Sainz przed Verstappenem i Leclerkiem w drugim treningu
W czołówce także Norris i Russell. Schumacher przedwcześnie kończy jazdę po awarii.
09.09.2218:07
2890wyświetlenia
Embed from Getty Images
Carlos Sainz ustanowił najlepszy czas pojedynczego kółka w drugiej sesji treningowej przed Grand Prix Włoch. Tuż za Hiszpanem uplasowali się Max Verstappen i Charles Leclerc.
Pierwszymi kierowcami, którzy w gorące popołudnie na Monzy opuścili garaże, byli Carlos Sainz i Sebastian Vettel, lecz już po chwili dołączyli do nich wszyscy pozostali zawodnicy z wyjątkiem Valtteriego Bottasa. Sainz został pierwszym liderem tabeli z czasem 1:23,156, lecz błyskawicznie rezultat ten o 0,135 sekundy przebił Max Verstappen. Zdecydowana większość stawki na początkowym etapie sesji korzystała z pośredniej mieszanki. Wyjątek stanowili Ocon, Ricciardo, Schumacher i Albon, którzy zdecydowali się na twardą oponę. Dwie minuty po Verstappenie na czele znów zrobiło się czerwono - aż o 0,714 sekundy wynik Holendra poprawił Charles Leclerc.
Verstappen szybko odpowiedział Monakijczykowi poprawiając jego wynik o cztery tysięczne sekundy. Niedługo potem swój rezultat znacznie poprawił Sainz, lecz kierowca Scuderii pozostał na trzeciej pozycji. Na czwarte miejsce kilka minut później wskoczył Valtteri Bottas, który jako pierwszy zdecydował się na przejazd na miękkiej mieszance. Fina wkrótce wyprzedził Sergio Perez, który powrócił tym samym na czwarte miejsce, jednak do prowadzącego Verstappena tracił ponad pół sekundy. Po upływie osiemnastu minut na torze zapadła niemal zupełna cisza - jedynym obecnym poza aleją serwisową kierowcą był Valtteri Bottas.
Kilka minut później sytuacja nieco się ożywiła - na torze ponownie znalazła się ponad połowa stawki, z czego większość zdecydowała się na miękkie opony. To oczywiście zaowocowało licznymi przetasowaniami tabeli. Lando Norris awansował na trzecie miejsce przegrywając z Verstappenem o zaledwie trzy setne sekundy. Tempo podkręcił Verstappen (1:21,807), a na piątym i szóstym miejscu znaleźli się odpowiednio Alonso i Albon. W połowie sesji po raz pierwszy w ten weekend wywieszono czerwoną flagę. Na dojeździe do pierwszego Lesmo swój samochód zatrzymał Mick Schumacher, w którego Haasie doszło do utraty mocy.
Sesja została wznowiona po około pięciu minutach, a zespoły postanowiły nie zwlekać z powrotem do pracy. Niedługo po wywieszeniu zielonej flagi doszło do kolejnej zmiany lidera - na pierwszym miejscu znalazł się Carlos Sainz, który wyprzedzał Maksa Verstappena o 0,143 sekundy. Na trzeciej lokacie umocnił się Leclerc, natomiast na piąte miejsce awansował narzekający na prowadzenie bolidu Russell, który minimalnie wygrywał z szóstym Sergio Perezem. Nieco ponad jedną dziesiątą sekundy do Meksykanina tracił tymczasem Lewis Hamilton. Siedmiokrotny mistrz świata także narzekał na samochód określając go mianem
Ostatnie minuty treningu nie przyniosły żadnych istotnych zmian w układzie tabeli ze względu na praktykowane przez większość kierowców długie przejazdy. Niegroźne przygody zaliczyli Bottas i Leclerc - pierwszy z nich dwukrotnie opuścił na moment tor w drugim Lesmo, podczas gdy kierowca Ferrari przestrzelił pierwszą szykanę. Bardzo szeroko na wyjściu z Variante Ascari pojechał z kolei Alexander Albon, lecz w przypadku kierowcy Williamsa także obyło się bez poważniejszych konsekwencji.
Carlos Sainz utrzymał zatem prowadzenie do samego końca, a czołową trójkę uzupełnili Verstappen i Leclerc. Na czwartej pozycji uplasował się Lando Norris, jednak kierowca McLarena uzyskał rezultat aż o pół sekundy gorszy od trzeciego Leclerca. Blisko siebie na kolejnych trzech pozycjach znaleźli się Russell, Perez i Hamilton, a pierwszą dziesiątkę zamknęli Ocon, Alonso i Albon.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 36°C
Temperatura powietrza: 27,6°C
Prędkość wiatru: 0,6 m/s
Wilgotność powietrza: 38%
Sucho
Carlos Sainz ustanowił najlepszy czas pojedynczego kółka w drugiej sesji treningowej przed Grand Prix Włoch. Tuż za Hiszpanem uplasowali się Max Verstappen i Charles Leclerc.
Pierwszymi kierowcami, którzy w gorące popołudnie na Monzy opuścili garaże, byli Carlos Sainz i Sebastian Vettel, lecz już po chwili dołączyli do nich wszyscy pozostali zawodnicy z wyjątkiem Valtteriego Bottasa. Sainz został pierwszym liderem tabeli z czasem 1:23,156, lecz błyskawicznie rezultat ten o 0,135 sekundy przebił Max Verstappen. Zdecydowana większość stawki na początkowym etapie sesji korzystała z pośredniej mieszanki. Wyjątek stanowili Ocon, Ricciardo, Schumacher i Albon, którzy zdecydowali się na twardą oponę. Dwie minuty po Verstappenie na czele znów zrobiło się czerwono - aż o 0,714 sekundy wynik Holendra poprawił Charles Leclerc.
Verstappen szybko odpowiedział Monakijczykowi poprawiając jego wynik o cztery tysięczne sekundy. Niedługo potem swój rezultat znacznie poprawił Sainz, lecz kierowca Scuderii pozostał na trzeciej pozycji. Na czwarte miejsce kilka minut później wskoczył Valtteri Bottas, który jako pierwszy zdecydował się na przejazd na miękkiej mieszance. Fina wkrótce wyprzedził Sergio Perez, który powrócił tym samym na czwarte miejsce, jednak do prowadzącego Verstappena tracił ponad pół sekundy. Po upływie osiemnastu minut na torze zapadła niemal zupełna cisza - jedynym obecnym poza aleją serwisową kierowcą był Valtteri Bottas.
Kilka minut później sytuacja nieco się ożywiła - na torze ponownie znalazła się ponad połowa stawki, z czego większość zdecydowała się na miękkie opony. To oczywiście zaowocowało licznymi przetasowaniami tabeli. Lando Norris awansował na trzecie miejsce przegrywając z Verstappenem o zaledwie trzy setne sekundy. Tempo podkręcił Verstappen (1:21,807), a na piątym i szóstym miejscu znaleźli się odpowiednio Alonso i Albon. W połowie sesji po raz pierwszy w ten weekend wywieszono czerwoną flagę. Na dojeździe do pierwszego Lesmo swój samochód zatrzymał Mick Schumacher, w którego Haasie doszło do utraty mocy.
Sesja została wznowiona po około pięciu minutach, a zespoły postanowiły nie zwlekać z powrotem do pracy. Niedługo po wywieszeniu zielonej flagi doszło do kolejnej zmiany lidera - na pierwszym miejscu znalazł się Carlos Sainz, który wyprzedzał Maksa Verstappena o 0,143 sekundy. Na trzeciej lokacie umocnił się Leclerc, natomiast na piąte miejsce awansował narzekający na prowadzenie bolidu Russell, który minimalnie wygrywał z szóstym Sergio Perezem. Nieco ponad jedną dziesiątą sekundy do Meksykanina tracił tymczasem Lewis Hamilton. Siedmiokrotny mistrz świata także narzekał na samochód określając go mianem
bardzo niestabilnego.
Ostatnie minuty treningu nie przyniosły żadnych istotnych zmian w układzie tabeli ze względu na praktykowane przez większość kierowców długie przejazdy. Niegroźne przygody zaliczyli Bottas i Leclerc - pierwszy z nich dwukrotnie opuścił na moment tor w drugim Lesmo, podczas gdy kierowca Ferrari przestrzelił pierwszą szykanę. Bardzo szeroko na wyjściu z Variante Ascari pojechał z kolei Alexander Albon, lecz w przypadku kierowcy Williamsa także obyło się bez poważniejszych konsekwencji.
Carlos Sainz utrzymał zatem prowadzenie do samego końca, a czołową trójkę uzupełnili Verstappen i Leclerc. Na czwartej pozycji uplasował się Lando Norris, jednak kierowca McLarena uzyskał rezultat aż o pół sekundy gorszy od trzeciego Leclerca. Blisko siebie na kolejnych trzech pozycjach znaleźli się Russell, Perez i Hamilton, a pierwszą dziesiątkę zamknęli Ocon, Alonso i Albon.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 36°C
Temperatura powietrza: 27,6°C
Prędkość wiatru: 0,6 m/s
Wilgotność powietrza: 38%
Sucho
REZULTATY TRENINGU 2
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Carlos Sainz (55) | Ferrari F1-75 | 1:21,664 | 24 | |||
2 | Max Verstappen (1) | Red Bull RB18 | 1:21,807 | 0,143 | 0,143 | 27 | |
3 | Charles Leclerc (16) | Ferrari F1-75 | 1:21,857 | 0,193 | 0,050 | 23 | |
4 | Lando Norris (4) | McLaren MCL36 | 1:22,338 | 0,674 | 0,481 | 29 | |
5 | George Russell (63) | Mercedes-AMG F1 W13 | 1:22,386 | 0,722 | 0,048 | 24 | |
6 | Sergio Perez (11) | Red Bull RB18 | 1:22,394 | 0,730 | 0,008 | 26 | |
7 | Lewis Hamilton (44) | Mercedes-AMG F1 W13 | 1:22,503 | 0,839 | 0,109 | 25 | |
8 | Esteban Ocon (31) | Alpine A522 | 1:22,728 | 1,064 | 0,225 | 29 | |
9 | Fernando Alonso (14) | Alpine A522 | 1:22,752 | 1,088 | 0,024 | 28 | |
10 | Alexander Albon (23) | Williams FW44 | 1:22,835 | 1,171 | 0,083 | 24 | |
11 | Daniel Ricciardo (3) | McLaren MCL36 | 1:22,911 | 1,247 | 0,076 | 26 | |
12 | Guanyu Zhou (24) | Alfa Romeo C42 | 1:22,938 | 1,274 | 0,027 | 30 | |
13 | Valtteri Bottas (77) | Alfa Romeo C42 | 1:22,993 | 1,329 | 0,055 | 26 | |
14 | Pierre Gasly (10) | AlphaTauri AT03 | 1:23,135 | 1,471 | 0,142 | 25 | |
15 | Yuki Tsunoda (22) | AlphaTauri AT03 | 1:23,217 | 1,553 | 0,082 | 31 | |
16 | Kevin Magnussen (20) | Haas VF-22 | 1:23,557 | 1,893 | 0,340 | 25 | |
17 | Sebastian Vettel (5) | Aston Martin AMR22 | 1:23,731 | 2,067 | 0,174 | 26 | |
18 | Lance Stroll (18) | Aston Martin AMR22 | 1:23,785 | 2,121 | 0,054 | 27 | |
19 | Nicholas Latifi (6) | Williams FW44 | 1:23,982 | 2,318 | 0,197 | 23 | |
20 | Mick Schumacher (47) | Haas VF-22 | 1:24,586 | 2,922 | 0,604 | 9 |
107% najlepszego czasu: 1:27,380