Perez najszybszy w pierwszym treningu przed GP Styrii
Meksykanin był o włos szybszy od Verstappena
10.07.2012:30
4580wyświetlenia
Embed from Getty Images
Można by się zastanawiać, co Formuła 1 musi testować 5 dni po zakończeniu weekendu wyścigowego na tym samym torze. Jednak w tym momencie można świetnie zobaczyć, jak szybki jest świat w Królowej sportów motorowych. Wiele zespołów w tym krótkim czasie przygotowało poprawki do samochodów, które były dziś intensywnie testowane.
Pierwsze minuty sesji to klasyczne okrążenia instalacyjne, gdzie tylko Sainz i Albon wykręcili czasy okrążeń. Opóźnioną instalację na torze zaliczyli kierowcy Mercedesa, jednak nie zależało to od żadnych awarii lub problemów, po prostu mistrzowie stosowali tego poranka nieco inny program. Póki co pogoda rozpieszczała całą stawkę, gdyż nad Styrią mieliśmy czyste niebo i wysokie temperatury.
Po 30 minutach na czele znajdowali się kierowcy Red Bulla, jednak były to dopiero pierwsze, nie najmocniejsze przejazdy. W tym czasie do zatrzymania sesji doprowadził Nicholas Latifi, gdyż w jego Williamsie doszło do awarii jednostki napędowej. Początkowo próbowano usunąć samochód w czasie neutralnej wirtualizacji, ale okazało się to niemożliwe, przez co zadecydowano o czerwonej fladze.
Po kilku minutach porządkowi uprali się z Williamsem i trening wznowiono. Mocniejsze okrążenie próbował pojechać Verstappen na pośredniej mieszance ale nie poprawił czasu. Mimo wszystko Holender do momentu oddania pierwszego kompletu opon był najszybszy w stawce, za to żadnego czasu nie zaliczył Magnussen. W Haasie ewidentnie doszło do kolejnej awarii.
Pierwszym kierowcą na torze po przerwie na oddanie opon był Leclerc. Monakijczyk był w stanie wskoczyć na drugą lokatę na miękkich Pirelli. Na czele tabeli doszło do zmiany gdy na tor wyjechały Mercedesy na pośrednich oponach. Hamilton wykręcił na nich czas 1:05,208. O 3 tysięczne wolniejszy okazał się Perez, jednak na miękkich oponach. Po chwili okazało się, że czas Meksykanina został anulowany, jednak ten pojechał jeszcze jedną szybką rundę i z czasem 1:04,867 wskoczył na pierwsze miejsce.
Tuż za Perezem uplasował się Verstappen, również jadący na miękkich oponach. Dalej mieliśmy Mercedesa, jednak Srebrne Strzały zdecydowały się na użycie pośredniego ogumienia. Robert Kubica zanotował dziś 18. czas, 1,9 sekundy wolniejszy od Pereza.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 51°C
Temperatura powietrza: 29°C
Prędkość wiatru: 1,2 m/s
Wilgotność powietrza: 39%
Sucho
Można by się zastanawiać, co Formuła 1 musi testować 5 dni po zakończeniu weekendu wyścigowego na tym samym torze. Jednak w tym momencie można świetnie zobaczyć, jak szybki jest świat w Królowej sportów motorowych. Wiele zespołów w tym krótkim czasie przygotowało poprawki do samochodów, które były dziś intensywnie testowane.
Pierwsze minuty sesji to klasyczne okrążenia instalacyjne, gdzie tylko Sainz i Albon wykręcili czasy okrążeń. Opóźnioną instalację na torze zaliczyli kierowcy Mercedesa, jednak nie zależało to od żadnych awarii lub problemów, po prostu mistrzowie stosowali tego poranka nieco inny program. Póki co pogoda rozpieszczała całą stawkę, gdyż nad Styrią mieliśmy czyste niebo i wysokie temperatury.
Po 30 minutach na czele znajdowali się kierowcy Red Bulla, jednak były to dopiero pierwsze, nie najmocniejsze przejazdy. W tym czasie do zatrzymania sesji doprowadził Nicholas Latifi, gdyż w jego Williamsie doszło do awarii jednostki napędowej. Początkowo próbowano usunąć samochód w czasie neutralnej wirtualizacji, ale okazało się to niemożliwe, przez co zadecydowano o czerwonej fladze.
Po kilku minutach porządkowi uprali się z Williamsem i trening wznowiono. Mocniejsze okrążenie próbował pojechać Verstappen na pośredniej mieszance ale nie poprawił czasu. Mimo wszystko Holender do momentu oddania pierwszego kompletu opon był najszybszy w stawce, za to żadnego czasu nie zaliczył Magnussen. W Haasie ewidentnie doszło do kolejnej awarii.
Pierwszym kierowcą na torze po przerwie na oddanie opon był Leclerc. Monakijczyk był w stanie wskoczyć na drugą lokatę na miękkich Pirelli. Na czele tabeli doszło do zmiany gdy na tor wyjechały Mercedesy na pośrednich oponach. Hamilton wykręcił na nich czas 1:05,208. O 3 tysięczne wolniejszy okazał się Perez, jednak na miękkich oponach. Po chwili okazało się, że czas Meksykanina został anulowany, jednak ten pojechał jeszcze jedną szybką rundę i z czasem 1:04,867 wskoczył na pierwsze miejsce.
Tuż za Perezem uplasował się Verstappen, również jadący na miękkich oponach. Dalej mieliśmy Mercedesa, jednak Srebrne Strzały zdecydowały się na użycie pośredniego ogumienia. Robert Kubica zanotował dziś 18. czas, 1,9 sekundy wolniejszy od Pereza.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 51°C
Temperatura powietrza: 29°C
Prędkość wiatru: 1,2 m/s
Wilgotność powietrza: 39%
Sucho
REZULTATY TRENINGU 1
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sergio Perez (11) | Racing Point RP20 | 1:04,867 | 32 | |||
2 | Max Verstappen (33) | Red Bull RB16 | 1:04,963 | 0,096 | 0,096 | 31 | |
3 | Valtteri Bottas (77) | Mercedes W11 EQ Performance | 1:05,089 | 0,222 | 0,126 | 31 | |
4 | Lewis Hamilton (44) | Mercedes W11 EQ Performance | 1:05,120 | 0,253 | 0,031 | 29 | |
5 | Lance Stroll (18) | Racing Point RP20 | 1:05,396 | 0,529 | 0,276 | 36 | |
6 | Alexander Albon (23) | Red Bull RB16 | 1:05,483 | 0,616 | 0,087 | 28 | |
7 | Carlos Sainz (55) | McLaren MCL35 | 1:05,602 | 0,735 | 0,119 | 40 | |
8 | Pierre Gasly (10) | AlphaTauri AT01 | 1:05,698 | 0,831 | 0,096 | 27 | |
9 | Daniel Ricciardo (3) | Renault R.S.20 | 1:05,769 | 0,902 | 0,071 | 31 | |
10 | Sebastian Vettel (5) | Ferrari SF1000 | 1:04,770 | 9,903 | 9,001 | 25 | |
11 | Daniił Kwiat (26) | AlphaTauri AT01 | 1:05,815 | 0,948 | 1,045 | 28 | |
12 | Charles Leclerc (16) | Ferrari SF1000 | 1:05,837 | 0,970 | 0,022 | 28 | |
13 | Esteban Ocon (31) | Renault R.S.20 | 1:05,874 | 1,007 | 0,037 | 35 | |
14 | Lando Norris (4) | McLaren MCL35 | 1:05,908 | 1,041 | 0,034 | 25 | |
15 | Kimi Raikkonen (7) | Alfa Romeo C39 | 1:06,441 | 1,574 | 0,533 | 23 | |
16 | Romain Grosjean (8) | Haas VF-20 | 1:06,446 | 1,579 | 0,005 | 31 | |
17 | Jack Aitken (40) | Williams FW43 | 1:06,768 | 1,901 | 0,322 | 35 | |
18 | Robert Kubica (88) | Alfa Romeo C39 | 1:06,797 | 1,930 | 0,029 | 31 | |
19 | Nicholas Latifi (6) | Williams FW43 | 1:09,598 | 4,731 | 2,801 | 6 | |
20 | Kevin Magnussen (20) | Haas VF-20 | - | - | - | 3 |
107% najlepszego czasu: 1:09,407