,5840,15234
5Lewis Hamilton (10)Mercedes F1 W041:32,9110,6630,07928
6Daniel Ricciardo (19)Toro Rosso STR81:33,1710,9230,26034
7Jean-Eric Vergne (18)Toro Rosso STR81:33,2901,0420,11938
8Adrian Sutil (15)Force India VJM061:33,3131,0650,02334
9Romain Grosjean (8)Lotus E211:33,3221,0740,00938
10Fernando Alonso (3)Ferrari F1381:33,4941,2460,17232
11Jenson Button (5)McLaren MP4-281:33,7401,4920,24629
12Nico Hulkenberg (11)Sauber C321:33,8961,6480,15636
13Kimi Raikkonen (7)Lotus E211:34,1201,8720,22430
14Sergio Perez (6)McLaren MP4-281:34,1301,8820,01029
15Esteban Gutierrez (12)Sauber C321:34,9982,7500,86832
16Valtteri Bottas (17)Williams FW351:35,0702,8220,07229
17Pastor Maldonado (16)Williams FW351:35,1272,8790,05735
18Jules Bianchi (22)Marussia MR021:35,8023,5540,67527
19Giedo van der Garde (21)Caterham CT031:35,9843,7360,18232
20Charles Pic (20)Caterham CT031:36,0793,8310,09535
21Max Chilton (23)Marussia MR021:37,3295,0811,25033
22Felipe Massa (4)Ferrari F1381:43,46611,2186,1377
107% najlepszego czasu: 1:38,705

KOMENTARZE

8
IceMan11
28.06.2013 06:22
To już trzeci rok z nową częścią toru, a ja nadal uważam, że ta część ssie. Zakręt nr 1 i 2 są fajne, ale zakręt nr 3 i 4? W ogóle mi nie pasuje.
damian1987
28.06.2013 05:36
Massa chyba nie chce pomóc Alonso w walce o tytuł MŚ, Red bull wyglądał bardzo mocna na długich przejazdach podobnie jak Lotus a o PP powalczą Vettel i Rosberg
Sasilton
28.06.2013 04:18
Massa już drugi raz nie załapał się w 107% :)
Simi
28.06.2013 03:04
Nie, po prostu po kolejnym błędzie Massy, Alonso robi za dwóch ;)
peter01
28.06.2013 03:02
Mamy sklasyfikowanych dwóch Fernando Alonso. Czyżby jakiś przebieraniec dostał się na tor?
Mahilda111
28.06.2013 02:46
On to chyba dostał fuche od FIA i jest kontrolerem obsługi medycznej na torach Formuły 1.
Phaedra
28.06.2013 02:45
W przypadku Filipa, jesteśmy chyba świadkami narodzin nowej wyścigowej tradycji. On nie popełnia błędów, tylko awarii ulega zawieszenie.
ROOK
28.06.2013 02:34
[color=white].[/color] Wystarczyło, by Mark szepnął parę słówek, a ToroRosiaki zaczęli kręcić kółka jak nakręceni. :) [color=white].[/color] Niewiele brakowało, a objechaliby obydwa RedBulle, co prowadziłoby do konfuzji kto tu tak naprawdę jeździ lepszym bolidem. ;-) [color=white].[/color] A Felipe, no cóż, najważniejsze będzie to, co pokaże w wyścigu, ale ciśnienie wciąż rośnie…