Hulkenberg: Paul Ricard uwydatnia wady F1
Niemiec krytycznie wyraził się o układzie toru we Francji
26.06.1910:56
1691wyświetlenia
Embed from Getty Images
Nico Hulkenberg uważa, że Paul Ricard uwidacznia najgorsze części Formuły 1 z powodu długich, średnio szybkich zakrętów, w których najtrudniej jedzie się za rywalem.
Rozczarowujące GP Francji, w którym brakowało akcji na czele stawki, jak również w jej dalszej części. Dopiero na ostatnim okrążeniu za sprawą Lando Norrisa doszło do przetasowań. Wszystko to doprowadziło do kolejnych oskarżeń F1 o nudę.
Hulkenberg finiszował ósmy po frustrującym popołudniu spędzonym za Alfą Romeo Kimiego Raikkonena niemal przez cały wyścig. Kierowca Reanult zasugerował, że problemem był układ toru, który uwydatnia problemy obecnych konstrukcji samochodów F1.
Partner Hulkenberga, Daniel Ricciardo uważał, że nowy asfalt, który został położony w zakrętach, utrudnił całą sprawę.
Zapytany, czy zgadza się ze swoim partnerem co do charakterystyki toru, Rocciardo odpowiedział: "
Nico Hulkenberg uważa, że Paul Ricard uwidacznia najgorsze części Formuły 1 z powodu długich, średnio szybkich zakrętów, w których najtrudniej jedzie się za rywalem.
Rozczarowujące GP Francji, w którym brakowało akcji na czele stawki, jak również w jej dalszej części. Dopiero na ostatnim okrążeniu za sprawą Lando Norrisa doszło do przetasowań. Wszystko to doprowadziło do kolejnych oskarżeń F1 o nudę.
Hulkenberg finiszował ósmy po frustrującym popołudniu spędzonym za Alfą Romeo Kimiego Raikkonena niemal przez cały wyścig. Kierowca Reanult zasugerował, że problemem był układ toru, który uwydatnia problemy obecnych konstrukcji samochodów F1.
Te zakręty są szybkie i spektakularne, jednak problemem jest, że nie da się zbliżyć do samochodu przed tobą. To jeden z najgorszych torów pod tym względem- powiedział gdy zapytano go o kiepski wyścig. "
Zawsze jedzie się tu na trzecim lub czwartym biegu i prędkości są dość wysokie, więc efekt aerodynamiczny jest ogromny. Doświadczyłem tego przez ostatnie półtorej godziny. Jednak wydaje mi się, że przepisy na 2021 rok zostaną odpowiednio skonstruowane. Miejmy nadzieję, że będziemy mieli więcej akcji na takich torach jak ten.
Partner Hulkenberga, Daniel Ricciardo uważał, że nowy asfalt, który został położony w zakrętach, utrudnił całą sprawę.
Było zdradliwie- powiedział Ricciardo.
Przed ósmym zakrętem po strefie DRS hamujesz tak późno, że dopiero gdy jesteś obok kogoś to możesz wyprzedzić, ciężko zanurkować. Ponadto nowy asfalt, gdy wyjedziesz poza linię, pojedziesz za szybko, wtedy nigdy nie zmieścisz się w zakręcie. Tak więc mamy na tym torze tylko jedną linię i utrudniało to wyprzedzanie.
Zapytany, czy zgadza się ze swoim partnerem co do charakterystyki toru, Rocciardo odpowiedział: "
Jest ciężko. Jest wiele zakrętów i tak jak mówicie, w tych średnio szybkich ciężko jest za kimś jechać. Na pierwszych okrążeniach po prostu niszczyłem opony. Moją winą był spadek w stawce na starcie, jednak mimo to ciężko się tu ścigać. Wiem, że mają tu wiele możliwych układów, może mogliby przyjrzeć się jakimś zmianom.