Rossi: Przekształcenie zespołu w Alpine utrzymało Renault w F1
Przyszłość francuskiego producenta w Mistrzostwach Świata wielokrotnie była kwestionowana.
18.03.2113:19
1113wyświetlenia
Embed from Getty Images
Laurent Rossi potwierdził, że utworzenie zespołu Alpine pozwoliło utrzymać Grupę Renault w Formule 1.
Stajnia z Enstone ostatnie pięć lat rywalizowała na torach pod szyldem francuskiego giganta motoryzacyjnego. W tym roku jednak zdecydowano się zerwać z dotychczasową identyfikacją, przyjmując nazwę producenta samochodów sportowych Alpine.
Rossi przyznał, że głównym problemem były również rozbieżne cele Renault oraz Formuły 1.
Laurent Rossi potwierdził, że utworzenie zespołu Alpine pozwoliło utrzymać Grupę Renault w Formule 1.
Stajnia z Enstone ostatnie pięć lat rywalizowała na torach pod szyldem francuskiego giganta motoryzacyjnego. W tym roku jednak zdecydowano się zerwać z dotychczasową identyfikacją, przyjmując nazwę producenta samochodów sportowych Alpine.
Strategia wokół Renault oraz Formuły 1 wewnętrznie była wielokrotnie kwestionowana- powiedział Laurent Rossi, prezes Alpine.
Ilekroć pojawiały się problemy i należało ciąć koszty, zarząd zastanawiał się nad wartością całego projektu i czy ma on w ogóle sens. Przez wiele lat dyskutowano, czy obecność w Formule 1 jest warta swojej ceny.
Rossi przyznał, że głównym problemem były również rozbieżne cele Renault oraz Formuły 1.
F1 od strony komercyjnej bardzo oddaliła się od naszych produktów. Zastanawialiśmy się, czy w jakikolwiek sposób pomaga nam to w sprzedaży Clio lub Megane. Alpine i Formuła 1 to dużo bardziej logiczna kombinacja. Nasza marka będzie w stanie dużo lepiej wykorzystać zainteresowanie mediów. Czekają nas dwadzieścia trzy wyścigi, które będzie obserwowało pół miliarda widzów. Ekspozycja naszego logo co dwa tygodnie opłaci się, szczególnie, że są tu obecne tak dobre marki jak Aston Martin, Mercedes, McLaren oraz Ferrari.