Pirelli zaniepokojone ostrymi krawężnikami na torze w Abu Zabi
Włoski producent rozmawia z FIA na temat zmian w piątym i dziewiątym zakręcie.
10.12.2121:14
1137wyświetlenia
Embed from Getty Images
Szef działu sportów motorowych Pirelli - Mario Isola, przyznał, że jego firma prowadzi z FIA rozmowy w sprawie potencjalnych zmian w układzie krawężników zamontowanych na torze Yas Marina.
Podczas GP Kataru kilku kierowców doświadczyło awarii opon spowodowanych najechaniem na ostre krawężniki. Tarki podobnego projektu zostały zainstalowane na torze w Abu Zabi, który przed tegoroczną edycją wyścigu Formuły 1 przeszedł znaczącą metamorfozę.
Pirelli dostrzegło w trakcie treningów, iż opony poddawane są zjawiskowi
Chociaż jak dotąd zespoły nie przekazały włoskiemu producentowi informacji o jakichkolwiek problemach, Isola podkreślił:
Odnosząc się do możliwych zmian w newralgicznych fragmentach toru, Isola dodał:
Szef działu sportów motorowych Pirelli - Mario Isola, przyznał, że jego firma prowadzi z FIA rozmowy w sprawie potencjalnych zmian w układzie krawężników zamontowanych na torze Yas Marina.
Podczas GP Kataru kilku kierowców doświadczyło awarii opon spowodowanych najechaniem na ostre krawężniki. Tarki podobnego projektu zostały zainstalowane na torze w Abu Zabi, który przed tegoroczną edycją wyścigu Formuły 1 przeszedł znaczącą metamorfozę.
Tarki są tutaj bardzo podobne do tych z Kataru. Nie są identyczne, ale podobne. Te szczególnie agresywne dla opon znajdują się na wyjściu z zakrętów numer pięć i dziesięć. Prowadzimy obecnie rozmowy z FIA, aby dowiedzieć się, czy istnieje jakieś potencjalne rozwiązanie tego problemu.
Wiadomo, że mamy tutaj inną sytuację w porównaniu do tej z Kataru. Mamy inne prędkości a kierowcy spędzają mniej czasu jadąc po tarkach, jednakże wciąż jest to kwestia, na którą musimy zwrócić uwagę.
Jak zwykle po treningach zebraliśmy używane komplety opon. Analizujemy ogumienie, ale problem polega na tym, że nie mamy opon, które przejechałyby podobną liczbę okrążeń jak podczas przejazdu wyścigowego.
Pirelli dostrzegło w trakcie treningów, iż opony poddawane są zjawiskowi
silnego ścierania. Isola tłumaczył jednak, że jest to
część procesu ewolucji toru.
Chociaż jak dotąd zespoły nie przekazały włoskiemu producentowi informacji o jakichkolwiek problemach, Isola podkreślił:
Jestem pewien, że w kwalifikacjach kierowcy będą często korzystać z krawężników. Podobnie może być w trakcie wyścigu, jeśli będą chcieli naciskać. Musimy się temu bacznie przyglądać.
Odnosząc się do możliwych zmian w newralgicznych fragmentach toru, Isola dodał:
Szczerze mówiąc nie jestem ekspertem w zakresie tego, co można teraz zrobić z krawężnikami. Czy można je wymienić, usunąć lub zrobić coś innego. Nie wiem. Polegam na FIA i na ich działaniach.
Po naszej stronie sprawdzimy opony, aby dowiedzieć się, czy jest jakaś kwestia wywołująca szczególne obawy. Porównamy także dane względem tych zebranych w Katarze. Przed nami dużo pracy. Wszystkimi ustaleniami dzielimy się z FIA i jestem pewien, że będziemy w stanie znaleźć rozwiązanie satysfakcjonujące obie strony.