Pal Kiss wygrywa drugi wyścig, Sato zdobywa mistrzostwo

Trzecie miejsce zapewniło Japończykowi tytuł
17.08.1420:09
Łukasz Godula
2993wyświetlenia

Tamas Pal Kiss wygrał drugi wyścig weekendu Auto GP na torze Nurburgring, jednak nie powstrzymał Kimiyi Sato przed zdobyciem tytułu mistrzowskiego na jeden weekend przed końcem sezonu. Kiss objął prowadzenie już w pierwszym zakręcie, pomimo startu z piątej pozycji,

Postęp Sato był wolniejszy, po tym jak wystartował z ósmej lokaty, jednak utorował sobie drogę do trzeciej pozycji na mecie. Najniższy stopień podium wystarczył Japończykowi, by zapewnić sobie tytuł mistrzowski.

Drugi dzisiaj był Markus Pommer, który nie miał jednak szans zagrozić Kissowi i musiał się bronić przed atakami Sato pod koniec wyścigu.

P.Kierowca (Nr)Nar.SamochódOkr.Czas/strataPkt.
1Tamas Pal Kiss (11)Lola B05/52230h31m22,57820
2Markus Pommer (1)Lola B05/5223+0:10,00215
3Kimiya Sato (16)Lola B05/5223+0:10,87912
4Andrea Roda (4)Lola B05/5223+0:21,32410
5Michela Cerruti (88)Lola B05/5223+0:23,1938
6Kevin Giovesi (28)Lola B05/5223+0:27,9946
7Yoshitaka Kuroda (16)Lola B05/5223+0:28,4424
8Michele la Rosa (71)Lola B05/5223+0:42,0573
9Giuseppe Cipriani (7)Lola B05/5223+1:09,5722
10Francesco Dracone (2)Lola B05/5223+1:17,4661
11Salvatore De Plano (99)Lola B05/5222+1 okr.
Najszybsze okrażenie: Kimiya Sato - 1:19,322 na 16 okrążeniu (+1 pkt.)

KOMENTARZE

8
Challenger
18.08.2014 08:48
Bo sami panowie zauważyliście że jest burdel... Powinno być tak jak w Moto GP: mamy 3 serie i koniec problemu. Moto 3, Moto 2 i Moto GP. Owszem może należało by utworzyć jakąś serię dla młodych kierowców ale to wszystko powinno odbywać się pod jednym spójnym patronatem. Jak jest więcej chętnych to mozna utworzyć jeszcze ze 2 serie. Byłaby wtedy F1, F2 (GP2 - żeby nie dewaluować serii), GP3, GP4 i GP5. Każda różniąca się zaawansowaniem technicznym i mocami bolidów. F1 zostawić jako królowa sportu bez tych durnych wpływów eko, z silnikami np V10 albo jak kto woli to V8 ale o bardzo zbliżonej mocy. Pozostawić swobodę w kształtowaniu bolidu czy zespól stawia na silnik czy aero i niech jeżdżą a ograniczenia wprowadzać w niższych seriach. W GP2 obniżyć moc o 50 KM i zrezygnować z bardzo drogiej elektroniki - znacząco ją upraszczając. W GP3 jeszcze bardziej uprościć bolid ale sprawić by prowadzenie było łatwiejsze niż w serii wyższej. Można zrobić tak, że w GP5 w seriach regionalnych np w 4 regionach jeździ po 20 kierowców. potem w GP4 są już tylko 3 regiony, w GP3 - 2 a GP2 - 1 już jest przedsionkiem F1 gdzie zasady są jak najbardziej zbliżone do F1... Ilość wyścigów zapełnia niszczejące dzisiaj tory a i tańsze bilety na niższe serie sprawiłyby ze kibice nie musieli by jechać na tor tysięcy kilometrów, bo w niższych seriach spokojnie dałyby radę tory o mniejszym budżecie. Oszczędza się na skyboksach i vipach, drogich imprezach itp a jedyny wymóg to bezpieczeństwo toru... jeszcze jak rozdzieliło by się serie tak żeby były w innych godzinach i weekendach co 3 tygodnie.. Np F1 sama, GP2 i GP3 razem i GP4 i GP5 razem... Można to rozwijać do bólu, byle zachować porządek. Sens tego doskonale widać w Moto GP gdzie przez te 3 serie można rzeczywiście polubić kierowcę i poznać jego styl jazdy i mu kibicować długie lata.
Kamikadze2000
18.08.2014 09:28
Ta seria była od początku skazana na porażkę. ;) Po prostu nie ma na nią popytu... ;) Twór pokroju F2, SF czy też A1GP... ;)
Mahilda111
18.08.2014 08:49
@Mariusz Mimo to nie jestem zdania, by sezon 2012 miał jakiś wpływ na to, co jest teraz ;)
Mariusz
18.08.2014 03:29
@MMMotorsport Brytyjska F3 przeżywa kryzys od kilku lat, to wiem. Ale od 2015 r. ma wrócić tamtejsza FR2.0. @Mahilda111 Owszem, teraz tak, ale bodaj w kalendarzu na 2012 r. była Brazylia i USA, tylko później zrezygnowano z tych rund.
Carolius
17.08.2014 09:42
Bardzo lubię tę serię, przynajmniej są silniki V8... Startowało tu kilku dobrych kierowców, mam nadzieję, że nie umrze ta seria. Co do BF3 to jednak seria z tradycją i jeżeli jest tak jak piszecie, to jest to bardzo przykre... Jeździli tam mistrzowie świata...
Mahilda111
17.08.2014 08:16
Problem nie leży w kalendarzu, bo jedyny wyjazd z Europy jest do Maroko, czyli prawie rzut beretem. Problem stanowi przedpotopowa konstrukcja bolidu, która sprawia, że seria jest nieatrakcyjna pomimo w miarę sensownego kalendarza i przede wszystkim ceny.
MMMotorsport
17.08.2014 07:45
@Mariusz Może nie ma włoskiej F3, ale jest brytyjska. W ten weekend na Thruxton startowało... Uwaga! Pięciu kierowców. Przy tym Auto GP wygląda jak seria nie z tego świata. To chyba ostatni rok i AutoGP, i BF3. A szkoda, bo BF3 to seria z taką historią...
Mariusz
17.08.2014 07:22
Przykro patrzeć, jak te mistrzostwa obumierają z roku na rok. Zapowiadało się świetnie, ale organizatorzy i promotorzy serii popełnili ten sam błąd, co w przypadku Superleague Formula: ekspansja na inne kontynenty nie zawsze popłaca. 11 kierowców w stawce w wyścigach z tytułem "World Series" to śmiech na sali. I aż 7 z nich to Włosi... A co by było, gdyby nadal funkcjonowała włoska F3? Strach pomyśleć...