GP Austrii: opony użyte w wyścigu
Najpopularniejsza wśród kierowców okazala się strategia dwóch postojów.
03.07.1620:36
884wyświetlenia
@P. | Kierowca | Start | Postój 1 | Postój 2 | Postój 3 | Suma |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Hamilton | USu | Sn (21) | Su (54) | 2 | |
2. | Verstappen | SSu | Sn (15) | 1 | ||
3. | Raikkonen | SSu | Su (22) | 1 | ||
4. | Rosberg | USu | Sn (10) | SSn (55) | 2 | |
5. | Ricciardo | SSu | Sn (14) | USn (60) | 2 | |
6. | Button | USu | Sn (9) | Sn (26) | 2 | |
7. | Grosjean | SSn | Su (26) | 1 | ||
8. | Sainz | SSn | Sn (9) | Sn (28) | 2 | |
9. | Bottas | USu | Su (9) | SSn (51) | 2 | |
10. | Wehrlein | USn | USu (13) | Sn (23) | 2 | |
11. | Gutierrez | SSn | SSn (21) | Su (41) | 2 | |
12. | Palmer | SSn | Sn (12) | SSn (50) | 2 | |
13. | Nasr | Sn | SSn (43) | 1 | ||
14. | Magnussen | SSn | Sn (11) | SSn (49) | 2 | |
15. | Ericsson | SSn | Su (12) | SSu (50) | 2 | |
16. | Haryanto | Sn | SSn (27) | SSu (50) | 2 | |
17. | Perez | USn | SSn (9) | Sn (26) | 2 | |
18. | Alonso | SSn | Sn (8) | Sn (26) | 2 | |
19. | Hulkenberg | USu | SSn (8) | Sn (24) | USu (50) | 3 |
20. | Massa | SSn | Su (12) | SSn (56) | 2 | |
21. | Vettel | SSu | 0 | |||
22. | Kwiat | USn | 0 |
US = Ultramiękka mieszanka
SS = Supermiękka mieszanka
S = Miękka mieszanka
n = Nowy komplet
u = Używany komplet
INFORMACJA PIRELLI
Spielberg, 3 lipca 2016 - Lewis Hamilton z Mercedesa wygrał Grand Prix Austrii po starcie z pole position, realizując strategię dwóch pit stopów w pełnym akcji wyścigu, zakończonym rozstrzygniętym na ostatnim okrążeniu pojedynkiem między nim i zespołowym partnerem Nico Rosbergiem.
Początkowo Rosberg wykorzystał wcześniejszy pit stop do zyskania pozycji na torze, podcinając strategię kilku kierowców, w tym swojego zespołowego kolegi. Wyszedł na prowadzenie, ale Hamilton dogonił go w pasjonującym finale i ostatecznie po kontakcie na ostatnim okrążeniu Rosberg zajął czwarte miejsce.
W porównaniu z poprzednimi sesjami w Austrii, temperatury powietrza i nawierzchni były wyraźnie niższe: odpowiednio na poziomie 16 i 24 stopni Celsjusza przed startem wyścigu. Miało to wpływ na ograniczenie zużycia oraz degradacji, chociaż znaczenie dla strategii miała także neutralizacja - umożliwiająca zespołom wykonanie „darmowego” pit stopu, bez wyraźnej straty pozycji na torze.
Zespoły Ferrari i Red Bull zastosowały inną strategię w porównaniu z resztą czołówki, rozpoczynając wyścig na supermiękkich oponach, a nie na szybszych o około pół sekundy ultramiękkich - jak pozostali kierowcy z pierwszej dziesiątki. Jednak podczas długiego pierwszego przejazdu Sebastian Vettel z Ferrari miał problem z oponą. Dokładne okoliczności są badane wspólnie z Ferrari, ale incydent wygląda na odosobniony, bo żaden inny kierowca nie doświadczył podobnego problemu.
Po ostatniej rundzie zjazdów do alei serwisowej walka o prowadzenie toczyła się z udziałem trzech kierowców: duetu Mercedesa oraz Maksa Verstappena z Red Bulla, który wykonał o jeden pit stop mniej niż Rosberg i Hamilton. Zawodników Mercedesa aż do ostatniego okrążenia dzieliła mniej niż sekunda, w jednym z najbardziej pamiętnych i zaciętych finiszy w tym sezonie.
Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery:
Wspólnie z Ferrari przeprowadzamy dokładną analizę incydentu w samochodzie Sebastiana Vettela, poszukując ostatecznej przyczyny. Strategia związana z oponami okazała się kluczem podczas Grand Prix Austrii, z trwającą do ostatniego okrążenia wyrównaną walką oraz różnymi strategiami w stawce. Zespoły dysponowały ograniczoną ilością informacji na temat ogumienia po stojących pod znakiem zmiennych warunków treningach i kwalifikacjach, dlatego przy doborze strategii trzeba było reagować na bieżąco i do maksimum wykorzystywać zmieniające się w wyścigu okoliczności.
PRZEWIDYWALNOŚĆ NASZEJ PROGNOZY
Zapowiadaliśmy strategię dwóch pit stopów, według schematu ultramiękkie/miękkie/miękkie. Jednak neutralizacja po incydencie z Vettelem oraz znacznie chłodniejsze warunki niż w poprzednie dni wpłynęły na strategię. Hamilton zatrzymywał się dwa razy, na 21. i 54. okrążeniu.
KOMENTARZE