Mattias Ekstrom triumfuje w drugim wyścigu DTM w Austrii (akt.)

Timo Scheider został zdyskwalifikowany za spowodowanie kontrowersyjnej kolizji z Wickensem
03.08.1510:58
Nataniel Piórkowski
4972wyświetlenia


Mattias Ekstrom pokonał Garry'ego Paffetta w walce o zwycięstwo w dziesiątym tegorocznym wyścigu serii DTM, rozegranym w ekstremalnie deszczowych warunkach.

Start wyścigu został opóźniony o 15 minut, a kierowcy przejechali pięć pierwszych okrążeń za samochodem bezpieczeństwa. Po jego zjeździe do alei serwisowej, Ekstrom pewnie obronił prowadzenie przed Mikiem Rockenfellerem, Paffettem, Pascalem Werhleinem i Robertem Wickensem.

Prowadzący w klasyfikacji generalnej Wehrlein od samego początku zmagał się z trudnymi warunkami panującymi na torze: po wyjazdach w żwirowe pułapki kierowca rezerwowy Mercedes AMG w F1 najpierw spadł na siódmą, a następnie dziewiątą pozycję. Z kolei Paffett, po odważnym manewrze przeprowadzonym w czwartym zakręcie, przesunął się przed Rockenfellera.

Na półmetku wyścigu nad torem wzmogły się opady deszczu. Po postoju Ekstromowi udało się co prawda powiększyć swoją przewagę nad Paffettem do ponad sześciu i pół sekundy. W tym samym czasie Brytyjczyk musiał martwić się jednak jadącym blisko niego Edoardo Mortarą, który ostatecznie wypadł z toru na dohamowaniu do trzeciego wirażu. Uwolniony spod presji były tester McLarena po raz kolejny zmniejszył dystans dzielący go od Ekstroma - jak się później okazało, na darmo.

Około piętnaście minut przed końcem regulaminowej godziny zmagań, warunki pogodowe uległy nieznacznej poprawie, dzięki czemu liderujący stawce Szwed zdołał wykręcić kilka szybszych okrążeń i wjechać na linię mety z przewagą czterech sekund nad zdeterminowanym Paffettem.

Pascal Wehrlein nie ukończył wyścigu po kraksie, do jakiej doszło na ostatnim kółku. Niemiec padł ofiarą kontaktu pomiędzy Timo Scheiderem a Robertem Wickensem, na zjeździe do zakrętu Schlossgold. Po tym jak Kanadyjczyk stracił kontrolę nad swym Mercedesem, zahaczył o tył jadącego zaraz przed nim auta Wehrleina. Obaj kierowcy utknęli w żwirowej pułapce, bez szans na powrót do rywalizacji. Dopiero na siedemnastym miejscu finiszował niedawny lider mistrzostw - Jamie Green.

Timo Scheider wykluczony z wyników wyścigu



Timo Scheider stracił szóste miejsce wywalczone w niedzielnym wyścigu DTM na Red Bull Ringu, za spowodowanie kolizji po której z rywalizacji odpadli Robert Wickens oraz Pascal Wehrlein.

Sędziowie nie zdecydowali się na nałożenie kary na Audi, które dopuściło do przekazania Scheiderowi komunikatu, wzywającego go do wypchnięcia z toru samochodu Wickensa. Szef działu sportów motorowych Audi - Wolfgang Urlich przyznał, że słowa te należały do niego, ale jednocześnie przeprosił za zaistniałą sytuację, podkreślając, że jego celem nie było wydanie instrukcji dla Timo.

P.Kierowca (Nr)Nar.SamochódOkr.Czas/strataPkt.
1Mattias Ekström (5)Audi RS5 DTM341h01m47,13625
2Gary Paffett (2)DTM AMG Mercedes C-Coupe34+0:04,33418
3Edoardo Mortara (48)Audi RS5 DTM34+0:23,55515
4Mike Rockenfeller (99)Audi RS5 DTM34+0:25,44512
5Nico Muller (51)Audi RS5 DTM34+0:29,96410
6Lucas Auer (22)DTM AMG Mercedes C-Coupe 34+0:43,7268
7Maximilian Gotz (84)DTM AMG Mercedes C-Coupe 34+0:44,6206
8Christian Vietoris (8)DTM AMG Mercedes C-Coupe 34+1:00,6684
9Paul di Resta (3)DTM AMG Mercedes C-Coupe 34+1:01,5062
10Antonio Felix da Costa (13)BMW M4 DTM34+1:05,6631
11Marco Wittmann (1)BMW M4 DTM34+1:06,995
12Martin Tomczyk (77)BMW M4 DTM34+1:07,700
13Miguel Molina (17)Audi RS5 DTM34+1:10,505
14Timo Glock (16)BMW M4 DTM34+1:11,638
15Bruno Spengler (7)BMW M4 DTM34+1:13,669
16Adrien Tambay (27)Audi RS5 DTM34+1:15,250
17Jamie Green (53)Audi RS5 DTM34+1:22,362
18Augusto Farfus (18)BMW M4 DTM34+1:26,870
19Maxime Martin (36)BMW M4 DTM34+1:40,397
20Robert Wickens (6)DTM AMG Mercedes C-Coupe 33+1 okr.
21Pascal Wehrlein (94)DTM AMG Mercedes C-Coupe 33+1 okr.
22Tom Blomqvist (31)BMW M4 DTM28+6 okr.
23Daniel Juncadella (12)DTM AMG Mercedes C-Coupe 26+8 okr.
Zdyskwalifikowani
24Timo Scheider (10)Audi RS5 DTM34
Pole position: Mattias Ekström - 1:42,010 Najszybsze okrażenie: Mattias Ekström - 1:41,547 na 31 okrążeniu

KOMENTARZE

13
dan193t
03.08.2015 10:42
@Saruto Dzięki, nie wiedziałem, że w DTM też są balasty. @enstone Albo mam słabą pamięć, albo BMW wygrało 2 z 3 sezonów DTM w których wystartowało odkąd wróciło?
adamo342
03.08.2015 08:10
A co zrobił wickens z Scheiderem w tamtym roku na Nurburgringu.Popchnął go a ten uderzył w Muellera i żadnej kary dla Wickensa nie było.Vietoris to samo zrobił z Muellerem na Zandvoort i kary tęż ni było.Ja mam nadzieje że Ekstrom albo Mortara wygrają w tym roku dtm
Saruto
03.08.2015 06:22
@Karol24 żeby się Audi wycofało? Gratuluje pomysłu ;) Merc wypychał i blokował zawodników żeby koledzy wyprzedzili. To nic nowego w DTMach.
Karol24
03.08.2015 12:36
@woodywoods Słowa Urlicha w tym momencie nie były przypadkowe. To niesportowe zachowanie. Celowe ustawienia wyścigu poprzez eliminację rywali.
woodywoods
03.08.2015 12:31
@Karol24 Niby dlaczego? Błąd popełnił Scheider i dostał karę. Nie wiem dlaczego wg ciebie powinno się też dostać Audi. btw Nie żeby coś, ale ten incydent mnie bardzo rozśmieszył gdy oglądałem to na żywo, bo nie kłamiąc kibicuję Audi, a wypchnięcie z toru lidera klasyfikacji i jego kolegę z Merca było niezłe... ;)
enstone
03.08.2015 10:52
@dan193t Bo BMW to lamerska marka w sportach motorowych.
Karol24
03.08.2015 09:55
Powinni odebrać punkty Audi za ten wyscig.
Saruto
02.08.2015 09:19
@dan193t balasty ;) jak BMW jest lżejsze o 25 kilo to wymiata
dan193t
02.08.2015 08:09
Czy ktoś kto się zna na tej serii może mi powiedzieć dlaczego BMW lami przez cały sezon, z wyjątkiem Zandvoort gdzie absolutnie dominowali?
Mariusz
02.08.2015 08:02
Tutaj jest kluczowy moment: YouTube.
Saruto
02.08.2015 06:37
@Phaedra ściema ;) ale dobrze zrobił
Phaedra
02.08.2015 03:32
Ponoć skandal. Timo Scheider dostał przez TR, polecenie wypchnięcia Wickensa.