Sauber rozwiązał umowę na dostawy jednostek Hondy

Według porozumienia zawartego w kwietniu, ekipa miała korzystać z japońskich silników w 2018 roku
27.07.1716:16
Mateusz Szymkiewicz
3433wyświetlenia


Ekipa Sauber zdecydowała się rozwiązać umowę z Hondą, według której japoński producent miał dostarczać stajni z Hinwil swoje układy napędowe w 2018 roku.

Pod koniec kwietnia ogłoszono zawarcie porozumienia, dzięki któremu Honda zyskała drugiego klienta w Formule 1 obok McLarena. Mimo to przed kilkoma tygodniami pojawiły się spekulacje, jakoby umowa zawarta z Sauberem na sezon 2018 nie została do końca sfinalizowana i zarząd ekipy rozważał wycofanie się ze współpracy.

Jak dzisiaj potwierdził szef szwajcarskiego zespołu - Frederic Vasseur, partnerstwo między Sauberem a Hondą nie będzie miało miejsca w przyszłym roku. Ponadto jak dowiadujemy się z oficjalnego komunikatu, decyzja o umowie z nowym dostawcą zapadnie już wkrótce.

To bardzo niefortunne, że musimy zakończyć naszą planowaną współpracę z Hondą już na tym etapie. Decyzja ta zapadła ze strategicznych względów oraz przez jak najlepsze intencje dla przyszłości Sauber F1 Team. Chcielibyśmy podziękować Hondzie za jej zaangażowanie i życzymy wszystkiego najlepszego w przyszłości w Formule 1 - powiedział Frederic Vasseur.

Udało nam się zbudować z Sauberem dobrą relację i nie mogliśmy się już doczekać wspólnego przystąpienia do sezonu 2018. Mimo to po dyskusjach z nowym zarządem zespołu udało nam się osiągnąć porozumienie w sprawie przerwania partnerstwa, ze względu na rozbieżne wizje dotyczące przyszłości. Chcielibyśmy podziękować Sauberowi za współpracę i życzyć mu jak najlepiej. Mimo tego komunikatu, pasja Hondy do sportów motorowych oraz zaangażowanie w Formułę 1 pozostają nienaruszone - dodał Masashi Yamamoto, dyrektor generalny Hondy.

KOMENTARZE

13
dejacek
28.07.2017 05:27
[quote="marios76"]Natomiast przepisy w kolejnym sezonie bardziej by odpowiadały niskie mu i lekkie mu Niemcowi, i to on miał w 2009 być mistrzem[/quote] co wpisuje się w głębszą ideologię Niemców: deutsche meister im deutsches auto. Najlepsi niemieccy kierowcy wygrywali w zagranicznych autach na czym niemiecka duma cierpiała
marios76
27.07.2017 09:47
@marcelo92 Przestali rozwijać, bo mogło się udać, ale nie wszystkim zależało. Natomiast przepisy w kolejnym sezonie bardziej by odpowiadały niskie mu i lekkie mu Niemcowi, i to on miał w 2009 być mistrzem :) Przekombinowali to po prostu! :D Wracając do Saubera- mówiłem, że Kaltenborn poleciała za umowę z Honda... Oni z tym silnikiem mieli by +1lap na pole position :)
marcelo92
27.07.2017 05:47
Faktycznie byl taki temat Kubicy w Toyocie. Toyota miala pokazny budzet w f1. Zdobyli kilka PP, ale jakos nigdy do scislej czolowki nie awansowali. Im ewidentnie bylo potrzeba dobrego kierowcy.Pozniej przyszedl kryzys w 2008 i japonczycy zwineli zabawki. Ale ostatnio ponownie wchodza do motoryzacji... WRC LMP1. Ostatnio tak sobie wspominalem czasy Kubicy w BMW. Niby sentyment do bmw, ze dali szanse Robertowi, ale to jak pozniej promowali Heidfelda czy jak on tam kosztem szybszego Kubicy to krew zalewa. No i popisowy sezon 2008, gdzie mozna bylo powalczyc o cos wiecej, a oni przestali to rozwijac bolid.
WojtaZ
27.07.2017 04:18
@protonek Dobrze pamiętam, że Robert miał przejść do Toyoty po 2009 roku? 😊
Protonek
27.07.2017 04:12
@marcelo92 Ostatnio wspominałem dawne zespoły i Toyota zawsze brała średniaków. Trulli, Schumacher czy Glock to kierowcy średniacy. Nie wiem czemu nie zatrudnili kogoś z większym nazwiskiem
marcelo92
27.07.2017 04:03
Toyota, żeby miala lepszych kierowcow to by lepsze wyniki miala. Bolidy robili calkiem niezłe.
Player1
27.07.2017 03:58
@mati2050 Brak "aktualizacji" to nie kwestia Ferrari. To Sauber kupił świadomie taką jednostkę (-1 rok). HAAS dostaje aktualizacje. Tak więc jeśli wezmą kierowcę ze szkółki Ferrari to być może w pakiecie dostaną aktualny silnik (@Mahilda111).
WrobelGP
27.07.2017 03:30
Toyota przynajmniej nie miała problemów z niezawodnością, zwłaszcza od 2005. Honda dzięki ostatnim trzem sezonom i wyżej wspomnianej przygodzie z autem na 2009 rok osiągnęła chyba jeszcze wyższy poziom żenady niż Jaguar. Nic dziwnego, że trzeźwo myślący ludzie, jak pan Vasseur, nie chcą z nimi zacieśniać współpracy.
Arya
27.07.2017 03:28
@jarof1 Nie no, ostatnio była też Honda przecież :P Jak wydali masakryczną ilość kasy na rozwój zespołu i bolidu na 2009 rok, a potem jak już go zrobili, to się zmyli i ledwo Brawn odratował :D A z jej popiołów narodził się Mercedes. Zatem Honda to największa klapa od Hondy :D
jarof1
27.07.2017 03:16
Wreszcie ktoś w Sauberze zaczął podejmować racjonalne decyzje... Honda wyrabia sobie taką markę, że ho, ho. Dawno nie było wydane tyle kasy na taką klapę. Ostatnia była chyba Toyota? Może niech Japończycy zajmą się jednak czym innym?
mati2050
27.07.2017 03:01
@Mahilda111 Dzięki. Rzeczywiście najbardziej prawdopodobnym scenariuszem jest przedłużenie umowy z Ferrari. Może zaczną im chociaż dzięki juniorowi Ferrari te silniki "aktualizować", jak robi to Mercedes ze swoimi klientami, bo w tym sezonie (z tego co wiem) jeżdżą na tych z 2016 i efekty widać.
Mahilda111
27.07.2017 02:49
@mati2050 Podobno Ferrari w pakiecie z juniorem, faworytem ma być Charles Leclerc.
mati2050
27.07.2017 02:35
Decyzja w sumie nie dziwi, a spekulacje jakie wisiały nad tą współpracą zapowiadały rozwiązanie tej umowy na długo przed dniem dzisiejszym, to zastanawia mnie teraz, z jakim silnikiem Sauber będzie jeździł w przyszłym roku. Ma ktoś jakieś informacje? Bo na razie z silnikami Ferrari daleko nie zajdą.