Bottas rozpoczyna weekend tuż przed Hamiltonem

Fin na miękkich oponach spisał się minimalnie lepiej od Anglika.
14.08.2012:36
Łukasz Godula
3758wyświetlenia
Embed from Getty Images
Hiszpania to zwykle "nowe otwarcie" w typowym sezonie F1. Zespoły wracają z rund zamorskich i wprowadzają poprawki do swoich samochodów. Ale ten rok nie jest typowy, nic w nim nie jest takie, jakie było wcześniej. Tym razem Formuła 1 będzie ścigać się w Hiszpanii przy ogromnym upale i ostatni raz z kwalifikacyjnymi trybami silnika.

Jedno się w F1 nie zmienia, zawsze jest wiele do sprawdzenia w pierwszym treningu. Ferrari niemal od razu po zapaleniu się zielonego światła pojawiło się na torze z ogromnymi urządzeniami do pomiaru przepływu powietrza z tyłu samochodu Charlesa Leclerca. Sebastian Vettel w tym czasie sprawdzał nowe podwozie, gdyż poprzednie zostało uszkodzone podczas GP 70-lecia. Podobnie inne zespoły zdecydowały się na kółka instalacyjne, poza Mercedesem, który jako jedyny pozostał na początku sesji w garażu.

Podczas pierwszych przejazdów wszystkie rodzaje opon dostarczonych przez Pirelli były w użyciu. Na czele standardowo usadowił się Mercedes. Co ciekawe, pierwszy Hamilton ustanowił czas na twardych oponach, a Bottas na pośrednich. Kierowcy mistrzowskiej ekipy znacznie podkręcili tempo na miękkich oponach, jednak tym razem szybszy był Bottas z czasem 1:16,785. Mały incydent zaliczył Roy Nissany, jednak z samochodem nie stało się nic poważnego.

Za Mercedesa wskoczył Max Verstappen, a dalej Ferrari. Vettel najwyraźniej czuł się znacznie lepiej z nowym podwoziem, gdyż meldował się tuż za partnerem zespołowym. Pomimo faktu, że to dopiero początek weekendu, niezła formą popisywał się Haas, a jego kierowcy po pierwszych szybkich przejazdach widnieli na szóstej i ósmej pozycji w tabeli.

Zespoły nie śrubowały w końcówce sesji czasów, a raczej skupiły się na zachowaniu opon na kolejnych kółkach. Wartym odnotowania faktem był również komunikat Alexa Albona, który chwalił balans swojego samochodu. Po problematycznym początku sezonu, na pewno jest to ulga dla kierowcy Red Bulla. Nieco słabiej wypadł McLaren i Renault, ale jak zwykle walka w środku stawki zapowiada się pasjonująco.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 44°C
Temperatura powietrza: 30°C
Prędkość wiatru: 1,6 m/s
Wilgotność powietrza: 51%
Sucho

REZULTATY TRENINGU 1

P.Kierowca (Nr)BolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1Valtteri Bottas (77)Mercedes W11 EQ Performance1:16,78533
2Lewis Hamilton (44)Mercedes W11 EQ Performance1:16,8240,0390,03929
3Max Verstappen (33)Red Bull RB161:17,7240,9390,90026
4Charles Leclerc (16)Ferrari SF10001:17,9701,1850,24627
5Sebastian Vettel (5)Ferrari SF10001:17,9811,1960,01127
6Romain Grosjean (8)Haas VF-201:18,2911,5060,31029
7Sergio Perez (11)Racing Point RP201:18,4711,6860,18031
8Alexander Albon (23)Red Bull RB161:18,6061,8210,13527
9Kevin Magnussen (20)Haas VF-201:18,6201,8350,01428
10Lance Stroll (18)Racing Point RP201:18,6431,8580,02331
11Carlos Sainz (55)McLaren MCL351:18,7331,9480,09033
12Esteban Ocon (31)Renault R.S.201:18,7361,9510,00331
13Lando Norris (4)McLaren MCL351:18,7441,9590,00832
14Pierre Gasly (10)AlphaTauri AT011:18,8882,1030,14426
15Antonio Giovinazzi (99)Alfa Romeo C391:18,9172,1320,02924
16Kimi Raikkonen (7)Alfa Romeo C391:18,9812,1960,06424
17Daniił Kwiat (26)AlphaTauri AT011:19,1452,3600,16421
18Daniel Ricciardo (3)Renault R.S.201:19,2302,4450,08531
19Nicholas Latifi (6)Williams FW431:20,3343,5491,10430
20Roy Nissany (40)Williams FW431:20,6643,8790,33025
107% najlepszego czasu: 1:22,159