FIA wprowadza wirtualny samochód bezpieczeństwa
Nowe zasady mają bardziej spowolnić kierowców podczas podwójnej żółtej flagi
08.01.1520:05
6656wyświetlenia
FIA potwierdziła dziś wprowadzenie wirtualnego samochodu bezpieczeństwa poprzez publikacje tegorocznych regulaminów.
Wirtualny samochód bezpieczeństwa pojawił się w związku z wypadkiem Julesa Bianchiego podczas GP Japonii, gdyż sędziowie doszli do wniosku, że potrzeba nowego sposobu na spowolnienie aut w razie wypadku.
Po udanych testach pomysłu w trakcie treningów podczas trzech ostatnich wyścigów zeszłego roku zdecydowano się oficjalnie wprowadzić pomysł. Według Artykułu 41 Regulaminu Sportowego procedura wirtualnego samochodu bezpieczeństwa ma być uruchamiana gdy:
podwójna żółta flaga będzie konieczna w dowolnej części toru, a zawodnicy lub porządkowi będą zagrożeni, choć warunki nie będą wymagały użycia samochody bezpieczeństwa.
Po ogłoszeniu procedury na wyświetlaczach wokół toru pojawią się litery VSC, a kierowcy nie będą mogli zjechać do boksu, chyba że będzie to związane ze zmianą opon. Ponadto będą oni musieli przynajmniej raz pojechać powyżej minimalnego czasu w danym sektorze. Oczywiście, jeśli ktoś nie będzie przestrzegał ustalonego czasu, to zostanie ukarany.
Kiedy kontrola wyścigu dojdzie do wniosku, że jest na tyle bezpiecznie aby powrócić do ścigania, to przekaże zespołom komunikat, że neutralizacja zakończy się
w dowolnym momencie pomiędzy 10 i 15 sekundami, a panele wokół toru pokażą zielone światło.
KOMENTARZE