Loeb dyktuje tempo podczas testów WTCC w Walencji

Ponadto Onyx Racing zdecydował się wycofać ze startów w serii.
22.03.1415:19
Paweł Zając
4675wyświetlenia

Sebastien Loeb w Citorenie C-Elysee okazał się najszybszy podczas przedsezonowych testów Mistrzostw Świata Samochodów Turystycznych na torze Ricardo Tormo.

Organizatorzy serii niestety nie udostępnili dokładnych czasów, jednak z informacji jakie otrzymaliśmy wynika, że Francuz miał komfortową przewagę nad duetem Hondy - Gabriele Tarquinim i Tiago Monteiro.

Włoski weteran w Walencji używał testowego Civica, natomiast były kierowca Jordana korzystał z pierwszego wyścigowego egzemplarza. Jazdy w Walencji były także pierwszym poważnym testem dla nowej generacji Chevroleta Cruze. Samochód sprawdzali Tom Chilton oraz Hugo Valente, którzy chwalili zarówno niezawodność, jak i tempo świeżo zbudowanego auta. Jedynym problemem jaki pojawił się w Chevrolecie było mocowanie tylnego skrzydła, które zostało jednak szybko poprawione.

Po testach poznaliśmy także ostateczna listę zespołów zgłoszonych do startów w pełnym sezonie mistrzostw. Na starcie w Marakeszu zobaczymy 22 samochody, gdyż Onyx Racing zdecydował porzucić plany startów w WTCC. Ekipa, o reaktywacji której informowaliśmy na początku stycznia, chciała startować w klasie TC1 korzystając z aut Forda, jednak producent odmówił homologacji, co w tym roku jest warunkiem koniecznym. Póki co nie wiadomo, czy zespół poszuka innego programu czy też jest to kolejny koniec Onyx Racing.

Wśród 22 aut, które będą walczyć w mistrzostwach, aż szesnaście to samochody zgodne z nowym regulaminem. W stawce zobaczymy aż sześć Chevroletów, po dwa dla ROAL'a, Camposa i Munnicha, cztery Hondy z czego dwie fabryczne oraz po trzy Łady i Citroeny. Pozostałe sześć aut będzie rywalizować w ramach klasy TC2 - wystawią je Englstler, Campos i Nika.

KOMENTARZE

5
Gahu18
23.03.2014 09:17
Cos czuje ze dominacja Chevroleta zamieni sie na dominacje Citroena.Jesli Loeb, ktory co tu duzo mowic nie jest najlepszym kierowca Citroena bez problemow pokonal fabrycznych kierowcow Hondy to tym latwiej poradzi sobie z nimi Muller.Jesli tak bedzie to walka o mistrza bedzie rownie nieciekawa jak w tamtym roku...mam jednak nadzieje ze stawka jeszcze sie wyrowna chodz zostalo niewiele czasu :/...
gornik
22.03.2014 05:54
Amerykańskiej wersji Fiesty Sedan A co do czasu Loeba to ponoć był szybszy o 1.5s szybszy od Tarquiniego, dodatkowo Chilton był tylko 0,2 wolniejszy (drugi dzień testów Cruza) od Monteiro który tyle samo był wolniejszy od Tarquiniego. Oczywiście nie wiem czy to były ostateczne czasy.
matinson
22.03.2014 04:24
To, że Onyx nie wystartuje było wiadomo już jak się pojawił news, że mają startować.
Darth ZajceV
22.03.2014 04:21
Podobno z Fiesty.
enstone
22.03.2014 04:04
Z jakiego modelu Forda Onyx Racing miało korzystać, z Focusa TC1.? Szkoda, że Ford odmówił z homologacji było by ciekawiej.