Norris tuż przed Verstappenem w pierwszym treningu
Piastri opuścił sesję na rzecz Pato O'Warda.
05.12.2511:33
275wyświetlenia
.jpg)
Długi, a nawet bardzo długi sezon dobiega końca. Przed nami już tylko jeden wyścig, w którym trzech kierowców ma szansę na tytuł. To ta trójka będzie na świeczniku przez najbliższe trzy dni, reszta nie ma znaczenia. Lando Norris, Oscar Piastri i Max Verstappen, to oni zmierzą się o najwyższe trofeum. Zdecydowanie największy rozpęd w końcówce sezonu ma Verstappen, ale Norris ciągle posiada przewagę. Czy ją utrzyma? Dowiemy się w niedzielę.
Jak na złość dla walczących o tytuł pierwszy trening w Abu Zabi właściwie nie ma znaczenia. Warunki są tak odmienne od tych w kwalifikacjach, że ciężko z niego wyciągać jakiekolwiek wnioski. Dlatego też aż dziewięciu młodych kierowców pojawiło się w kokpitach. Jednym z nich był Pato O'Ward, który zastępował Piastriego i tu trzeba przyznać, że Australijczyk wybrał osobliwą rundę, by zmienił go debiutant.
W użyciu na początku treningu były głównie twarde opony. Wyjątkiem był McLaren, gdzie Norris jechał na pośrednich, a O'Ward na miękkich oponach. Poza nimi wyłamało się ledwo trzech kierowców. Norris jak można się było domyślać prowadził w tabeli, ale tuż za nim meldował się Verstappen na twardym ogumieniu.
Warunki na torze jednak stale się poprawiały i Norrisa na czele zwolnili kierowcy Saubera. Szybciej pojechał również Hadjar i Sainz. W okolicach półmetka sesji miękkie opony założył Verstappen i wykręcił czas 1:24,493. Norris na swoim mierzonym kółku zaliczył uślizg w drugim zakręcie i musiał je odpuścić. Na kolejnym pojechał 0,026 sekundy wolniej od Holendra.
Za plecy czołowych kierowców wskoczył Leclerc (Charles), a za nim plasowały się Mercedesy. Tymczasem debiutanci notowali problemy z przyczepnością, podskakiwaniem i wszystkim co niosą obecne samochody F1.
Co ciekawe Norris poprawił swój czas na kolejnych okrążeniach, ale dało to przewagę nad Maxem w postaci zaledwie 0,008 sekundy. Lerclerc również się poprawił i tracił tyle samo do Verstappena. Czołową trójkę dzieliło więc zaledwie 0,016 sekundy.
Resztę sesji kierowcy poświęcili na przejazdy z dużym ładunkiem paliwa. Przejazdy odbyły się bez większych incydentów, debiutanci wzięli sobie do serca, by nie niszczyć samochodów. Przed nami drugi trening, który da nam więcej odpowiedzi na temat realnego tempa samochodów.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 35°C
Temperatura powietrza: 28°C
Prędkość wiatru: 4,3 km/h
Wilgotność powietrza: 46%
Sucho
REZULTATY TRENINGU 1
| P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Lando Norris (4) | McLaren MCL39 | 1:24,485 | 28 | |||
| 2 | Max Verstappen (1) | Red Bull RB21 | 1:24,493 | 0,008 | 0,008 | 30 | |
| 3 | Charles Leclerc (16) | Ferrari SF-25 | 1:24,501 | 0,016 | 0,008 | 28 | |
| 4 | Andrea Kimi Antonelli (12) | Mercedes W16 | 1:24,608 | 0,123 | 0,107 | 30 | |
| 5 | Nico Hulkenberg (27) | Kick Sauber C45 | 1:24,629 | 0,144 | 0,021 | 28 | |
| 6 | George Russell (63) | Mercedes W16 | 1:24,733 | 0,248 | 0,104 | 29 | |
| 7 | Gabriel Bortoleto (5) | Kick Sauber C45 | 1:24,742 | 0,257 | 0,009 | 29 | |
| 8 | Oliver Bearman (87) | Haas VF-25 | 1:24,759 | 0,274 | 0,017 | 14 | |
| 9 | Carlos Sainz (55) | Williams FW47 | 1:24,771 | 0,286 | 0,012 | 27 | |
| 10 | Franco Colapinto (43) | Alpine A525 | 1:24,855 | 0,370 | 0,084 | 28 | |
| 11 | Ryo Hirakawa (50) | Haas VF-25 | 1:24,934 | 0,449 | 0,079 | 28 | |
| 12 | Isack Hadjar (6) | Racing Bulls VCARB02 | 1:24,977 | 0,492 | 0,043 | 31 | |
| 13 | Paul Aron (61) | Alpine A525 | 1:25,204 | 0,719 | 0,227 | 27 | |
| 14 | Patricio O'Ward (98) | McLaren MCL39 | 1:25,246 | 0,761 | 0,042 | 28 | |
| 15 | Arvid Lindblad (36) | Racing Bulls VCARB02 | 1:25,256 | 0,771 | 0,010 | 26 | |
| 16 | Arthur Leclerc (39) | Ferrari SF-25 | 1:25,360 | 0,875 | 0,104 | 27 | |
| 17 | Ayumu Iwasa (40) | Racing Bulls VCARB02 | 1:25,475 | 0,990 | 0,115 | 30 | |
| 18 | Luke Browning (46) | Williams FW47 | 1:25,490 | 1,005 | 0,015 | 18 | |
| 19 | Jak Crawford (35) | Aston Martin AMR25 | 1:25,889 | 1,404 | 0,399 | 24 | |
| 20 | Cian Shields (34) | Aston Martin AMR25 | 1:26,432 | 1,947 | 0,543 | 22 |
107% najlepszego czasu: 1:30,398
Łukasz Godula