Sebastian Vettel najszybszy pierwszego dnia testów w Barcelonie

Niemiec był najszybszy, jednak to Lewis Hamilton przejechał ogromną liczbę okrążeń
22.02.1618:08
Łukasz Godula
5347wyświetlenia

Sebastian Vettel ukończył pierwszy dzień tegorocznych testów na torze Catalunya pod Barceloną na czele tabeli. Niemiec wykręcił czas 1:24,939, co wystarczyło by dziś nie zostać zepchniętym z pierwszego miejsca. Jednak niesamowitą liczbę kilometrów przejechał Lewis Hamilton, drugi w tabeli, którego Mercedes pokonał aż 156 okrążeń!

Dzisiejszy poranek upłynął pod znakiem wielu prezentacji, które odbyły się w pitlane hiszpańskiego toru. Duże emocje wzbudził Haas, który po raz pierwszy w swym istnieniu pojawił się na torze z Romainem Grosjeanem za kierowcą. Niestety bolid po kilkunastu okrążeniach napotkał awarię - odpadło przednie skrzydło, jednak można to zrzucić póki co na karb niewielkiego doświadczenia amerykańskiej ekipy. Po południu udało im się wrócić do jazdy i mogą zaliczyć pierwszy dzień testów jako udany.

Z pozostały prezentacji w kolorach testowych pozostało Toro Rosso, które podróżowało dzisiaj pomalowane na granatowo, bez żadnych dodatków. Barw nie zmieniło również Renault, które pozostawiło to zaprezentowane w Paryżu, jednak już zapowiada się dodanie większej ilości wstawek żółtych w pierwszym Grand Prix. Kończąc temat barw warto również wspomnieć, że nowe dzieło Red Bulla zdecydowanie przykuwa wzrok i marketingowcy z Austrii wykonali naprawdę dobrą pracę.

Jeśli chodzi o osiągi, Daniel Ricciardo uplasował się dziś trzeci. Za nim zameldował się Bottas. Czołowa czwórka wykręciła swoje czasy na pośrednich oponach, które były dziś głównym wyborem niemal każdej ekipy. Na czwartej pozycji mieliśmy Celisa Juniora, który swój wynik ustanowił w końcówce sesji na miękkich gumach, podobnie jak Button.

W kwestii McLarena można powiedzieć jedno - nowa jednostka napędowa Hondy jest o niebo bardziej wytrzymała od poprzedniej. Anglik bez problemu przez większość dnia był w stanie pokonywać kolejne przejazdy, co jest ogromną różnicą w stosunku do zeszłego roku. Jaki są osiągi, na to pytanie poznamy odpowiedź w kolejnych dniach testów, lub nawet dopiero w Australii. Póki co można powiedzieć jedno, Button był dziś na czwartym miejscu w klasyfikacji przejechanych kilometrów, co musi dać pewną ulgę fanom ekipy z Woking.

Dalej zamledował się Carlos Sainz w Toro Rosso, jednak ich program został wcześniej przerwany ze względu na niepokojące dane ze skrzyni biegów. Ekipa zdecydowała się wcześniej przerwać jazdy, by zbadać problem. Za Sainzem był Ericsson w ubiegłorocznym Sauberze, a dziewiąty sklasyfikowany bolid podczas dzisiejszego dnia należał do Manora. Pascal Wehrlein przejechał aż 54 okrążenia co zdecydowanie jest pozytywnym znakiem. Za nimi mieliśmy Haasa, a ostatni był Palmer, który był trapiony niemal przez cały dzień przez problemy, które uniemożliwiły szybką jazdę. Przed Renault sporo pracy, by dopracować tegoroczną konstrukcję.

Kolejne testy już jutro, oczywiście będziecie mogli śledzić ich relację na łamach [color=#3c88b8]Wyprzedź Mnie![/color] - zapraszamy!

P.Kierowca (Nr)Nar.SamochódOkr.CzasStrataOdstęp
1Sebastian Vettel (5)Ferrari SF16-H691:24,939
2Lewis Hamilton (44)Mercedes W071561:25,4090,470 0,470
3Daniel Ricciardo (3)Red Bull TAG-Heuer RB12871:26,0441,105 0,635
4Valtteri Bottas (77)Williams Mercedes FW38801:26,0911,152 0,047
5Alfonso Celis Jr (-)Force India Mercedes VJM09581:26,2981,359 0,207
6Jenson Button (22)McLaren Honda MP4-31841:26,7351,796 0,437
7Carlos Sainz (55)Toro Rosso Ferrari STR11551:27,1802,241 0,445
8Marcus Ericsson (9)Sauber Ferrari C34881:27,5552,616 0,375
9Pascal Wehrlein (94)Manor Mercedes MRT05541:28,2923,353 0,737
10Romain Grosjean (8)Haas Ferrari VF-16311:28,3993,460 0,107
11Jolyon Palmer (30)Renault RS16371:29,3564,417 0,957

KOMENTARZE

26
MairJ23
23.02.2016 01:17
@Aeromis to samo chcialem napisac o Mclarenie
Michal2_F1
22.02.2016 11:37
Tak, szczerze mówiąc to nic ciekawego się nie wydarzyło, można jedynie podciągnąć pod to solidność Manora.
Aeromis
22.02.2016 11:19
Po pierwszym dniu chyba jedyne co warte jest zauważenia to pozytywny dzień u McLarena (w porównaniu do zeszłego roku), oraz brak niespodzianek i trzymanie się blisko zespołów Manor i Haas, a temu drugiemu gratuluje debiutu na testach. Kolejność FL zbliżona do rozkładu sił z zeszłego roku, za wcześnie by sugerowało to brak "czarnego konia" w 2016, ale należy brać to pod uwagę.
samwieszkto
22.02.2016 10:03
WIedziałem, że Renault bedzie mialo nowy nos. Był już na prezentacji barw we Francji.
bolekse
22.02.2016 06:48
Wiadomo, że to pierwszy dzień ale już patrząc po końcóce zeszłęgo sezonu to może Ferrari spróbuje poszkubać Mercedesa w 2016, za nimi będzie chyba wyrównana stawka z paru zespołów a patrząc na problemy Saubera (brak kasy, późny debiut bolidu), Renault (późne przestawianie się na silniki renault w dodatku chyba wciąż sporo tracące) to może Haas (mocna współpraca z Ferrari) i Manor (silnik merca i współpraca z williamsem) będą w stanie z nimi powalczyć o awans do Q2 na początku sezonu :) to by było bardzo ciekawe
Mateo_R19
22.02.2016 06:45
@michal132 A rzeczywiście tak to wyglądało, za nic sobie przypomnieć nie mogłem. Dzięki wielkie. Mam nadzieje że jutro troszkę kółek przejadą i będzie wiadomo coś więcej.
michal132
22.02.2016 06:41
@Mateo_R19 http://www.f1technical.net/forum/viewtopic.php?f=12&t=21396&start=330 tu jest zdjęcie ;)
Shaitan
22.02.2016 06:34
@macieii Wystarczy zobaczyć gdzie pod koniec sezonu był bolid FI. Właściwie został on tylko w niewielkim stopniu poprawiony (mówi się o poprawie ok. 0,4s), ale to tylko może pomóc mu utrzymać się w okolicach, których kończył zeszły sezon. Haas zrobił czas zaledwie po kilku kółkach. Później była jazda z ogranicznikiem prędkości. Raczej bolid jest w porządku. Nie powinien odstawać o tyle co Marussia, Lotus czy HRT w 2010. Zobaczymy więcej w kolejne dni jak będą mogli normalnie jeździć.
Mateo_R19
22.02.2016 06:31
@michal132 Tak. To które Palmer testował.
michal132
22.02.2016 06:30
@Mateo_R19 które skrzydło szukasz to z Abu Zabi ?
mikonegatio
22.02.2016 06:30
@pablo87 piszemy "przynajmniej" a nie "bynajmniej". Wiem, że w testach chodzi też o sprawdzenie niezawodności, ale wydaje mi się, że mimo wszystko zespoły bardziej interesują korzyści czasowe jakie przynoszą nowe części aero/mechaniczne. To tak jak z tymi kierowcami. Lepiej mieć szybkiego, który czasem robi błędy niż powolnego bezbłędnego. Z tym pierwszym można popracować nad regularnością, drugiego szybkości nie nauczymy. Tak samo jest z samochodami. @Protonek już któryś raz na tym portalu się spotykam z takim zarzutem i odpowiem to samo co przedtem: daj sobie spokój bo jak to czytam to nie wiem czy się śmiać czy płakać. @rno2 Nie trzeba być ekspertem od aero żeby stwierdzić, że takie coś robi o wiele większe opory aero niz taki konwencjonalny airbox. Czy lepsze chłodzenie silnika będzie się opłacało to się dopiero okaże. Póki co testy pokazują, że prawda jest po mojej stronie, ale jeszcze zobaczymy w trakcie pierwszych wyścigów.
mich909090
22.02.2016 06:29
Mercedes jak zwykle perfekcyjnie przygotowany. Pierwszy dzień i od razu tyle km. Merc powiedział, że codziennie chcą przejeżdżać pomiędzy 600, a 800 km. @mikonegatio Po to są TESTY aby tłuc kilometry i sprawdzać żywotność podzespołów. Nie bój się jak przyjdzie co do czego to Mercedes przyspieszy. Tylko nie płacz po qualu w Australii.
Pavlos Le Paul
22.02.2016 06:29
No cóż, 156 okrążeń Merca to dla mnie wystarczający powód, abym był świadom że do australii na pewno Mercedes będzie dystansował (obym tym razem się mylił mocno)
macieiii
22.02.2016 06:26
czas Celisa Jr. mówi nam że FI jest niezłe i że trzeci dzień testów z Perezem nam powie trochę więcej o FI. Początkowo wynik Haasa był wyżej w tabeli co mocno odświeżyło nam nieco dół stawki.
rno2
22.02.2016 06:23
@Protonek Proszę, nie oczerniaj nam ekspertów. Ten człowiek właśnie w tej chwili projektuje nowy airbox dla Mercedesa, więc proszę nie preszkadzać :-)
pablo87
22.02.2016 06:23
@mikonegatio Zjedz Snikersa i zastanów się nad tym co piszesz w komentarzach. Tak Mercedes tłukł okrążenia bo o to właśnie chodzi na testach. O zbieranie danych a nie kto wykręci najszybsze kółko bynajmniej w pierwszym dniu. pzdr
Mateo_R19
22.02.2016 06:22
@michal132 Coś jest na rzeczy. Swoją drogą szukam wszędzie i nie mogę znaleźć żadnej fotki przedniego skrzydła które testowali. @Protonek Nie, nie tylko Tobie:)
Protonek
22.02.2016 06:20
Czy tylko mi się wydaje, że użytkownik mikonegatio to jakiś troll
michal132
22.02.2016 05:57
@Mateo_R19 http://www.confidential-renault.fr/Actualites/Barcelone-I-J1-Vettel-a-la-fete-a-la-pause jeżeli dobrze rozszyfrowałem to tutaj coś o tym piszą ;)
Mateo_R19
22.02.2016 05:52
@michal132 Właśnie szukałem czegoś na ten temat ale nic nie znalazłem.
michal132
22.02.2016 05:51
@Mateo_R19 Wyczytałem na jeden ze stron że dziś po południu dotarły nowe części do bolidu w tym nowy nos, podobny do tego co testowali w Abu Zabi
Mateo_R19
22.02.2016 05:47
@michal132 Raczej wszystkie nowe części które ten bolid dostanie w tym sezonie będą bardziej pod bolid na 2017. Niekoniecznie więc będzie widać poprawę. RS16 to raczej platforma testowa. Swoją drogą dziś mieli duże problemy wieku dziecięcego, ciężko stwierdzić gdzie się znajdują.
michal132
22.02.2016 05:34
Ciekawe w jakim tempie Renault wprowadzi poprawki do bolidu.
Asmodeus
22.02.2016 05:24
Tradycyjnie jak co roku nowa fala polskich "ekspertów" oceniających osiągi i formę zespołu po pierwszym dniu testów. Co do ilości okrążeń z góry tabeli Hamilton wykręcił dużo kółek bo jutro ma wolne, Sebastian pewnie też zrobiłby dziś dwa dystanse wyścigu ale jak widać zespół wolał oszczędzić jego szyję jeszcze na jutro. ;)
marion6660
22.02.2016 05:18
McLaren jak widać jeździ a wyniki z dzisiaj nie są miarodajne. Zobaczymy dalej a mikonegatio nie feruj formy zespołów po 1 dniu. Honda na razie na +
mikonegatio
22.02.2016 05:15
Alfonso Cels Jr to niedoświadczony, słaby zawodnik a jednak zajął miejsce przed takim wygą jak Button. Oj źle się dzieje w McLarenie.... Ja rozumiem, że testy ale mimo wszystko to świadczy niekorzystnie o pakiecie jaki ma McLaren. Renówka bez komentarza. Sainz poniżej oczekiwań zdecydowanie. Haas przejechał za mało okrążeń żeby móc z tego jakieś wnioski wysuwać, ale widać od razu, że tempem nie ustępują Manorowi więc jak najbardziej in plus. Gdy sobie poradzą z awariami mechanicznymi to imho wbiją się do środka stawki. Mercedes widać tłukł do bólu te okrążenia a i tak nie udało się nawet zbliżyć do Ferki... Póki co bardzo duże różnice między zespołami z top5. Myślę, że wraz z kolejnymi testami te różnice będą się zmniejszać.