Zespoły dyskutują nad wprowadzeniem zimowej przerwy
Fabryki miałyby zostać zamknięte od 24 grudnia do 1 stycznia
09.11.1816:26
1253wyświetlenia
Embed from Getty Images
Zespoły Formuły 1 rozpoczęły rozmowy na temat wprowadzenia zimowej przerwy.
Aktualnie fabryki ekip są zamykane tylko latem na okres dwóch tygodni, podczas których personel otrzymuje urlop. Według najnowszej propozycji Technicznej Grupy Roboczej, od 2019 roku mogłaby wejść w życie kolejna przerwa, tym razem zimowa.
Pomysł zakłada przerwanie prac na okres świąt Bożego Narodzenia oraz nowego roku, czyli od 24 grudnia do 1 stycznia. Wówczas zabronione byłyby badania w tunelu aerodynamicznym, korzystanie z CFD, produkowanie części, a także
W czwartek na torze Interlagos kwestia dodatkowej przerwy została przekazana menedżerom zespołów, którzy spotkali się w ramach Sportowej Grupy Roboczej. Zrozumiałe, iż teraz projekt mający wejść w życie najwcześniej pod koniec 2019 roku trafi w ręce Grupy Strategicznej.
Na tym etapie zespoły będą musiały wydać jednomyślną zgodę, ponieważ zmiana dotyczy regulaminu na sezon 2019, mimo, że będzie miała ona realny wpływ na rozwój bolidów wykorzystywanych w 2020 roku. Niewykluczone, że część ekip zgłosi sprzeciw, ze względu na prowadzone od kilku lat zaawansowane prace rozwojowe w okresie świątecznym, czy kwestie kulturowe, ponieważ w Japonii inżynierowie wykonują swoje obowiązki nawet w Boże Narodzenie.
Zespoły Formuły 1 rozpoczęły rozmowy na temat wprowadzenia zimowej przerwy.
Aktualnie fabryki ekip są zamykane tylko latem na okres dwóch tygodni, podczas których personel otrzymuje urlop. Według najnowszej propozycji Technicznej Grupy Roboczej, od 2019 roku mogłaby wejść w życie kolejna przerwa, tym razem zimowa.
Pomysł zakłada przerwanie prac na okres świąt Bożego Narodzenia oraz nowego roku, czyli od 24 grudnia do 1 stycznia. Wówczas zabronione byłyby badania w tunelu aerodynamicznym, korzystanie z CFD, produkowanie części, a także
wszelkie aktywności jakichkolwiek pracowników, konsultantów oraz podwykonawców.
W czwartek na torze Interlagos kwestia dodatkowej przerwy została przekazana menedżerom zespołów, którzy spotkali się w ramach Sportowej Grupy Roboczej. Zrozumiałe, iż teraz projekt mający wejść w życie najwcześniej pod koniec 2019 roku trafi w ręce Grupy Strategicznej.
Na tym etapie zespoły będą musiały wydać jednomyślną zgodę, ponieważ zmiana dotyczy regulaminu na sezon 2019, mimo, że będzie miała ona realny wpływ na rozwój bolidów wykorzystywanych w 2020 roku. Niewykluczone, że część ekip zgłosi sprzeciw, ze względu na prowadzone od kilku lat zaawansowane prace rozwojowe w okresie świątecznym, czy kwestie kulturowe, ponieważ w Japonii inżynierowie wykonują swoje obowiązki nawet w Boże Narodzenie.
KOMENTARZE