Czwarty dzień testów na torze Paul Ricard

Podczas ostatniego dnia testów w Le Castellet najszybszy ponownie okazał się Kovalainen
24.03.0619:46
Marek Roczniak
1062wyświetlenia
Zespoły Renault, McLaren, BMW Sauber i Toyota zakończyły dzisiaj testy na francuskim torze Paul Ricard. Najlepszy czas po raz trzeci z rzędu uzyskał kierowca testowy Renault, Heikki Kovalainen, przejeżdżając niespełna 100 okrążeń. W trakcie trzech dni Fin pokonał w sumie blisko 1800 kilometrów, pracując nad doskonaleniem ustawień bolidu R26 i przeprowadzając testy opon Michelin przeznaczonych do użycia w najbliższych wyścigach. Auto generalnie okazało się bardzo niezawodne, chociaż ekipa testowa natrafiła na kilka niewielkich problemów, jednak dzięki temu zespół będzie wiedział jak ich uniknąć podczas weekendu Grand Prix.

Kolejno na drugiej i trzeciej pozycji uplasowali się kierowcy testowi McLarena, Pedro de la Rosa (+0.1s) i Gary Paffett (+0.4s), zadowalając się w piątek niespełna 150 okrążeniami. Obaj kierowcy na tor wyjechali dopiero po godzinie 13:00, gdyż tor po nocnych opadach deszczu wcześniej był jeszcze mokry. De la Rosa ponownie skupił się na programie rozwojowym bolidu MP4-21, natomiast Paffett za kierownicą przejściowej wersji MP4-20 testował opony Michelin na Grand Prix San Marino. Przez pierwsze trzy dni de la Rosa przejechał 1837 kilometrów na jednym silniku Mercedes-Benz FO108S V8, który - nadal sprawny - został wymontowany po zakończeniu czwartkowych testów i przesłany do centrali w Brixworth do dokładnej analizy. Stajnia z Woking może się więc pochwalić w tym sezonie jednym z najbardziej wytrzymałych silników w stawce.

Czwarty czas uzyskał kierowca zespołu BMW Sauber, Nick Heidfeld, który okazał się najbardziej aktywnym uczestnikiem ostatniego dnia testów we Francji z dorobkiem blisko 180 okrążeń na swoim koncie (strata Niemca do Kovalainena wyniosła niewiele ponad pół sekundy). Program dzisiejszych testów obejmował sprawdzanie zarówno przejściowych, jak i przeznaczonych do jazdy po suchym torze opon Michelin. Ponadto Heidfeld pracował nad aerodynamiką, hamulcami i układem chłodzenia. Stajni z Hinwil powróci na tor Paul Ricard tuż po Grand Prix Australii, przeprowadzając kolejną serię trzydniowych testów w dniach 5-7 kwietnia.

W piątek Toyotę reprezentowali obydwaj kierowcy testowi, Ricardo Zonta i Olivier Panis, kończąc ostatni dzień testów na ostatnich pozycjach ze stratą odpowiednio 1.6 i 2.5 sekundy do Kovalainena. Obaj kierowcy przejechali w sumie blisko 250 okrążeń, testując zarówno deszczowe jak i zwykłe opony Bridgestone. Zonta zaliczył po trzy długie przejazdy przed i po południu, sprawdzając osiągi opon przy różnej temperaturze toru. Przez trzy dni zespół wypróbował wiele nowych konstrukcji i mieszanek opon Bridgestone w poszukiwaniu najlepszego wariantu na najbliższe wyścigi, a także pracował nad znalezieniem optymalnych ustawień bolidu na Grand Prix Australii. Japońska stajnia przyznaje, że najbliższe wyścigi będą stanowić dla niej duże wyzwanie, ale jest przekonana, że posuwa się w dobrym kierunku.

KierowcaKonstruktorBolidOp.Czas okr.Okr.
Czasy uzyskane w piątek na torze Paul Ricard (wersja 3E-SC - 3,8 km)
Heikki KovalainenRenaultR26 V8mic1:05.28792
1Pedro de la RosaMcLaren MercedesMP4-21 V8mic1:05.46587
1Gary PaffettMcLaren MercedesMP4-20B V10mic1:05.70961
1Nick HeidfeldBMW SauberF1.06 V8mic1:05.817179
1Ricardo ZontaToyotaTF106 V8bri1:06.949137
1Olivier PanisToyotaTF106 V8bri1:07.851106
Źródło: F1-Live.com

KOMENTARZE

11
West#
24.03.2006 10:13
jejciu jejcu Paweł co ty nie powesz serio ....???? Renault dalej dominuje to sie jeszcze okaże :)
Pussik
24.03.2006 09:38
Kiedy to padły dwa silniki Merca na treningach? Gdzieś tka usłyszałam... Ciesze się, że McLaren dogania Renault. Toyota za wszelką cenę póbuje uniknąc rywalizacji z nowym bolidem Super Aguri.
McLuke
24.03.2006 09:25
a tam Paweł nie wymądrzaj się i nie gadaj zbytnio tyle!! McLareny są coraz lepsze i Renówki maja w zasięgu!! Brawo dla Nicka !! jak BMW bedzie sie tak dalej spisywac to kto wie... :-D
Paweł
24.03.2006 09:19
tak juz "trąbicie" o tym ze MClareny już doganiają Renówki, że to czy tamto. Ale sytuacja wyglada tak ze to MClareny sa cały czas za Renówkami i wszystkie inne zespoły, co mnie niezmiernie cieszy bo jak zauważyliście jestem ich fanem. Jeszcze jedne moje spostrzeżenie: Po zakonczeniu sezonu 2005 wydawalo sie to własnie Mclareny w obecnym sezonie beda od poczatku najszybsze biorac pod uwage koncowke sezonu, ale jak widac wyraznie to Renówka jest szybsza i niezawodna. Do czego zmierzam? Przeczytalem kiedys takie zdanie,żeby wygrac sezon w Formule 1 trzeba tak pogodzić moc silniika i jego szybkośc z wytrzymałością aby znaleść optimum i to najlepiej wychodzi właśnie Renówce i nie trzeba do tego duzego budrzetu. Sie rozgadalem :) Pozdrawiam wszystkich fanów F1
Leon
24.03.2006 09:17
Renówka w fantastycznej formie ,na testach najszybsi , wyścigi wygrywają , zimy nie przespali .
KIU
24.03.2006 08:11
Mercedes niezawodny!!!! McLaren pokona Renaulta!!
Metalpablo
24.03.2006 07:36
Testy,ale miło widziec Pedro z takim czasem:D,Paffett wreście zaczyna jeżdzic dobrze,bo wcześniej to tak średnio sie prezentował.Brawo Hekki,fajnie jakby w przyszłosci jezdził dla Maka
SPIDER
24.03.2006 07:34
I to bardzo znacznie W. Może ich pokonają w trakcie sezonu!
W
24.03.2006 07:08
O...! Kubeł zimnej wody dla fanów Renault - strata McLarena stopniała. :-)
Witek
24.03.2006 06:55
Heikki Kovalainen- brawo!!! Olivier Panis- miło znów Cię widzieć!!! 40 lat minęło :-)
deeze
24.03.2006 06:52
Wow...Heidfeld 179 okrążeń. Bardzo ciekawa jest sytuacja z ograniczonym V10 - lepszy niż Toyota V8 :D