Relacja z pierwszego dnia testów w Barcelonie (zakończona)

Sebastian Vettel zakończył dzień na czele tabeli
22.02.1618:03
M. Szymkiewicz i Ł. Godula
14772wyświetlenia
&,news/tory/catalunya_testy_mala.jpg,,


Najnowszy wpis

Przejdź do komentarzy na dole strony

09:00 Oczekiwanie na powrót Formuły 1 po zimowej przerwie właśnie dobiegło końca! Po serii porannych prezentacji tegorocznych bolidów Mercedesa, Red Bulla, Force India oraz Renault rozpoczynamy relację z pierwszego dnia przedsezonowych testów!

Standardowo pierwszego dnia jazd nie powinniśmy spodziewać się gigantycznych przebiegów ustanowionych przez nowe bolidy, a także miarodajnych czasów okrążeń, choć wyjątkami od tej reguły mogą być ekipy Mercedesa czy Ferrari.

Dzisiaj na torze zobaczymy Lewisa Hamiltona w Mercedesie, Sebastiana Vettela w Ferrari, Valtteriego Bottasa w Williamsie, Daniela Ricciardo w Red Bullu, Alfonso Celisa w Force India, Jolyona Palmera w Renault, Carlosa Sainza w Toro Rosso, Marcusa Ericssona w Sauberze, Jensona Buttona w McLarenie, Pascala Wehrleina w Manorze oraz Romaina Grosjeana w Haasie.

Oczy wszystkich będą dzisiaj szczególnie zwrócone w kierunku Renault, McLarena oraz Haasa. Dla francuskiego producenta będzie to powrót na tor wyścigowy z własnym zespołem po sześcioletniej przerwie, natomiast McLaren dzisiaj się przekona jak duże postępy poczyniła Honda ze swoją jednostką napędową, a przede wszystkim czy w ogóle je zrobiła. Z kolei Haas po niemal dwuletnich przygotowaniach do debiutu i krótkim teście w trakcie sobotniego dnia filmowego, wreszcie będzie miał okazję by zobaczyć w jakim znajduje się położeniu na tle rywali.

Standardowo będziemy Was informowali o wydarzeniach na torze co godzinę, a więc do zobaczenia o 10:00!


10:00 Punktualnie o godzinie dziewiątej na torze została wywieszona zielona flaga i jako pierwszy swój garaż opuścił Lewis Hamilton. W ślad za Brytyjczykiem chwilę później poszli Palmer w Renault, Bottas w Williamsie, Ricciardo w Red Bullu oraz Sainz w Toro Rosso, które zrezygnowało z oficjalnej prezentacji i po prostu wyjechało na tor modelem STR11, który jest w przejściowym malowaniu. Przejazdy Hamiltona oraz Bottasa liczyły dwa okrążenia, natomiast pozostali zawodnicy po instalacyjnym kółku wrócili do swoich mechaników.

Niecałe dziesięć minut po rozpoczęciu sesji do pracy przystąpił McLaren, który wysłał na tor Buttona w celu przejechania instalacyjnego okrążenia. Zaraz po nim 36-latek opuścił kokpit i nie wygląda na to, by w najbliższym czasie miało się coś zmienić, choć można zakładać, że nie stoi za tym awaria, lecz po prostu tak ekipa zaplanowała swoje dzisiejsze jazdy. Niedługo po Brytyjczyku swój garaż opuścił Vettel w Ferrari SF16-H, które jest wyposażone w duże sensory po obu stronach sekcji bocznych. Co ciekawe, stajnia z Maranello tak pilnuje przed konkurencją swoich rozwiązań, że po zjeździe do boksów ich bolid został zasłonięty aż siedmioma parawanami.

Dokładnie o 9:25 pierwszy czas podczas tegorocznych przedsezonowych testów ustanowił Daniel Ricciardo, który swoim RB12 wykręcił wynik 1:40,746. Chwilę po Australijczyku mierzone okrążenia zaczął również pokonywać Hamilton, który najpierw przejechał pętlę toru Catalunya w 1:45, a potem poprawił się na 1:41. Warty podkreślenia jest fakt, że Red Bull, Toro Rosso i Mercedes korzystają z opon przejściowych, natomiast Williams oraz Ferrari jeżdżą na slickach.

Kolejne minuty przyniosły coraz lepsze czasy Ricciardo, który aktualnie widnieje na czele tabeli z rezultatem 1:38,188. Drugi jest Hamilton, który ma już przejechane aż 18 okrążeń, natomiast trzeci jest Sainz w Toro Rosso STR11 z wynikiem 1:44,385. Do tej pory nie mieliśmy na torze kierowców Saubera, Force India, Haasa oraz Manora, lecz jak donoszą reporterzy obecni na torze Catalunya, brytyjska ekipa ma już za sobą pierwsze uruchomienie silnika Mercedesa.


11:00 Dokładnie o godzinie 10:03 po raz pierwszy na tor wyjechał bolid Haasa, którym Romain Grosjean wykonał okrążenie instalacyjne i powrócił do swoich mechaników. Chwilę potem swój pierwszy czas okrążenia na pośrednich oponach ustanowił Valtteri Bottas w Williamsie, który z 1:35,719 wskoczył na czoło tabeli. Niedługo po nim na tor powrócił Ricciardo, który poprawił swój wcześniejszy rezultat o około pół sekundy, lecz w tym momencie dało mu to tylko drugi wynik.

Około 10:20 z garażu wyjechał Pascal Wehrlein za kierownicą nowego Manora MRT05 napędzanego jednostką Mercedesa. Niemiec podobnie jak Grosjean wykonał tylko jedno okrążenie w celu sprawdzenia wszystkich systemów i zdecydował się na opuszczenie toru. Dziesięć minut później na czele tabeli pojawił się Jolyon Palmer w Renault RS16, który także sprawdza pośrednie ogumienie i najpierw wykręcił czas 1:33,395, po czym poprawił go na 1:33,389.

Dwadzieścia minut przed godziną jedenastą swój debiut na torze zaliczyło Force India VJM09, które będzie dzisiaj sprawdzał Alfonso Celis. W tej sytuacji mieliśmy już na torze wszystkie tegoroczne bolidy, natomiast w tabeli spadek o dwa miejsca zaliczył Palmer. Na pierwszym miejscu znalazł się Hamilton z 1:27,012, natomiast za nim był Carlos Sainz, który wreszcie porzucił opony przejściowe i najpierw ustanowił wynik na poziomie 1:33, po czym przyspieszył aż o prawie pięć sekund i wykręcił czas 1:27,924. Pod koniec sesji na tor powrócił także Vettel, który spędził w garażu około 40 minut i od razu wskoczył na pierwszą lokatę z wynikiem 1:26,283, poprawiając go okrążenie później na 1:26,187.


12:00 Dokładnie o godzinie 11:00 na torze zameldował się Marcus Ericsson, który sprawdza zeszłorocznego Saubera C34. Jak poinformowała szwajcarska ekipa, podczas najbliższych czterech dni zamierza skupić się na pracy z oponami oraz nad ustawieniami.Ponad dziesięć minut później Szwed ustanowił swój pierwszy czas tego dnia - 1:29,375, który później poprawił na 1:28,424.

Po chwili na tor wreszcie powrócił Jenson Button za kierownicą MP4-31, które było wyposażone w pośrednie opony. Brytyjczyk od razu zdecydował się na mierzone okrążenie, które pokonał w 1:28,734. Kilka minut później na czele tabeli znalazł się Hamilton, który wykręcił czas 1:25,409.

Z kolei o 11:28 pierwsze mierzone okrążenie w historii ustanowiła ekipa Haas, której kierowca Romain Grosjean wykręcił czas 1:29,310, pozwalający na siódme miejsce w tabeli. Na torze nie próżnuje ekipa Mercedesa, która dwadzieścia minut przed dwunastą miała na swoim koncie już 44 przejechane okrążenia. Według niemieckich dziennikarzy, zespół postawił sobie jako cel pokonywanie modelem W07 po 600-800 kilometrów dziennie.

O 11:45 swój pierwszy rezultat tego dnia uzyskał Alfonso Celis, który swoim Force India VJM09 wskoczył na ósme miejsce. Niedługo po Meksykaninie na torze zameldował się Grosjean, który podkręcił tempo i awansował na szóstą lokatę w tabeli z wynikiem 1:28,399, wykonując dłuższy przejazd. W międzyczasie swój rezultat poprawił Vettel, który jest drugi i jeździ na torze w nieoznakowanych oponach Pirelli. Tuż za nim znalazł się Valtteri Bottas ustanawiając czas 1:26,091.


13:00 Dziesięć minut po dwunastej pierwszy czas w tabeli ustanowił Sebastian Vettel, który swoim SF16-H pokonał okrążenie toru Catalunya w 1:25,206. Zaraz po nim na czwarte miejsce wskoczył Button w McLarenie, lecz po chwili Carlos Sainz zepchnął go o jedną lokatę wykręcając czas 1:27,180.

O 12:18 wywieszono pierwszą tego dnia czerwoną flagę, której sprawcą był Romain Grosjean za kierownicą Haasa VF-16. W bolidzie Francuza urwało się przednie skrzydło na dojeździe do prostej startowej, które roztrzaskało się na kawałki i zaśmieciło sporą część nawierzchni. Porządkowi uporali się z tym jednak bardzo sprawnie i już po ośmiu minutach sesja została wznowiona. Jako pierwszy na tor wyjechał Lewis Hamilton, dla którego było to już 49 okrążenie tego dnia.

Na tor powrócił tymczasem Daniel Ricciardo, który swoim Red Bullem zaczął ustanawiać coraz lepsze czasy okrążeń. Australijczyk wykręcił dwa wyniki na poziomie 1:26, które wywindowały go na czwarte miejsce w tabeli, natomiast Vettel w Ferrari znów podkręcił tempo i tym razem ustanowił rezultat 1:24,939 na pośrednich oponach. Czas pierwszego Rosberga w zeszłorocznych kwalifikacjach do Grand Prix Hiszpanii jest już coraz bliżej...

Dziesięć minut przed oficjalną przerwą na lunch Wehrlein wreszcie wykonał pierwsze mierzone okrążenie za kierownicą Manora MRT05. Niemiec ustanowił odległy wynik 1:35,637, lecz jak podkreśla Autosport, ubiegłoroczne czasy kierowców brytyjskiej ekipy podczas wyścigu o Grand Prix Hiszpanii oscylowały w granicy 1:33-34. Ponadto wysłannik brytyjskiego serwisu - Ben Anderson, uważa, że jednostka Hondy generuje o wiele lepszy dźwięk od zeszłorocznej, co może wskazywać na jej większą moc oraz kulturę pracy.

Jako ostatni na torze był Alfonso Celis, który przejechał okrążenie w 1:29,406, lecz nadal pozostał na dziewiątym miejscu. Teraz jest przed nami oficjalna przerwa na lunch, po której zapraszamy na następny wpis dotyczący wydarzeń na torze o godzinie 15:00!

15:00 Po ponownym wywieszeniu zielonej flagi zespoły nie śpieszyły się z wyjazdem na tor. Dopiero po sześciu minutach z garażu wyjechał Ricciardo i niemal od razu poprawił swój czas. Australijczyk jednak nie poprawił pozycji i w dalszym ciągu meldował się czwarty. Kolejnym zawodnikiem na torze był Hamilton, który pokonał dziś już naprawdę spory dystans, a plotki donoszą, iż Mercedes ma zamiar pokonywać dziennie nawet dwukrotny dystans wyścigu. Murowany kandydat do mistrzostwa? Nie wyciągajmy wniosków po pierwszym dniu testów, ale W07 to na pewno solidna konstrukcja.

W powszechnym użyciu jest dzisiaj pośrednia mieszanka opon Pirelli, jednak czasem zdarzają się wyjazdy na oponach bez oznakowania. Pirelli potwierdziło, że są to opony o tym samym składzie, jednak produkowane w zapasowej fabryce w Rumunii. Już w poprzednich latach stosowano taki zabieg, by sprawdzić czy dana jednostka jest w stanie wyprodukować identyczne gumy.

W międzyczasie Ricciardo poprawił się o kolejne dziesiąte sekundy i wskoczył na trzecie miejsce z czasem 1:26,044. Inny zawodnik z motorem Renault nie ma dziś takiego szczęścia. Jolyon Palmer przyznał w przerwie, że bolid był rano trapiony przez różne problemy ale ma nadzieję, że jeszcze dziś zasiądzie za sterami RS16. Tak też się stało tuz przed 15, gdy czarno-żółty bolid opuścił garaż.


16:00 Tuż po 15 na torze pojawił się Manor, który do tej pory wykonał zaledwie 8 okrążeń. Do Wehrleina dołączył również Celis Junior w Force India. W międzyczasie do garażu zjechał Hamilton, który przekroczył już 90 przejechanych kółek. Poza Manorem na trasie mieliśmy również między innymi Toro Rosso i McLarena. W przypadku ekipy z Woking w przerwie obiadowej Eric Boullier wyraził się do brytyjskich dziennikarzy, iż ich nowa konstrukcja póki co nie jest wystarczająco dobra. Później Francuz łagodził swoje słowa, twierdząc, że Honda jest na dobrej ścieżce.

Na torze od czasu awarii przedniego skrzydła nie pojawił się Haas, jednak w ich przypadku nawet te kilka kółek, które wykonali można uznać za niezły wynik. Z drugiej strony mieliśmy Hamiltona, który jako pierwszy zawodnik tych testów złamał barierę 100 okrążeń.

Tymczasem jeśli chodzi o pogodę, po chłodnym poranku, temperatura powietrza w Barcelonie poszybowała na poziom 21 stopni. Tor póki co jest 2 stopnie chłodniejszy.

17:00 Przedostatnia godzina jazd nie przyniosła wielkich rewolucji w tabeli czasowej. Wprawdzie Wehrlein poprawił czas w swoim Manorze, jednak w dalszym ciągu nie był zbyt konkurencyjny, a zespół póki co i tak cieszył się z kolejnych kilometrów na koncie z nowym silnikiem i kierowcą. Swoje dalej robił Hamilton, mimo że drugi w tabeli, konsekwentnie nabijał kolejne kilometry. Mercedes wyśmienicie przygotował się do testów.

Warte odnotowania były kolejne wyjazdy Buttona. Jak dla McLarena jest to zupełnie inne otwarcie testów niż przed rokiem, gdy Alonso ledwo przejechał 6 okrążeń. Na dole tabeli znalazł się tymczasem Jolyon Palmer, który choć pojawił się po południu na torze, to nie zdołał przejechać konkurencyjnego kółka. Renault póki co musi uporać się z problemami umożliwiającymi jazdę na szybszym poziomie.

Wielu pewnie zadaje sobie teraz pytanie, czy w ostatniej godzinie pierwszego dnia ktoś zdecyduje się pojechać mocne okrążenie, by już teraz sprawdzić możliwości swojego auta? Większość konstrukcji to ewolucja zeszłorocznego modelu, więc na pewno czas adaptacji będzie krótszy, jednak czy aż tak krótki? Dowiemy się już za 60 minut.

Tuż przed 17 na tor powrócił Haas, pierwszy raz od czasu uszkodzenia przedniego skrzydła.


18:00 Ostatnia godzina przyniosła sporo akcji. Na torze pojawiło się wielu kierowców i kręciło kolejne okrążenia. Haas miał ich na swoim koncie 21, Manor 22. Z drugiej strony Hamilton 137, jednak Mercedes jako jedyny postawił na tak duży dystans. Pozostałe ekipy oscylowały wokół 60-70 kółek. Na trasie mieliśmy również Buttona, który ostatecznie przeskoczył na piątą pozycję, poprawiając swój wynik do poziomu 1:26,860. McLaren zdecydował się założyć miękkie opony, więc to może po części tłumaczyć lepsze tempo Anglika.

Kolejni kierowcy jacy zdecydowali się założyć miękkie opony to Celis Junior oraz Palmer. Kierowca Renault lekko się poprawił, jednak dzisiejszy dzień zdecydowanie nie będzie służył stajni z Enstone jako wyznacznik osiągów. Na tablicy wyników przybywało kilometrów, jednak nikt nie kwapił się do szarżowania tempa. Poprawił się jeszcze Button, nie zmieniając miejsca, a Hamilton przebił 150 okrążeń na koncie. Swój czas w samej końcówce poprawił również Celis, który wskoczył na piąte miejsce przed Buttona.

Podsumowując, dzisiejszy dzień zdecydowanie skupił uwagę na prezentacjach. Akcja na torze nie porywała, gdyż każdy zespół sprawdzał ogólne działanie bolidów, a nie przygotowywał ich do walki. Nie dziwiły więc specyficzne urządzenia pomiarowe lub słabe tempo przejazdów. Dobrym znakiem jest fakt, iż nowa ekipa - Haas była w stanie przejechać sporo kilometrów jak na pierwszy dzień w stawce. Innym pozytywem jest fakt, że wszystkie 11 zespołów pojawiło się w Barcelonie.

Najbliższe dni będą już prawdopodobnie dopasowywaniem ustawień bolidów i sprawdzaniem mieszanek opon, co może wróżyć ciekawe przejazdy i mocne czasy. To co będzie się działo na torze będzie sukcesywnie opisywane na łamach [color=#3c88b8]Wyprzedź Mnie![/color] tak, byście niczego nie przegapili. Zapraszamy do dalszego wspólnego śledzenia przygotowań do sezonu 2016.
P.Kierowca (Nr)Nar.SamochódOkr.CzasStrataOdstęp
1Sebastian Vettel (5)Ferrari SF16-H691:24,939
2Lewis Hamilton (44)Mercedes W071561:25,4090,470 0,470
3Daniel Ricciardo (3)Red Bull TAG-Heuer RB12871:26,0441,105 0,635
4Valtteri Bottas (77)Williams Mercedes FW38801:26,0911,152 0,047
5Alfonso Celis Jr (-)Force India Mercedes VJM09581:26,2981,359 0,207
6Jenson Button (22)McLaren Honda MP4-31841:26,7351,796 0,437
7Carlos Sainz (55)Toro Rosso Ferrari STR11551:27,1802,241 0,445
8Marcus Ericsson (9)Sauber Ferrari C34881:27,5552,616 0,375
9Pascal Wehrlein (94)Manor Mercedes MRT05541:28,2923,353 0,737
10Romain Grosjean (8)Haas Ferrari VF-16311:28,3993,460 0,107
11Jolyon Palmer (30)Renault RS16371:29,3564,417 0,957

KOMENTARZE

52
pablo87
22.02.2016 08:20
Panie i Panowie Naprawdę nie warto prowadzić bezsensownej polemiki z @mikonegatio. Ja już mu odpuściłem. pzdr
macieiii
22.02.2016 07:57
Carmen Jorda +12 :D
Sasilton
22.02.2016 07:01
[quote="mikonegatio"]I napisałeś to do człowieka, który pare lat temu miał okazje przejechać się bolidem F1, a sport ten śledzi od prawie 30 lat. Więcej pokory człowieku. Insynuujesz jakieś niestworzone rzeczy na które nie masz żadnych dowodów, a idę o zakład, że jak ja interesowałem się tym sportem to Ciebie jeszcze mogło na świecie nie być.[/quote] Zaryzykuje i stwierdzę, że jesteś Włodzimierzem Zientarskim. Witamy.
THC-303
22.02.2016 07:01
[quote="Yurek"]każdy chętny może np. pojechać do Francji przejechać się starym AGS-em.[/quote] Albo Kubica się zarejestrował na f1.wm :P Łatwiejsze wytłumaczenie, a o sens idąc tropem mikonegatio nie ma co się pytać.
Yurek
22.02.2016 06:54
[quote="MPiFR22"]Sorry, ale takie coś może wypisywać jakiś "kubicomaniak", a nie gość, który interesuje się F1 od 30 lat :>[/quote] To samo miałem napisać, komentarze w stylu ocena możliwości samochodu na podstawie wyglądu albo jednego dnia testów przypomina mi tylko i wyłącznie "ekspertów od Kubicy" nierozróżniających wyścigów od rajdów. Przejechania się bolidem nie neguję, każdy chętny może np. pojechać do Francji przejechać się starym AGS-em.
MPiFR22
22.02.2016 06:45
@mikonegatio Nie chodzi o to czy jechałeś bolidem czy nie. Zastanawiające są Twoje wnioski, które wyciągasz po 1 dniu testów. Tak jak pisałem każdy robi inny program, więc nie da się powiedzieć kto ma zadyszkę a kto jest mocny. Sorry, ale takie coś może wypisywać jakiś "kubicomaniak", a nie gość, który interesuje się F1 od 30 lat :>
mikonegatio
22.02.2016 06:37
Każdego niedowiarka zapraszam na PW.
kwmb
22.02.2016 06:34
@mikonegatio Tak, jechałeś bolidem F1, a ja już w 2012 robiłem przymiarki do Mercedesa na 2013, ale przyszedł Hamilton na moje miejsce, wiesz, chcieli być politycznie poprawni. I podobno miałeś 23, a w kilka sekund zmieniłeś na 39
MPiFR22
22.02.2016 06:30
@mikonegatio Skoro interesujesz się F1 od 30 lat to powinieneś już wiedzieć, że nie ma co sugerować się wynikami osiągniętymi na testach, bo każdy team realizuje inny program i stawia sobie inne cele. Wydaje się to dość dziwne, że po 1 dniu testów wiesz kto ma zadyszkę, kto jest mocny etc., no ale cóż jesteś ekspertem więc nie ma co dyskutować :)
Mateo_R19
22.02.2016 06:30
[quote="mikonegatio"]napisałeś to do człowieka, który pare lat temu miał okazje przejechać się bolidem F1[/quote] Też mam konsole, nie ma się czym chwalić.
rno2
22.02.2016 06:20
@MPiFR22 To jest nasz nowy ekspert. Bardzo dokładnie nam wytłumaczył jak Button doprowadził McLarena do ruiny. Podobno już po niego leci prywatny odrzutowiec z Stuttgartu, żeby jeszcze przed jutrzejszymi jazdami zaprojektował w fabryce Mercedesa nowy airbox do bolidu, bo ten obecny jest za duży i prawdopodobnie Hamilton z takim airboxem walczyłby co najwyżej z Manorem i Haasem* * o ile Haas nie będzie w tym sezonie bił się o tytuł, co jest możliwe, bo dzisiaj się dobrze zaprezentowali i skopali wszystkim tyłki.
mikonegatio
22.02.2016 06:18
[quote]Generalnie to napisałeś same głupoty. To chyba twoje pierwsze testy F1 jakie śledziłeś.[/quote] I napisałeś to do człowieka, który pare lat temu miał okazje przejechać się bolidem F1, a sport ten śledzi od prawie 30 lat. Więcej pokory człowieku. Insynuujesz jakieś niestworzone rzeczy na które nie masz żadnych dowodów, a idę o zakład, że jak ja interesowałem się tym sportem to Ciebie jeszcze mogło na świecie nie być.
MPiFR22
22.02.2016 06:12
@mikonegatio Na jakiej podstawie twierdzisz, że Mercedes ma zadyszkę? Może wyjaśnisz skąd Ci to przyszło na myśl :>
Sasilton
22.02.2016 05:57
[quote="mikonegatio"]No i tak jak mówiłem. Mercedes od pierwszego dnia ma zadyszkę. Widać ten pokraczny airbox mógł nie być dobrym rozwiązaniem. Haas wygląda na mocnego. Tak mało okrążeń a są przed kilkoma "wyjadaczami" F1. Renówka z kolei to jakiś śmiech na sali. Mają ewolucje samochodu z zeszłego roku czyli teoretycznie powinni być mocni od pierwszego dnia, a tu ogromne rozczarowanie. Cieszy też dobra postawa Toro Rosso a co dopiero by było jakby w tym bolidzie jechał Max? Podtrzymuję moje przewidywania przedsezonowe i uważam, że mogą być w ścisłej czołówce. Przynajmniej na początku sezonu.[/quote]Tę zadyszkę Mercedesa to chyba przez pomyłkę wpisałeś. Generalnie to napisałeś same głupoty. To chyba twoje pierwsze testy F1 jakie śledziłeś.
grzesiekf
22.02.2016 05:13
[quote="mikonegatio"](...)Mają ewolucje samochodu z zeszłego roku czyli teoretycznie powinni być mocni od pierwszego dnia(...)[/quote] mają ewolucję samochodu z ubiegłgo roku, który (z tego co mówili w wywiadach) prawie nie był rozwijany. Podczas gdy pierwsza 5 budowała nowe części i na testy przywiozła nowe konstrukcje. Plus bolid Francuzów do którego na ostatnią chwilę musieli dopasować nowy silnik Renault zamiast Merca - to są przesłanki żeby, Twoim zdaniem, być "mocni od pierwszego dnia" kiedy na koniec 2015 przykro było na nich patrzeć?
mikonegatio
22.02.2016 04:43
No i tak jak mówiłem. Mercedes od pierwszego dnia ma zadyszkę. Widać ten pokraczny airbox mógł nie być dobrym rozwiązaniem. Haas wygląda na mocnego. Tak mało okrążeń a są przed kilkoma "wyjadaczami" F1. Renówka z kolei to jakiś śmiech na sali. Mają ewolucje samochodu z zeszłego roku czyli teoretycznie powinni być mocni od pierwszego dnia, a tu ogromne rozczarowanie. Cieszy też dobra postawa Toro Rosso a co dopiero by było jakby w tym bolidzie jechał Max? Podtrzymuję moje przewidywania przedsezonowe i uważam, że mogą być w ścisłej czołówce. Przynajmniej na początku sezonu.
michal132
22.02.2016 03:49
a Renault podobno już sporo nowych części ma mieć jutro w tym nowy nos podobny do tego z testów w Abu Zabi
Masio
22.02.2016 03:28
@Basshuntersw http://images.scribblelive.com/2016/2/22/eb21bcce-0b19-4938-8f36-a34ad4cbe3b3_800.jpg
Michal2_F1
22.02.2016 03:23
Rzuca mi się w oczy jedna rzecz. W poprzednich latach czasy testów w Barcelonie (wiem, osiągane na bardziej miękkich oponach) były zbliżone jeśli nie gorsze niż te uzyskiwane w kwalifikacjach później w sezonie. Rok temu czasy z Q3 były o wiele wiele gorsze niż przedsezonowe. Przypadek czy dowód na znikome możliwości rozwojowe w sezonie?
Basshuntersw
22.02.2016 03:12
Jak wygląda Sauber C34 w Barcelonie?
Arya
22.02.2016 03:07
Już się miałam ucieszyć, ale sobie przypomniałam, jak często Ferrari jest najszybsze pierwszego dnia testów i nic z tego nie wynika :> Za to Mercedes jak zwykle nakręca 2 razy tyle kółek co wszyscy inni - to też nie jest żadna nowość, i prawdopodobnie tu mamy bardziej prawdziwą wskazówkę co do klasy bolidów. Ale oby Ferrari mnie zaskoczyło.
Basshuntersw
22.02.2016 01:18
Czy przed testami czy kilka godzin po pierwszych testach, nadal nieznany jest układ sił, a będzie to dopiero podczas kwalifikacji i wyścigu w Australii.
rno2
22.02.2016 01:00
@iceneon Jasne, że jakieś przypuszczenia możemy mieć. Wiadomo, ze Manor nie będzie się bił o podia, najprawdopodobniej o tytuł powalczy Mercedes i Ferrari. Ale nie wiemy co dalej - Czy RBR przegoni Williamsa? A może RBR zostanie przegoniony przez STR? Może na P3 wskoczy Force India? Jest wiele niewiadomych i jasnego układu sił nie zobaczymy na testach. Dodatkowo układ sił może się zmieniać w trakcie sezonu. RBR znany jest ze skutecznego rozwijania swoich bolidów, natomiast Williamsowi pomysły kończą się bardzo szybko...
iceneon
22.02.2016 12:50
@donmeister Sam się nie ośmieszaj. To są moje luźne przemyślenia na podstawie poprzedniego sezonu i wiadomości z okresu zimowego, a nie na podstawie kilku godzin testów, choć już widać jak na dłoni jak to będzie wyglądać. Mam na myśli klasyfikację na koniec sezonu. Poza tym zobaczymy na koniec sezonu czy moje wróżby się spełnią.
SkC
22.02.2016 12:25
Mclaren jeździ, to już duży krok naprzód patrząc na zeszły rok.
donmeister
22.02.2016 12:22
@iceneon Proszę cię, szanowny ekspercie, nie ośmieszaj się. Z czego wróżysz taki układ sił skoro nowe bolidy mają za sobą dopiero kilka godzin jazd? Nie sądzę aby którekolwiek z tych aut zbliżyło się już do ich granic możliwości. Myślę że dopiero pod koniec drugiej tury testów kiedy kierowcy (podobnie jak przed rokiem) zaczną jeździć okrążenia kwalifikacyjne, co i tak nie daje prawdziwego wglądu w układ sił - patrz. Red Bull 2015 który na testach miał tempo Ferki i Williamsa a w sezonie było znacznie inaczej. Pozdrawiam :)
iceneon
22.02.2016 12:13
@rno2 Właśnie, że śmiało już można wyciągnąć jakieś wnioski. O majstra będą walczyć Mercedes i Ferrari, potem osamotniony Williams, dalej Red Bull z Toro Rosso, Force India i McLaren, Renault i reszta niedobitków za nimi z Manorem na końcu.
rno2
22.02.2016 12:06
@Zombi95 Nie ma co wyciągać wniosków po połowie pierwszego dnia testów. Nikt jeszcze nie zaczął na poważnie cisnąć.
Zombi95
22.02.2016 12:01
Układ sił wcale się nie zmienia
Aquos
22.02.2016 11:37
[quote="enstone"]Ferrari z tym siusiakiem na końcu wygląda paskudnie ....[/quote] Ten "koniec" to raczej początek ;) Piękne to nie jest, ale moim skromnym zdaniem i tak wygląda lepiej niż ich ubiegłoroczny nos (może już przywykłem do takiej konstrukcji). @Sasilton A gdzie znalazłeś informacje o długości przejazdów?
Sasilton
22.02.2016 11:29
Nie widać tego na tabeli u was, ale Vettel przy 27 okrążeniach odwiedzał pit stop 12 razy, Hamilton przy 48 okr był 6 razy.
Michal2_F1
22.02.2016 11:26
Barrichello swoją drogą, ale jeszcze w 2013 robili 1:20,7.
Masio
22.02.2016 11:26
Jest już pierwsza czerwona flaga! Romek uszkodził przedni spoiler.
rno2
22.02.2016 11:20
Nawet niezły czas Vettela (1:25,2) jak na sam początek testów, porównując do wyników zeszłorocznych kwalifikacji na tym torze (1:24,6). Ale to i tak jest przepaść w stosunku do czasu Barrichelo z kwalifikacji w sezonie 2009 (1:19,9)...
enstone
22.02.2016 10:50
Romain Grosjean - Haas Ferrari VF-16 No nie mogę się przyzwyczaić :D Ferrari z tym siusiakiem na końcu wygląda paskudnie .... http://www.gpupdate.net/en/f1-photos/12561/formula-1-test-at-circuit-de-catalunya-22-february-2016/279961/#/279961
michal132
22.02.2016 10:40
ehh Mercedes znowu zaczyna miażdżyć przebiegiem na testach. Wszyscy po kilka okr a Ci już ponad 40
Aquos
22.02.2016 10:39
W ubiegłym roku najlepszy czas pierwszego dnia testów w Barcelonie wyniósł 1:25,011, a teraz Hamilton ma czas o niespełna 0,4 s gorszy. Ciekawe jak będzie na koniec dnia.
michal132
22.02.2016 10:30
aż dziw że nie było jeszcze czerwonej flagi
Lukas
22.02.2016 10:25
Pamiętajcie, że czasy na testach zawsze są lepsze od tych uzyskiwanych w GP.
michal132
22.02.2016 10:23
Hamilton z czasem na ubiegłoroczne P3 w kwalifikacjach
PatrykW
22.02.2016 09:59
Vettel powoli zbliża się do swojego ubiegłorocznego wyniku z kwalifikacji ! :-)
Sasilton
22.02.2016 09:46
Wyniki macie też na oficjalnej appce F1 pod zakładką Results and standings > Test. Nie trzeba płacić.
Berni
22.02.2016 09:27
Manor http://images.scribblelive.com/2016/2/22/e2842686-8cee-466e-9f35-8257222e0123_800.jpg EDIT: Nawet oficjalnie http://images.scribblelive.com/2016/2/22/dcd9b149-8b53-4265-93c3-427529f2d885_800.jpg
Lukas
22.02.2016 09:25
@TommyYse - u nas będą co godzinę lub co pół (w zależności od możliwości) a tutaj na bieżąco są http://f1today.nl/en/results/day1/2016/02/22/winter-tests
TommyYse
22.02.2016 09:20
McLaren też już pokrywa ściągnięta xD
donmeister
22.02.2016 09:13
Hmmm, jak rozumiem że Haas czy Manor nie jeżdżą (chodź pierwszy ma już 1 okr.), tak nie wiem co się dzieje z Force India i Sauberem ;(
TommyYse
22.02.2016 09:06
A macie coś z czasami albo max prędkościami?
mantol
22.02.2016 09:00
pod tym linkiem znalazlem live relacje z 1 dnia testow. http://beta.autosport.com/live/commentary/id/1866526/formula-1-testing-2016-barcelona-test-day-1
TommyYse
22.02.2016 08:54
Co ten Manor, ani widu ani słychu po nim.
ENDR
22.02.2016 08:50
[quote]wreszcie będzie miał okazję by zobaczyć w jakim znajduje się położeniu na tle rywali[/quote] Noo... i raczej NIE zobaczą. A na pewno nie pierwszego dnia testów. CHYBA że będą BARDZO wyraźnie odstawali tempem od reszty - to by już mogło dać do myślenia. Ale nic to - zobaczymy już niedługo. WRESZCIE :D
pro100
22.02.2016 08:13
Można śledzić tutaj :) http://www.gpupdate.net/en/testresults/1756/formula-1-test-at-circuit-de-catalunya-22-february-2016/
Lukas
22.02.2016 08:10
Zapraszamy do dyskusji i wymiany spostrzeżeń w komentarzach :)