Imola oraz Algarve bliskie utrzymania Grand Prix w sezonie 2021
Do wyścigów zagrożonych odwołaniem miał dołączyć Szanghaj.
06.01.2116:56
1300wyświetlenia
Embed from Getty Images
Tory Imola oraz Algarve są bliskie utrzymania organizacji Grand Prix Formuły 1 w sezonie 2021.
Wyścigi nieopodal Bolonii oraz Portimao zostały włączone w ubiegłym roku jako zastępstwo dla odwołanych eliminacji z powodu pandemii koronawirusa. Mimo to osoby odpowiedzialne za Grand Prix Emilii-Romanii oraz Portugalii mają ambicje, by utrzymać miejsce w kalendarzu Formuły 1 na stałe.
Od kilku miesięcy trwa rywalizacja o wolny termin po Grand Prix Wietnamu i według niedawnych informacji, w roli faworyta jest Imola. Mimo to według RaceFans.net, tor Algarve może pozostać jako zastępstwo dla Grand Prix Chin. Władze Państwa Środka miały interweniować w związku z rosnącymi wskaźnikami zakażeń COVID-19 w Europie.
Podobny los najprawdopodobniej spotka Grand Prix Australii, które miało otworzyć sezon 2021. Zdaniem RaceFans.net, Formuła 1 zamierza przenieść wyścig na Albert Park na listopad, proponując termin 19-21 listopada przed finałowymi rundami w Arabii Saudyjskiej i Abu Zabi.
W ten sposób mistrzostwa otworzy Grand Prix Bahrajnu, planowane na 28 marca. Kolejna runda odbyłaby się na Imolii w drugiej połowie kwietnia, natomiast trzecim Grand Prix byłaby Portugalia w dniu 2 maja.
Póki co nie jest jasne, czy Grand Prix Chin zostałoby definitywnie odwołane, lub czy Formuła 1 będzie dążyła do nowego terminu zmagań. Zrozumiałe jednak, że umieszczenie Albert Park w listopadzie wymusi przesunięcie o tydzień do tyłu wyścigu w Brazylii, a także o tydzień do przodu Grand Prix Arabii Saudyjskiej oraz Abu Zabi.
Zmiany w kalendarzu mają być omawiane przez szefów zespołów oraz nowego dyrektora generalnego F1 - Stefano Domenicaliego. Podczas poniedziałkowego spotkania dyskutowano również na temat przeniesienia zimowych testów z Hiszpanii do Bahrajnu i kwestią sporną ma być termin sesji. Część zespołów ma naciskać na dotychczasową datę, by uzyskać dodatkowy czas na wyeliminowanie słabych stron samochodów, podczas gdy reszta chce jak najpóźniej wkroczyć do akcji na torze.
Tory Imola oraz Algarve są bliskie utrzymania organizacji Grand Prix Formuły 1 w sezonie 2021.
Wyścigi nieopodal Bolonii oraz Portimao zostały włączone w ubiegłym roku jako zastępstwo dla odwołanych eliminacji z powodu pandemii koronawirusa. Mimo to osoby odpowiedzialne za Grand Prix Emilii-Romanii oraz Portugalii mają ambicje, by utrzymać miejsce w kalendarzu Formuły 1 na stałe.
Od kilku miesięcy trwa rywalizacja o wolny termin po Grand Prix Wietnamu i według niedawnych informacji, w roli faworyta jest Imola. Mimo to według RaceFans.net, tor Algarve może pozostać jako zastępstwo dla Grand Prix Chin. Władze Państwa Środka miały interweniować w związku z rosnącymi wskaźnikami zakażeń COVID-19 w Europie.
Podobny los najprawdopodobniej spotka Grand Prix Australii, które miało otworzyć sezon 2021. Zdaniem RaceFans.net, Formuła 1 zamierza przenieść wyścig na Albert Park na listopad, proponując termin 19-21 listopada przed finałowymi rundami w Arabii Saudyjskiej i Abu Zabi.
W ten sposób mistrzostwa otworzy Grand Prix Bahrajnu, planowane na 28 marca. Kolejna runda odbyłaby się na Imolii w drugiej połowie kwietnia, natomiast trzecim Grand Prix byłaby Portugalia w dniu 2 maja.
Póki co nie jest jasne, czy Grand Prix Chin zostałoby definitywnie odwołane, lub czy Formuła 1 będzie dążyła do nowego terminu zmagań. Zrozumiałe jednak, że umieszczenie Albert Park w listopadzie wymusi przesunięcie o tydzień do tyłu wyścigu w Brazylii, a także o tydzień do przodu Grand Prix Arabii Saudyjskiej oraz Abu Zabi.
Zmiany w kalendarzu mają być omawiane przez szefów zespołów oraz nowego dyrektora generalnego F1 - Stefano Domenicaliego. Podczas poniedziałkowego spotkania dyskutowano również na temat przeniesienia zimowych testów z Hiszpanii do Bahrajnu i kwestią sporną ma być termin sesji. Część zespołów ma naciskać na dotychczasową datę, by uzyskać dodatkowy czas na wyeliminowanie słabych stron samochodów, podczas gdy reszta chce jak najpóźniej wkroczyć do akcji na torze.
Prowizoryczny kalendarz na sezon 2021 | |||
Data | Grand Prix | Flaga | Tor |
---|---|---|---|
28.03 | Bahrajnu | Sakhir | |
18.04 | Emilii-Romanii | Imola | |
02.05 | Portugalii | Algarve | |
09.05 | Hiszpanii | Catalunya | |
25.05 | Monako | Monte Carlo | |
06.06 | Azerbejdżanu | Baku | |
13.06 | Kanady | Montreal | |
27.06 | Francji | Paul Ricard | |
04.07 | Austrii | Red Bull Ring | |
18.07 | Wielkiej Brytanii | Silverstone | |
01.08 | Węgier | Hungaroring | |
29.08 | Belgii | Spa-Francorchamps | |
05.09 | Holandii | Zandvoort | |
12.09 | Włoch | Monza | |
26.09 | Rosji | Soczi | |
03.10 | Singapuru | Marina Bay | |
10.10 | Japonii | Suzuka | |
24.10 | Stanów Zjednoczonych | Austin | |
31.10 | Meksyku | Hermanos Rodriguez | |
07.11 | Brazylii | Interlagos | |
21.11 | Australii | Albert Park | |
05.12 | Arabii Saudyjskiej | Dżedda | |
12.12 | Abu Zabi | Yas Marina | |