Magnussen najszybszy trzeciego dnia w Jerez

McLaren przejechał dziś w sumie 92 okrążenia, Renault nadal w tarapatach
30.01.1417:05
Paweł Zając
6258wyświetlenia

Kevin Magnussen okazał się najszybszy podczas trzeciego dnia testów przedsezonowych na torze w Jerez.

Duńczyk jeździł dziś tylko po południu, gdyż McLaren zdecydował się zmienić swoje wcześniej plany względem kierowców, z powodu odpuszczenia pierwszego dnia. Przez to rano na torze ponownie widzieliśmy Jensona Buttona.

Brytyjczyk był niespełna sekundę wolniejszy niż wczoraj, jednak pozwoliło mu to dyktować tempo przed południem. Po obiedzie lepszymi czasami popisali się właśnie Magnussen, Massa oraz Hamilton. Młodszy z kierowców McLarena wykręcił dziś 1:23.276 poprawiając o siedem dziesiątych wczorajszy wynik Buttona.

W kwestii dystansu dziś znów było całkiem nieźle i tak McLaren, z obydwoma kierowcami, przejechał 92 okrążenia. Drugi był Mercedes z 62 kółkami na koncie. Dalej mieliśmy Alonso - 58 oraz Williamsa z czterdziestoma siedmioma. Trzeci dzień testów znów nie był zbyt dobry dla Renault, a dla Red Bulla wręcz katastrofalny. Samochody francuskiego producenta przejechały w sumie 43 okrążenia, jednak zaledwie 3 z nich pokonał Ricciardo. Cateram zaliczył 10, jednak żadne z nich nie było mierzone natomiast wydaje się, że Toro Rosso przynajmniej częściowo uporało się z wcześniejszymi kłopotami, gdyż Jean-Eric Vergne 30 razy okrążał tor w Jerez, choć dwa razy zakończyło się to czerwoną flagą.

Oprócz tego sesja została wstrzymana jeszcze cztery razy - za sprawą awarii Red Bulla, Ferrari, Force India i wypadku Saubera.

O 15 na torze pojawił się także nowy bolid Marussi. Wygląda na to, że ekipa z Banbury względnie bezproblemowo rozpoczęła pracę z nowym bolidem, gdyż w ciągu trzech godzin udało się jej przejechać 5 okrążeń bez żadnej widocznej usterki.

P.Kierowca (Nr)Nar.SamochódOkr.CzasStrataOdstęp
1Kevin Magnussen (20)McLaren Mercedes MP4-29521:23,276
2Felipe Massa (19)Williams Mercedes FW36471:23,7000,424 0,424
3Lewis Hamilton (44)Mercedes W05621:23,9520,676 0,252
4Jenson Button (22)McLaren Mercedes MP4-29401:25,0301,754 1,078
5Fernando Alonso (14)Ferrari F14 T581:25,4952,219 0,465
6Nico Hulkenberg (27)Force India Mercedes VJM07171:26,0962,820 0,601
7Jean-Eric Vergne (25)Toro Rosso Renault STR9301:29,9156,639 3,819
8Adrian Sutil (99)Sauber Ferrari C33341:30,1616,885 0,246
9Robin Frijns (46)Caterham Renault CT0510-
10Max Chilton (4)Marussia Ferrari MR035-
11Daniel Ricciardo (3)Red Bull Renault RB103-

KOMENTARZE

23
rvs
30.01.2014 09:50
Oby te dobre wrażenie McLarena nie było tylko wrażeniem - przypomina się, jak rok temu Button też miał dobre, bardzo dobre czasy na brudnym torze, a potem okazało się, że zawieszenie było źle złożone, i tak się nie powinno jeździć:) I potem wiemy jak było:) Mercedes wygląda stabilniej, a czy szybciej? Oby nie:)
PatrykW
30.01.2014 06:31
@Pan Kierowca , zgf1 Zapraszam na temat na forum
Pan Kierowca
30.01.2014 06:24
@PatrykW O widzisz, o żadnych przetargach nie miałem pojęcia. Słyszałem już dobry czas temu, że otwarty Polsat wycofuje się z transmitowania Formuły 1, TV4 prawdopodobnie też się nie skusi wykupić prawa, a wielu forumowiczów prześcigało się w wymienianiu kanałów typu RTL, czy jakichś brytyjskich stacji, co wyraźnie sugerowało, że na polskich stacjach F1 się nie uświadczy. Nie wiem tylko, czy aż takie "cuda" znajdę u siebie w nc+, dlatego lepiej dla mnie (i zapewne dla wielu innych fanów Formuły 1), gdyby były w jakiejś polskiej stacji, lub nawet zagranicznej, ale dostępnej w posiadanej przeze mnie platformie, transmitowane na żywo choćby same wyścigi, bo już nie wymagam kwalifikacji.
zgf1
30.01.2014 06:16
@PatrykW Powiedz cos wiecej.
PatrykW
30.01.2014 06:14
@Pan Kierowca A kto ci tak powiedział , że nie będzie w ogólnodostępnej stacji transmisji ? Z moich informacji wynika , że Polsat będzie planował dać wszystko na PSE , jeżeli to oni wygrają ten cały jakby to powiedzieć przetarg . Doszedłem do informacji z których wynika , że kilka polskich stacji stara się o F1 .
Pan Kierowca
30.01.2014 05:53
Najważniejsze w tych testach jest to, że bolidy na silnikach Mercedesa i Ferrari robią dystanse i z pewnością ekipy mogą powiedzieć dużo więcej o swoich maszynach i systemach w nich stosowanych, niż teamy używające Renault. Ciekawy jestem, czy w Bahrajnie w końcu ujrzymy te drugie w porządnych przejazdach, a nie na marnych kilku kilometrach, bez uzyskanego czasu. Nie mogę się jednak doczekać nagrań on-board nowych bolidów, by usłyszeć "dźwięk" nowych jednostek w chyba najlepszej możliwej jakości. Wie ktoś może, czy pojawią się takowe ujęcia w trakcie tych testów? Czy najwcześniej będzie można je obejrzeć po Australii (jeśli to prawda, że ogólnodostępne polskie stacje nie będą transmitowały F1, to chyba w nc+ nie obejrzę ani jednego wyścigu w trakcie sezonu...)?
michal132
30.01.2014 05:37
http://www.f1.v10.pl/Wideo,dnia,Kuriozalny,odglos,silnika,V6,turbo,Renault,w,bolidzie,Toro,Rosso,108532.html żal xd
Kamikadze2000
30.01.2014 05:34
Pamiętam, jak wiele osób nie wierzyło w BGP001. Przyjechali bodaj na ostatnie testy, zdominowali pod względem czasów. A ponoć to miała być tylko przynęta pod sponsorów... ;) Wielu też przepowiadało awarie... a okazało się, że byli praktyczni bezawaryjni. Podstawa to świetna maszyna, dlatego też mam nadzieje, że Renault nie wypaczy sezonu RBR. :D
tomask75
30.01.2014 05:26
@TopOne: http://www.gpupdate.net/en/testcalendar/198/2014-formula-1-test-calendar/
zefu
30.01.2014 05:11
Nikt jeszcze nie przywołał roku 2009 i czasów z tamtych testów? Niemożliwe ;) Podzielam opinię, że uważne śledzenie testów daje całkiem dużo informacji. Dla jednych "uważne" znaczy coś innego, niż dla drugich. Mówienie, że czasy z testów nic nie znaczą jest nie na miejscu, tak samo jak mówienie, że są wyrocznią.
Gie
30.01.2014 05:09
Felipe Massa, Williams i w dodatku Mercedes. Dziwnie się na to patrzy :)
michal132
30.01.2014 05:07
dwie tury w Bahrajnie chyba. Jeśli się mylę to przepraszam
TopOne
30.01.2014 05:01
Bolidy nie są takie złe, jak je wszyscy malowali :) Renault poprawi silniki i wszystko wróci do normy. Zadam pytanie z innej beczki : zostały już tylko testy w Bahrajnie, czy potem będzie jeszcze Barcelona ?
pablonzo
30.01.2014 04:58
@karolVTEC Myślałem o jednym a napisałem drugie :P A tak w ogóle to zapomniałem, że w tym roku nie testują Barcelonie :)
michal132
30.01.2014 04:54
co wy się tego silnika uczepiliście ? to nie wina Renault lecz zespołów bo źle poukładali to w bolidzie
karolVTEC
30.01.2014 04:54
@pablonzo chyba miałeś na myśli Bahrajn, bo Barcelona dopiero w maju :P
pablonzo
30.01.2014 04:48
@Anderis Miałem na myśli Bahrajn. Zresztą wystarczy spojrzeć na czasy jakie wykręcają kierowcy, są one po prostu słabe i jest to kolejny powód żeby się nimi nie sugerować. Swoje zdanie wyraziłem, w polemikę nie chce mi się wchodzić. @FAster92 Dokładnie o to chodzi, o przetestowanie wszystkiego, na kręcenie czasów są przewidziane późniejsze testy.
zgf1
30.01.2014 04:42
"No jak ktoś chce udawać, że 1.23.xxx Mercedesa nic nie znaczy w porównaniu do Renault, które nie potrafi zejść poniżej 1.29.xxx to proszę bardzo." Spokojnie z takimi wyrokami, oni dokonali tylko rozruchu, na bank moga (jesli niezawodnosc popawia) pojechac duzo duzo szybciej.
Kamikadze2000
30.01.2014 04:39
Na razie silniki Renault wyglądają na ostatni chłam.. ;)
FAster92
30.01.2014 04:34
@pablonzo Nie ma potrzeby się sprzeczać, każdy chyba może wyrazić swoją opinię. Jednak twoje słowa są w 100% trafne, nie należy się sugerować tym, że McLaren czy fabryczny Mercedes są na czele tabeli a tym bardziej wnioskować coś z uzyskanych czasów. Jak naradzie chyba najważniejszym czynnikiem podczas tych testów jest bezawaryjność a jeżeli jakieś problemy pojawiają się, szybko je eliminować jak w przypadku Ferrari (dzisiaj). Ferrari i Mercedes po trzech dniach chyba należą do tych "niezawodnych", inaczej jest z Renault, gdzie jak się nie tylko wydaje silnik jest problemem ale jak w przypadku RBR konstrukcja bolidu nie pozwala w ogóle na przetestowanie czegokolwiek. Pozdrawiam
Anderis
30.01.2014 04:26
@pablonzo Razem ze "specjalistami odnośnie testów, którzy wyciągają wnioski po czasach, pojawiają się też zawsze "specjaliści", którzy twierdzą, że nic nie można po testach wywnioskować. A z mojego doświadczenia wynika, że kto uważnie śledzi testy, jest potem zaskoczony (pozytywnie lub negatywnie) w trakcie sezonu przez 1, maks. 2 zespoły. Zresztą zaznaczyłem, że niekoniecznie w kwestii osiągów Mercedes jest z przodu, ale choćby właśnie w kwestii niezawodności, co pozwala zespołom napędzanym tymi silnikami jeździć, poznawać bolid i gromadzić dane. No jak ktoś chce udawać, że 1.23.xxx Mercedesa nic nie znaczy w porównaniu do Renault, które nie potrafi zejść poniżej 1.29.xxx to proszę bardzo. :) (dla niekumatych, nie znaczy to, że Merc jest o 6 sekund szybszy, ale fakt, że przez tyle czasu WSZYSTKIE bolidy napędzane Renault jeżdżą tak bardzo poniżej limitu jest alarmujący. Ale i Sauber specjalnie dobrych czasów nie kręci.). [quote="pablonzo"]Dopiero w Hiszpanii będzie można mniej więcej oceniać czasy okrążeń[/quote] A Jerez to gdzie leży? :>
pablonzo
30.01.2014 04:18
@Anderis Tak, tak, i na pewno kręcą czasy z których cokolwiek można wywnioskować... Co roku to samo, "specjaliści" odnośnie testów, którzy wyciągają wnioski po czasach. Dopiero w Hiszpanii będzie można mniej więcej oceniać czasy okrążeń. Teraz to są czyste testy. Czasy nie grają żadnej roli. To, że silniki Mercedesa są na czole jest tylko i wyłącznie ze względu na to, że jak na tą chwilę są bezawaryjne i po prostu mogą więcej pojeździć.
Anderis
30.01.2014 04:11
To już pewna reguła, że bolidy z silnikami Mercedesa okupują czoło tabeli. Czasem gdzieś tam się czerwone Ferrari jeszcze zapląta, a reszta jest wyraźnie w tyle, jeśli nie z osiągami, to przynajmniej punktem, w którym są obecnie jeśli chodzi o poznanie i zrozumienie tegorocznych konstrukcji.