Wehrlein dominuje na Lausitz, Wittmann mistrzem DTM
Główni rywale Niemca nie byli w stanie przesunąć jego koronacji
14.09.1415:16
3090wyświetlenia

Pascal Wehrlein zdominował wyścig serii DTM na torze Lausitzring pewnie prowadząc na prawie całym dystansie, jednak dziś oczy wszystkich będą skupione na Marco Wittmannie, który zostałem mistrzem niemieckiego czempionatu na dwie rundy przed końcem.
Aby powstrzymać koronację kierowcy BMW, Edoardo Mortara lub Mattias Ekstrom musieliby wywieźć z Lausitz 15 punktów więcej niż Wittmann. Pierwszego z nich zostały mocno nadwątlone 13 pozycją w kwalifikacjach, natomiast drugi z zawodników Audi musiał się pogodzić z porażką po kiepskim starcie, a później także niedokręconym kole w czasie pit stopu, które wyeliminowało go z walki.
Sam wyścig rozpoczął się na mokrym torze, a Wehrlein idealnie ruszył z pole position, by później systematycznie oddała się od rywali. W połowie dystansu Vietoris zaczął powoli redukować stratę, jednak i tak jego kolega zespołowy był ledwo znajdował się w zasięgu wzroku. Po zmianie opon na slicki wszystko powróciło do normy i 19-latek finiszował ponad 15 sekund przed Vietorisem. Były kierowca GP2 miał z resztą sporo roboty w końcówce, gdyż na ostatnich okrążeniach naciskał na niego Timo Scheider.
Mercedes i Audi przez chwilę jechał nawet bok w bok, jednak ostatecznie Vietorisowi udało się obronić drugie miejsce. Czwarty był Daniel Juncadella przed Robertem Wickensem, który w pięknym stylu przebijał się z 11 pola startowego. Szósta lokata przypadła nowemu mistrzowi DTM, Marco Wittmannowi. Czołową dziesiątkę zamknęli Farfus, Tomczyk, Molina i Rockenfeller.
Warto dodać, że wyścig stał pod znakiem błędu wielu kierowców, którzy nie radzili sobie na mokrym torze i przez co często widywaliśmy różne auta w żwirze i na poboczu. Tak z rywalizacją pożegnał się m.in. Antonio Felix da Costa, a pobocza zwiedzali również di Resta i Green. Obaj ostatecznie wycofali się z powodu uszkodzeń poniesionych po kontaktach z innymi rywalami.
P. | Kierowca (Nr) | Nar. | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Pascal Wehrlein (25) | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 52 | 1h15m47,314 | 25 | |
2 | Christian Vietoris (5) | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 52 | +0:15,418 | 18 | |
3 | Timo Scheider (2) | Audi RS5 DTM | 52 | +0:15,681 | 15 | |
4 | Daniel Juncadella (19) | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 52 | +0:18,024 | 12 | |
5 | Robert Wickens (12) | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 52 | +0:32,677 | 10 | |
6 | Marco Wittmann (23) | BMW M4 DTM | 52 | +0:48,435 | 8 | |
7 | Augusto Farfus (3) | BMW M4 DTM | 52 | +1:02,380 | 6 | |
8 | Martin Tomczyk (10) | BMW M4 DTM | 52 | +1:07,705 | 4 | |
9 | Miguel Molina (14) | Audi RS5 DTM | 52 | +1:08,719 | 2 | |
10 | Mike Rockenfeller (1) | Audi RS5 DTM | 52 | +1:13,480 | 1 | |
11 | Joey Hand (4) | BMW M4 DTM | 52 | +1:14,734 | ||
12 | Witalij Pietrow (20) | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 52 | +1:19,199 | ||
13 | Gary Paffett (11) | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 51 | +1 okr. | ||
14 | Maxime Martin (24) | BMW M4 DTM | 51 | +1 okr. | ||
15 | Bruno Spengler (9) | BMW M4 DTM | 50 | +2 okr. | ||
16 | Edoardo Mortara (15) | Audi RS5 DTM | 50 | +2 okr. | ||
17 | Jamie Green (21) | Audi RS5 DTM | 48 | +4 okr. | ||
18 | Adrien Tambay (8) | Audi RS5 DTM | 41 | +11 okr. | ||
Niesklasyfikowani | ||||||
19 | Paul di Resta (6) | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 38 | |||
20 | Mattias Ekström (7) | Audi RS5 DTM | 26 | |||
21 | Timo Glock (17) | BMW M4 DTM | 19 | |||
22 | Nico Muller (22) | Audi RS5 DTM | 14 | |||
23 | Antonio Felix da Costa (18) | BMW M4 DTM | 6 |
Pole position: Pascal Wehrlein - 1:17,547 Najszybsze okrażenie: Timo Scheider - 1:19,782 na 42 okrążeniu