Norris tuż przed Verstappenem w pierwszym treningu

Piastri opuścił sesję na rzecz Pato O'Warda.
05.12.2511:33
Łukasz Godula
275wyświetlenia

Długi, a nawet bardzo długi sezon dobiega końca. Przed nami już tylko jeden wyścig, w którym trzech kierowców ma szansę na tytuł. To ta trójka będzie na świeczniku przez najbliższe trzy dni, reszta nie ma znaczenia. Lando Norris, Oscar Piastri i Max Verstappen, to oni zmierzą się o najwyższe trofeum. Zdecydowanie największy rozpęd w końcówce sezonu ma Verstappen, ale Norris ciągle posiada przewagę. Czy ją utrzyma? Dowiemy się w niedzielę.

Jak na złość dla walczących o tytuł pierwszy trening w Abu Zabi właściwie nie ma znaczenia. Warunki są tak odmienne od tych w kwalifikacjach, że ciężko z niego wyciągać jakiekolwiek wnioski. Dlatego też aż dziewięciu młodych kierowców pojawiło się w kokpitach. Jednym z nich był Pato O'Ward, który zastępował Piastriego i tu trzeba przyznać, że Australijczyk wybrał osobliwą rundę, by zmienił go debiutant.

W użyciu na początku treningu były głównie twarde opony. Wyjątkiem był McLaren, gdzie Norris jechał na pośrednich, a O'Ward na miękkich oponach. Poza nimi wyłamało się ledwo trzech kierowców. Norris jak można się było domyślać prowadził w tabeli, ale tuż za nim meldował się Verstappen na twardym ogumieniu.

Warunki na torze jednak stale się poprawiały i Norrisa na czele zwolnili kierowcy Saubera. Szybciej pojechał również Hadjar i Sainz. W okolicach półmetka sesji miękkie opony założył Verstappen i wykręcił czas 1:24,493. Norris na swoim mierzonym kółku zaliczył uślizg w drugim zakręcie i musiał je odpuścić. Na kolejnym pojechał 0,026 sekundy wolniej od Holendra.

Za plecy czołowych kierowców wskoczył Leclerc (Charles), a za nim plasowały się Mercedesy. Tymczasem debiutanci notowali problemy z przyczepnością, podskakiwaniem i wszystkim co niosą obecne samochody F1.

Co ciekawe Norris poprawił swój czas na kolejnych okrążeniach, ale dało to przewagę nad Maxem w postaci zaledwie 0,008 sekundy. Lerclerc również się poprawił i tracił tyle samo do Verstappena. Czołową trójkę dzieliło więc zaledwie 0,016 sekundy.

Resztę sesji kierowcy poświęcili na przejazdy z dużym ładunkiem paliwa. Przejazdy odbyły się bez większych incydentów, debiutanci wzięli sobie do serca, by nie niszczyć samochodów. Przed nami drugi trening, który da nam więcej odpowiedzi na temat realnego tempa samochodów.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 35°C
Temperatura powietrza: 28°C
Prędkość wiatru: 4,3 km/h
Wilgotność powietrza: 46%
Sucho

REZULTATY TRENINGU 1

P.Kierowca (Nr)BolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1Lando Norris (4)McLaren MCL391:24,48528
2Max Verstappen (1)Red Bull RB211:24,4930,0080,00830
3Charles Leclerc (16)Ferrari SF-251:24,5010,0160,00828
4Andrea Kimi Antonelli (12)Mercedes W161:24,6080,1230,10730
5Nico Hulkenberg (27)Kick Sauber C451:24,6290,1440,02128
6George Russell (63)Mercedes W161:24,7330,2480,10429
7Gabriel Bortoleto (5)Kick Sauber C451:24,7420,2570,00929
8Oliver Bearman (87)Haas VF-251:24,7590,2740,01714
9Carlos Sainz (55)Williams FW471:24,7710,2860,01227
10Franco Colapinto (43)Alpine A5251:24,8550,3700,08428
11Ryo Hirakawa (50)Haas VF-251:24,9340,4490,07928
12Isack Hadjar (6)Racing Bulls VCARB021:24,9770,4920,04331
13Paul Aron (61)Alpine A5251:25,2040,7190,22727
14Patricio O'Ward (98)McLaren MCL391:25,2460,7610,04228
15Arvid Lindblad (36)Racing Bulls VCARB021:25,2560,7710,01026
16Arthur Leclerc (39)Ferrari SF-251:25,3600,8750,10427
17Ayumu Iwasa (40)Racing Bulls VCARB021:25,4750,9900,11530
18Luke Browning (46)Williams FW471:25,4901,0050,01518
19Jak Crawford (35)Aston Martin AMR251:25,8891,4040,39924
20Cian Shields (34)Aston Martin AMR251:26,4321,9470,54322
107% najlepszego czasu: 1:30,398