Prost: Kierowcy powinni mieć większą dowolność w wyborze ogumienia

Francuz zrezygnowałby też z zasady nakazującej użycie w wyścigu dwóch różnych mieszanek opon.
06.04.1710:22
Nataniel Piórkowski
1013wyświetlenia


Legenda Formuły 1 - Alain Prost, uważa, że kierowcy powinni mieć dużo większą dowolność w określaniu alokacji ogumienia, z jakiego korzystają w trakcie weekendów Grand Prix.

Po wprowadzeniu do użytku nowej generacji bolidów, wielu obserwatorów obawia się, że akcja na torze ulegnie osłabieniu przez mniejszą liczbę manewrów wyprzedzania i brak interesujących strategii.

Prost, czterokrotny mistrz świata F1, sądzi jednak, że rozwiązaniem obu tych problemów może być zapewnienie kierowcom szerszych możliwości doboru mieszanek ogumienia na wyścigowe weekendy.

Pozwólmy kierowcom na dokonywanie wyboru spośród pięciu różnych mieszanek. Mogliby stworzyć trzynaście kompletów ogumienia zgodnie z własnymi życzeniami. Pozwoliłbym im nawet używać różnych mieszanek w jednym zestawie: miękkie na lewą stronę, twarde na prawą lub odwrotnie.

Według obecnych przepisów zespoły mogą kompletować alokację opon dokonując wyboru spośród trzech mieszanek wyznaczonych przez Pirelli. Prost przekonuje, że w celu poprawy ścigania zrezygnowałby z jeszcze jednej reguły: Usunąłbym także zapis nakazujący użycie w wyścigu dwóch różnych mieszanek ogumienia. Jeśli chcesz użyć twardych opon bez zjeżdżania na pitstop, droga wolna, ale może ktoś inny okaże się szybszy z dwoma postojami, używając wyłącznie najbardziej miękkich mieszanek.

Francuz dodał, że rozwiązania te sprawiłyby, że zwycięstwa w wyścigach często byłyby odnoszone dzięki wyczuciu kierowców, a to z kolei mogłoby doprowadzić do niespodzianek.

KOMENTARZE

8
Aquos
06.04.2017 04:19
[quote="rno2"]A to ciekawe, bo tę zasadę wprowadzono przed sezonem 2007, kiedy jedynym dostawcą zostało Bridgestone...[/quote] Cóż, pamięć jest zawodna. Mój błąd... Nie zmienia to jednak faktu, że chodziło o interesy producenta opon, a nie dobro sportu.
bartoszcze
06.04.2017 01:33
@pancio93 Cóż, akurat pod względem gry oponami zeszły sezon był rewelacyjny - dzięki pomysłowi z trzema mieszankami na weekend. Niestety, zmiany na ten sezon raczej ten efekt zniszczą.
pancio93
06.04.2017 10:28
[quote="rno2"]A to ciekawe, bo tę zasadę wprowadzono przed sezonem 2007, kiedy jedynym dostawcą zostało Bridgestone...[/quote] Chyba chodziło o to, że Pirelli wymusza stosowanie danych opon na wyścig np. przynajmniej jeden komplet twardych opon. To akurat jest absurdalne.
rno2
06.04.2017 09:51
Już obecnie logistyka dla Pirelli jest skomplikowana, a co by było gdyby kierowcy mogli wybierać z 5, a nie 3 rodzajów mieszanek... @Aquos [quote]Zasada nakładająca dziwaczny i nienaturalny obowiązek użycia dwóch różnych mieszanek została wprowadzona wyłącznie ze względu na interesy Pirelli[/quote] A to ciekawe, bo tę zasadę wprowadzono przed sezonem 2007, kiedy jedynym dostawcą zostało Bridgestone...
bartoszcze
06.04.2017 09:39
[quote="Gie"]usunąć kolorowe paski z opon. Niech konkurencja nie zna od razu strategii zespołu.[/quote] Zwłaszcza niech nie mają o niej pojęcia kibice, w końcu niech się gapią i zgadują o co kaman.
Gie
06.04.2017 09:09
Wprowadzić 2 obowiązkowe postoje (na niektórych torach 3) i znieść konieczność używania 2 różnych mieszanek. No i usunąć kolorowe paski z opon. Niech konkurencja nie zna od razu strategii zespołu.
enstone
06.04.2017 08:56
Przywrócić tankowanie.
Aquos
06.04.2017 08:29
Słusznie prawi. Zasada nakładająca dziwaczny i nienaturalny obowiązek użycia dwóch różnych mieszanek została wprowadzona wyłącznie ze względu na interesy Pirelli i z punktu widzenia logiki wyścigowej jest zupełnie pozbawiona sensu.