FIA ogłosiła zmiany w regulaminach F1 na sezon 2014
Dowiedzieliśmy się między innymi ile paliwa będą zużywały bolidy
28.06.1317:28
4485wyświetlenia
FIA podała dzisiaj rezultaty ostatnich obrad Światowej Rady Sportów motorowych. Podczas dyskusji zostało uzgodnionych sporo zasad, o których już wcześniej się mówiło. Jednak zaakceptowano również kilka nowinek, jak dokładną ilość paliwa dozwoloną na wyścig, oraz zakaz stosowania schodkowych nosów poprzez zmianę dopuszczalnych rozmiarów podwozia. Poniżej przedstawiamy wszystkie ogłoszone zmiany dla Formuły 1.
Lista zmian na sezon 2014 w Regulacjach Sportowych Formuły 1:
Po prośbie ze strony Mercedesa, od przyszłego roku dozwolone będzie dostarczanie silników do maksimum czterech zespołów Formuły 1.
Zostanie wprowadzony system punktów karnych dla kierowców. Jeśli kierowca zgromadzi więcej niż 12 punktów, zostanie niedopuszczony do kolejnego wyścigu. Punkty będą zostawały na licencji kierowcy przez 12 miesięcy. Liczba punktów, jaką kierowcy będą mogli otrzymać za przewinienia będzie wynosiła od jednego do trzech, w zależności od wagi wykroczenia.
Została zatwierdzona procedura, która da szansę kierowcy oddania przewagi zyskanej poprzez wyjazd poza tor.
Podjęto decyzję o znaczącej redukcji ilości testów w tunelu aerodynamicznym oraz prac CFD, by zmniejszyć koszty, oraz pozwolić dwóm zespołom korzystać z jednego tunelu.
Cztery, dwudniowe testy na torze zostaną dozwolone w sezonie, w zamian za osiem jednodniowych dni promocyjnych i trzech dni testów młodych kierowców. Będzie się to odbywało na torach w Europie we wtorek i środę po wyścigu, by jak najbardziej zmniejszyć dodatkowe koszty z tym związane.
Testy zostaną dopuszczone również w styczniu, by umożliwić odpowiedni test nowych jednostek napędowych.
Ze względów bezpieczeństwa, wszystkie osoby pracujące przy bolidzie podczas pit stopu będą musiały nosić kaski.
Każdy kierowca otrzyma dodatkowy komplet opon, który będzie mógł wykorzystać w pierwszych 30 minutach pierwszej sesji treningowej w piątek. Wszystko po to, aby zachęcić zespoły do częstszych wyjazdów na tor, bez obawy o użycie reszty kompletów opon.
Uzgodniono, że każdy kierowca w sezonie będzie mógł użyć tylko pięć jednostek napędowych. Użycie każdej kolejnej pełnej jednostki będzie skutkowało startem z pit lane. Zmiany w pojedynczych elementach poza pięcioma dozwolonymi, takimi jak turbosprężarka, MGU lub urządzenie magazynujące energię, będą skutkowały karą 10 miejsc na starcie.
Nie będzie można homologować więcej niż jednej jednostki podczas okresu od 2014 do 2020 roku. Zmiany w homologowanych jednostkach będą dozwolone wyłącznie ze względu na poprawę niezawodności oraz obniżenie kosztów.
Kierowcy będą musieli używać skrzyni biegów przez sześć kolejnych imprez, a nie tak jak teraz, przez pięć.
Żaden bolid nie będzie mógł użyć więcej niż 100kg paliwa na wyścig, od momentu zgaśnięcia świateł startowych, aż do flagi w szachownicę.
Ograniczenie prędkości w boksach, które obecnie wynosi 60km/h podczas treningów oraz 100km/h w wyścigu (z wyjątkami w Melbourne, Monako i Singapurze), zostanie zmienione do 80km/h podczas całego weekendu (z wyjątkiem wspomnianych 3 wyścigów).
Lista zmian w Regulacjach Technicznych F1 na rok 2014:
Zmieniono dopuszczalne wymiary bolidu, by zapobiec projektom schodkowego nosa. Zmiany utrzymają jednak obecne niskie nosy, które zostały wprowadzone ze względów bezpieczeństwa.
Minimalna waga zostanie podniesiona o 5kg, ponieważ jednostki napędowe najprawdopodobniej będą ważyły więcej, niż początkowo sądzono. Dystrybucja wagi również się zmienia odpowiednio do tego.
Elektroniczna kontrola tylnego hamulca zostanie dozwolona, by zapewnić równe hamowanie podczas odzyskiwania energii.
By zapewnić lepszą wydajność bocznym strefom zgniotu, zostaną one zastąpione standaryzowanymi częściami, które będą produkowane w ściśle określony sposób. Testy zderzeniowe zostaną zastąpione przez testy statyczny na rozciąganie i ściskanie. Pomoże to obniżyć koszty.
By poprawić wytrzymałość ścianek kokpitu, zmniejszono maksymalne możliwe odkształcenie tych elementów podczas testu z 20mm do 5mm.
Źródło: fia.com
KOMENTARZE