GP Abu Zabi: wynik wyścigu

Vettel demoluje stawkę i bez problemu wygrywa na Yas Marina

REZULTATY WYŚCIGU

1. Sebastian Vettel 155 okr. 1h38m06,106
2. Mark Webber 255 okr. +0:30,829
3. Nico Rosberg 955 okr. +0:33,650
P.Z.Kierowca (Nr)BolidOp.Ok.Czas/strata/powód nieukończ.B
1 +1Sebastian Vettel 1Red Bull RB9551h38m06,1062
2 -1Mark Webber 2Red Bull RB955+0:30,8292
3 =Nico Rosberg 9Mercedes F1 W0455+0:33,6502
4 +2Romain Grosjean 8Lotus E2155+0:34,8022
5 +5Fernando Alonso 3Ferrari F13855+1:07,1812
6 +5Paul di Resta 14Force India VJM0655+1:18,1741
7 -3Lewis Hamilton 10Mercedes F1 W0455+1:19,2672
8 -1Felipe Massa 4Ferrari F13855+1:22,8862
9 -1Sergio Perez 6McLaren MP4-2855+1:31,1982
10 +7Adrian Sutil 15Force India VJM0655+1:33,2571
11 +3Pastor Maldonado 16Williams FW3555+1:35,9892
12 =Jenson Button 5McLaren MP4-2855+1:43,7672
13 +3Esteban Gutierrez 12Sauber C3255+1:44,2952
14 -9Nico Hulkenberg 11Sauber C3254+1 okr.3
15 =Valtteri Bottas 17Williams FW3554+1 okr.2
16 -7Daniel Ricciardo 19Toro Rosso STR854+1 okr.2
17 -4Jean-Eric Vergne 18Toro Rosso STR854+1 okr.2
18 =Giedo van der Garde 21Caterham CT0354+1 okr.2
19 =Charles Pic 20Caterham CT0354+1 okr.2
20 +1Jules Bianchi 22Marussia MR0253+2 okr.2
21 -1Max Chilton 23Marussia MR0253+2 okr.2
Niesklasyfikowani
Kimi Raikkonen 7Lotus E210kolizja z van der Garde0
Najszybsze okrażenie: Fernando Alonso (Ferrari F138) - 1:43,434 na 55 okr.

KOMENTARZE

30
Aeromis
05.11.2013 10:27
@Gerlo [quote]Co do kary dla Alonso tłumaczenie ,że uniknął kolizji to[/quote]Coś czego nie pojmujesz. [quote]ale jakby to było żeby Fernando karę dostał[/quote]A dostał - w Monako. [quote]Sytuacja z Węgrzech Massa-Grosjean[/quote]Była zgoła inna i twój rozum powinien raz jeszcze przetworzyć dane i zaakceptować różnice.
Gerlo
04.11.2013 10:15
@modlicha Hmm może dlatego ,że w momencie zjazdu Massy, Alonso był jednym z najszybszych na torze.Plan Felipe zakładał jeden postój a potem zmienili na dwa a czemu zmienili mu na twarde to nie mam pojęcia,zresztą sam Massa sie dziwił ,ale wkońcu czego sie nie robi żeby podreperować samopoczucie Alonso.Gdyby założyli mu miękkie to nadrobił by i ową stratę w boksie,startę odrobiłby w dwa kółka przy takiej różnicy między mieszankami i pewnie sam zająłby 5 miejsce ,na które sie przebił bez zabawy w szybsze opony.Ogólnie to chłopak pojechał fajny wyścig a zespół postanowił sie w to wszystko wmieszać,żenada. Co do kary dla Alonso tłumaczenie ,że uniknął kolizji to zadne wytłumaczenie przecież ewidentnie zyskał ,ale jakby to było żeby Fernando karę dostał,impossible.Sytuacja z Węgrzech Massa-Grosjean,ten drugi także unikał kolizji,wyprzedził poza torem i karę wyrwał.Ahh ta sprawiedlość sędziów w tym roku jest mega.
modlicha
03.11.2013 10:56
@oxiplegatz W dalszym ciągu nikt nie odpowiedział dlaczego Massa nie nadrobił na nowszych oponach tych kilku sekund. Obaj mieli twarde gumy Alonso "starsze", Massa "nowsze". A brazylijczyk zamiast zyskiwać czas to wtedy tracił. Do momentu zmiany na "miękkie" przez Alonso powinien mieć przynajmniej 3-4 sekundy przewagi mimo straty 0,8 s w boksie.
oxiplegatz
03.11.2013 09:10
[quote="modlicha"]Massa stracił dokładnie 0,8 sekundy w boksie (czy celowo to nie wiem, widać było mechanika który mocował się z oponą - trzeba go zapytać).[/quote] Można przypuszczać że było to celowe działanie, czemu mechanik zakładał koło krzywo? (dopiero potem wyprostował). Massa już nie słucha poleceń zespołowych, poza tym jest na wylocie. Dlatego trzeba go było opóźnić, żeby Ferdek był wyżej.
damian8126
03.11.2013 07:41
Jak Massa miał ustawiony bolid pod kwalifikacje.. a kto najwięcej okrążeń z czołówki zrobił na softach? Massa 19 okr a Alonso bodajże 16 przy czym miał gorsze tempo.. Sam Massa powiedział żę nie wie czemu zmienili mu na twarde a nei na miękkie.
modlicha
03.11.2013 05:43
[quote="sstass"]Wiec wtedy wedlug Ciebie dlaczego Vettel mialby dostac[/quote] Bo jest taki przepis to po pierwsze a po drugie na Interlagos Kobayashi stracił przez to pozycję, a tutaj Alonso mimo trudności dopiął swego - więc można karę dla Vergna podarować. A to że sędziowie raz dają (SPA 2013), a czasem nie (INTERLAGOS 2012) to już zupełnie inna historia zależna od wzajemnych powiązań,układów, upodobań i interesów.
sstass
03.11.2013 05:32
@modlicha A widzisz pamietasz jak sie wymienialismy pogladami sytuacja Vettela i Kobayashiego?? Tutaj jakos Vergne tez nie dostał kary. Wiec wtedy wedlug Ciebie dlaczego Vettel mialby dostac?? Jak widac przepisy przepisami. I tak jak mowilem po wyscigu to juz kar nie bedzie.
modlicha
03.11.2013 05:11
@sstass Wiesz jak oglądasz jakąś serie wyścigową to powinieneś znać obowiązujące przepisy, żeby rozumieć co się wydarzyło. Ty masz myślenie życzeniowe, tak jakbyś chciał żeby było. Tylko to się ma nijak do rzeczywistości. Zdania możesz nie zmieniać jak lubisz żyć we własnym odrealniony świecie. To że jakiś przepis Ci się nie podoba to zmień dyscyplinę sportu na taką w której przepisy współgrają z Twoimi poglądami. Kary dla Alonso nie może być bo po pierwsze został wypchnięty, po drugie nie zyskał nic na wyjeździe, a po trzecie w momencie wyprzedzania Alonso już dawno był włączony do ruchu, bo linie wyjazdu z boxu zostały już 200-300 metrów z tyłu. Ty po prostu patrzysz i nie masz bladego pojęcia o czym piszesz. Masz jakieś złe przewodnictwo neuronowe między ośrodkiem wzroku a korą. Massa stracił dokładnie 0,8 sekundy w boksie (czy celowo to nie wiem, widać było mechanika który mocował się z oponą - trzeba go zapytać). Nie naginaj faktów. Było porównanie w trakcie wyścigu. Naprawdę masz kłopoty ze wzrokiem. Zalecam kontrolę. 0,8 sekundy to ciągle mało. Mając lepsze opony przez 7 okrążeń mógł wyrobić sobie 4 sekundy przewagi. Nie zrobił tego.
sstass
03.11.2013 05:07
@modlicha 1,5 sek to Massa celowo stracił w boksach zeby Alonso mogł go wyprzedzic
modlicha
03.11.2013 05:03
[quote="tcx"]Alonso na plus? Przecież Massa osiągami był sporo lepszy. Założyli mu na ok. 16 kółek przed końcem opony twarde - gdzie w pierwszym stintcie pojechał 18 kółek na miękkich - po to, żeby Alonso go wyprzedził - bez tego Massa by go pokonał, jakby chciał.[/quote] Zauważ, że na 16 kółek przed końcem Alonso miał "starsze" twarde opony, a Massa dostał wtedy "nowiutkie". W momencie zjazdu dzieliła ich niespełna sekunda. Jechali tak przez jeszcze kilka okrążeń (chyba 7). Jaki był problem dla Massy wyrobić sobie wtedy tak z 3-4 sekundy przewagi na lepszym ogumieniu?
sstass
03.11.2013 04:58
@modlicha I tak kary sie dla Alonso nie spodziewam, niestety po wyscigu kary juz nie wchodza zazwyczaj w gre. Nie musisz mi wysylac linkow dokladnie pamietam ta sytuacje i wyprzedzanie poza torem. Wiec zdania swojego nie zmienie. Vergne jechal optymalnym torem jazdy a to Alonso sie wlaczal do wyscigu wiec zobaczymy jak sie z tego wytlumacza sedziowie.
marcin.p90
03.11.2013 04:46
Chciałbym jeszcze zobaczyć powtórkę z walki pomiędzy Sutilem, Maldonado i Perezem. Tak na gorąco podczas wyścigu byłem przekonany, że Sutil otrzyma karę za to ścięcie. Po części to wina Maldonado, który wywiózł go na pobocze. Ma ktoś może jakiś link do tej sytuacji?
modlicha
03.11.2013 04:42
[quote="sstass"]to ze był zmuszony to inna sprawa[/quote] A to były jakieś dwa oddzielne incydenty? ;-) [quote="sstass"]powinien się bezpiecznie włączyc do wyscigu[/quote] A nie włączył się bezpiecznie? Wyjechał z większą prędkością przed JEV. Później francuz tylko wąchał spaliny. [quote="marcin.p90"]Alonso(...)nie zyskał na tymi nic, bo po drodze lekko go podbiło[/quote] Dokładnie, gdyby JEV respektował przepis z 2012 roku o zostawianiu miejsca to ALO "łyknąłby" go jeszcze łatwiej. Ale za to mieliśmy emocje. http://www.youtube.com/watch?v=a8ZHYDvXr8k Tutaj dokładnie widać że Alonso zrównał się z Vergnem i ten POWINIEN obowiązkowo zostawić hiszpanowi miejsce. Jak masz sstass kłopoty ze wzrokiem to sobie puść klatka po klatce.
marcin.p90
03.11.2013 04:06
@RY2N, to był JEV, ale mniejsza o to. Najlepszy byłby onboard Alonso, dzięki któremu sytuacja byłaby jaśniejsza. Z powtórek wyglądało to tak, jakby JEV nie zostawił miejsca Alonso, stąd Hiszpan musiał ratować się wyjazdem poza tor. Nie zyskał na tymi nic, bo po drodze lekko go podbiło.
Kamikadze2000
03.11.2013 04:02
@Zajkos - LEimer ma sponsorów. :)
Zajkos
03.11.2013 03:57
Jak lotus nie podpisze kontraktu z Nico to wtedy do SFI ;) A Laimer??? Nie wiem ;P Wolałbym Calado :P
sstass
03.11.2013 03:46
@Tom_Bombadil A ogladalismy ten sam wyscig?? Jazda poza torem, to ze był zmuszony to inna sprawa powinien sie bezpiecznie włączyc do wyscigu, chyba to jest oczywiste?
RY2N
03.11.2013 03:45
[quote="ManiakF1"]ciekawe czemu Massie takiej samej nie dali, no ale wiadomo kto tam jest numerem , a kto 2[/quote] Massa nie mógł pojechać taką strategią bo jego bolid zżerał opony (może miał bolid ustawiony bardziej pod kwalifikacje?). W każdym bądź razie zauważ, że pierwszy po drugi komplet opon zjeżdżał Alonso a i tak pod koniec drugiego stintu był szybszy od Massy ok 0,7 sek na okrążeniu. Dlatego jak tylko Massa w końcu zjechał to Alonso przez te kilka kółek kiedy nie miał ruchomej blokady - spokojnie go odsadził. Niewykluczone że Massa specjalnie ustawia bolid bardziej pod kwalifikacje żeby zabłysnąć. Co do kary dla Alonso to faktycznie sytuacja dla mnie nie jest jasna. Chętnie się jeszcze przyjrzę sytuacji jeżeli znajdę jakiś filmik z tego. Sytuacja na pewno nietypowa bo: 1. Alonso wyjeżdżał z pit lane i nie wolno mu przeciąć białej linii z prawej strony (zawodnicy na torze mogą) - musi jechać prosto - nie mógł przeskoczyć wcześniej na drugą stronę 2. sytuacja wydarzyła się na odcinku prostym (zawodnik wyjeżdżając poza tor wydłuża drogę a nie skraca - czyli nie odniósł korzyści typu ścięcie zakrętu) - trochę to była podobna sytuacja jak słynne zamknięcie drogi i wypchnięcie Barichello z toru przez Schumachera. 3. być może Ricciardo (to chyba on był?) za późno wszedł na tor kolizyjny z Alonso i to będzie traktowane jako wypchnięcie? Musiał bym jeszcze raz to obejrzeć... 4. Pewnie sędziowie wezmą też pod uwagę czy Ricciardo szedł linią wyścigową i czy na poprzednich okrążeniach też tamtędy jechał bo nie jest wykluczone, że celowo zmienił tor jazdy na tym okrążeniu 9co może być okolicznością łagodzącą dla Alonso, ale nie musi) - jednym słowem zobaczmy co powiedzą sędziowie
Tom_Bombadil
03.11.2013 03:38
@sstass Jaką karę? Czyżbyś miał równie światłe rozeznanie sytuacji jak nasi "bystrzy" komentatorzy? :-)
tcx
03.11.2013 03:35
@Aeromis - Alonso na plus? Przecież Massa osiągami był sporo lepszy. Założyli mu na ok. 16 kółek przed końcem opony twarde - gdzie w pierwszym stintcie pojechał 18 kółek na miękkich - po to, żeby Alonso go wyprzedził - bez tego Massa by go pokonał, jakby chciał.
Kamikadze2000
03.11.2013 03:26
Ja proponuje Hulkenberga (bo jest klasę lepszy od obu) i Leimera (bo go lubię!). :))
Zajkos
03.11.2013 03:16
Znam zwycięzce kolejnych dwóch wyścigów ;) zwycięzce ; ) Pech McLarena... @Kamikadze2000 Jaki skład proponujesz ?? :D Ja proponuję Adriana i Jamesa :D
ManiakF1
03.11.2013 03:15
Jestem pełen uznania wyczynu Vettela. Start piorunujący, obronił się przed Hamiltonem z wewnętrznej i wygrał z Webberem. Dał sobie rade walcząc na dwa fronty. Potem w fantastycznym stylu odjechał całej stawce, a już po pierwszym pit stopie miał przewagę 22 sekund nad Rosbergiem. Słabiutko Toro Rosso, na plus taktyka Ferrari dla Alonso, ciekawe czemu Massie takiej samej nie dali, no ale wiadomo kto tam jest numerem , a kto 2. Jeszcze się zobaczy czy Ferdek karę dostanie. Szkoda Lewisa, ciągle musi się męczyć z tymi hamulcami. Webber wreszcie zadowolony, Rosberg i Grosjean maksimum wyciskają ze swoich maszyn. Cieszę, że Mercedes odskoczył Ferrari.
Kamikadze2000
03.11.2013 03:14
Force India wyraźnie złapało wiatr w żagle. Mimo wszystko liczę, że zmienią skład. ;)
Arturo_R30
03.11.2013 03:04
Pięknie Di Resta i Sutil , szkoda Vergne i Bottasa, Alonso MUSI dostać kare :D
Kamikadze2000
03.11.2013 03:03
@matinson - wyścigi GP3, a zwłaszcza GP2 są z reguły bardzo ciekawe. :)
matinson
03.11.2013 02:57
Wyniki tego wyścigu chyba nikogo nie dziwią, wszystko po staremu. Można sobie jedynie stawiać pytanie : Z jaką przewagą wygra Vettel w Austin i Interlagos? Bo to czy wygra to jest wiadome. A wyścig nudny i to nie ze względu na zwycięstwo Vettela. Wczorajszy wyścig GP3 ciekawszy był.
sstass
03.11.2013 02:57
Mam tylko nadzieje ze Alonso dostanie kare. Bo to jak zachowali sie w tej sytuacji sedziowie było zenujace.
Aeromis
03.11.2013 02:56
Czy to team zatrzymał Vettela, czy też Vettelowi sie nie chciało... przez ponad połowę wyścigu się obijał. Zdublowanych mogło być do p5 włącznie, cóż... Wygrał, ale w kiepskim stylu bo odpuścił. Rozumiem jednak że jakby zdublował do P5 to mogłoby to wywołać sporą burzę. Rosberg, Alonso i DiResta zdecydowanie na plus. Szkoda kary dla Hulkenberga.
robertunio
03.11.2013 02:53
Czterokrotny tylko pierwszy? Slabo jak na Niego. Fajne byly te baczki.